Gå til innhold

Spill anbefaling, Action-RPG/Action-Adventure


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om noen har noen gode spillanbefalinger til en veldig stor fan av spill som Half-Life-serien, Fallout 3, Fable 1 & 2, Grim Fandango, Portal.

 

De fleste spillene her tilbyr interessante og litt forskjellige typer fortellerteknikker. De forteller historien på en unik og veldig interessant måte, og spill uten story er urelevant her. ;)

 

Noe som sjarmerer med de fleste ovennevnte spill, er at de har en veldig spesiell mørk humor som skaper lys i de mørkeste situasjoner du er i.

 

Jeg lurer på om det er noen som kan anbefale spill for enten PC eller Xbox 360, spill som er i tråd med alt det jeg nettopp har fortalt om.

Grafikkmessig så er det ikke så nøye, så lenge det ikke er altfor utdatert. Men for all del, synes du at gameplay kompenserer veldig godt for det, så er grafikk urelevant. ;)

 

Takk til alle forslag. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anbefaler på det sterkeste "Metal Gear Solid"-serien.

 

Vanvittig dyp og komplisert historie. "Metal Gear Solid" hadde på den tida (1998) revolusjonerende grafikk og fantastisk gameplay. Den har også en spesiell humor som gjennomsyrer hele serien.

 

Jeg mener du får tak i en PC-versjon.

 

Har blitt anbefalt dette før. Men en god del ganger, så jeg tror nesten jeg må ta meg en god dyp kikk på det ja. :) Takk, fortsett med forslaga :)

Lenke til kommentar

Psychonauts har jeg prøvd ja, veldig nice humor. xD

Overlord synes jeg virket veldig interessant i begynnelsen før det ble satt i hyllene.

Synes gameplayet ser litt ensidig ut, men vet lite om storyen.

 

Beyond Good and Evil, har jeg vurdert å kjøpe mange ganger. Men har alltid vert noe annet som har vekket interessen min mer. Får kikke på det ;)

Lenke til kommentar

Har prøvd spill som Beneath A Steel Sky og lignende, men foretrekker spill som jeg kan kjøpe og kjøre uten emulator. BASK er et DOS spill btw. xD

Men stilen i spillet, humoren som spiller på mye ironi, dårlige ordspill og lignende, den er tilstede, og det gjør alt mye bedre.

 

Har også blitt anbefalt Sam and Max serien, hørt at en av folka bak Grim Fandango står bak dette her også. Tør i den samenheng å tro at det er utrolig nice?

Lenke til kommentar

adventure;

 

the da vince code (et fantastisk spill, hadde mange gode timer med intenst hødekløing av oppgavene du skal løse)

 

fps;

 

battlefeild heros (gled deg til den lanseres, er med i bataen og er storfornøyd)

army of two (genialt to player modus)

medal of honer pasific assult (kjempe hyglig historie)

americas army (liker dette spillet siden den er egentlig ganske realistisk, og siden den er gratis taper man ikke noe på å prøve det)

 

action;

 

gta san andreas (man kommer ikke lang uten denne)

driver paralell lines (nydelig historie med en plutselig vri)

assasians creed (har ikke ord for dette spillet, er en av de beste spillene jeg har spilt)

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

Jeg likte ikke Metal Gear Solid 2 noe særlig, og MGS3 var om mulig enda kjedeligere. Men når det er sagt er MGS1 et av mine favorittspill gjennom tidene og anbefales på det sterkeste. Greit det ser litt utdatert nå da det kom til PS1, men grafikken er ikke så nøye.

 

Har du PS1 eller mulighet til å spille slike spill er Parasite Eve 2 helt klart pensum. Bedre survival/horror blir det ikke. Resident Evil, Silent Hill, Alone in the Dark og alle de der er bra, men Parasite Eve 2 var fantastisk. Dino Crisis 1 var heller ikke så verst og langt mer en "Resident Evil med dinosaurer".

 

"Indiana Jones & The Staff of Kings" vil så vidt jeg vet ha hele "Indiana Jones & The Fate of Atlantis" med som bonus til Wii, og sannsynligvis til de andre konsollene også. Fate of Atlantis begynner å dra litt på årene, men det er minst like bra som filmene. Personlig plasserer jeg den som nr to eller tre av de fire filmene/spillet avhengig av humøret mitt.

(nei, de lagde ikke Kingdom of the Crystal Skull. Det var bare en vondt drøm.) :p

 

Tomb Raider: Underworld er også svært bra, og har en saftig blanding av utforsking og slossing. Noen ganger utforsker du i veldig lenge uten at noe særlig skjer, og andre ganger har du hele brett med slossing. I tillegg er det første gang noensinne jeg faktisk har likt undervannsbrett og kunne gjerne spilt dem mange ganger. :)

 

Har BioWare laget det er det verdt å ta en titt. Nevner i farten Jade Empire, Knights of the Old Republic og Dragon Age (siste er ikke kommet ennå, men hold et øye med det.) Baldur's Gate-serien er omtrent så bra som det blir, men begynner å drä på årene og har ikke VO. Disse folka prasterte å lage et bra rollespill basert på Sonic the Hedgehog, og det sier jo sitt... :wow:

 

Neverwinter Nights har også sine stunder, men personlig likte jeg ikke det noe særlig. Jeg brukte over fire år i editoren, men selve spillet var dørgende kjedelig.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Neverwinter Nights fokuserte altfor mye på å lage en bra editor, og selve kampanjen ble slengt på i etterkant. Neverwinter Nights 2 er på mange måter mye bedre, men personlig synes jeg det ble for kjedelig. Det samme kan sies om Knights of the Old Republic 2, for øvrig. Teknisk sett mye bedre enn det første, men utfattelig kjedelig spill.

 

Har for øvrig endelig kjøpt Mirror's Edge og lurer på om det kan falle i smak hos deg. Jeg vet fint lite om det, bortsett fra at du løper fra hustak til hustak i førsteperson uten å sloss noe særlig. Har hørt mye bra om det.

Lenke til kommentar

System Shock 2 begynner å bli litt gammelt nå, men er utrolig bra. Har rollespillelementer (3 ulike karriereveier med soldat, hacker og psi-powers), en veldig bra historie og atmosfære.

 

Deus Ex som også er nevnt tidligere er et noe tilsvarende spill som anbefales.

 

Ellers kan også Planescape: Torment vurderes. Det er et rollespill med en helt rå historie, og du vil tilbringe mer tid på å lese tekst og gjennomføre dialoger enn på slossingen (med mindre du spiller en slosskjempe av en idiot med lav int/wis som dermed ikke kan snakke eller forstå det som sies).

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale The Witcher til PC. Dette er et Action-RPG, og det er ganske voldelig. Som i Fable må du ta en del valt underveis som får konsekvenser senere, men det er ikke så lett å se de før etter en stund, så da er det ikke bare å re-loade og gjøre noe på nytt. I tillegg har spillet en veldig dyp historie (Jeg har spillt til kapittel 3, og det er mye jeg ikke har fått med meg), og det er en del detektiv-arbeid inne i bildet. Det er mange sidequests, og spille er ganske åpent. Det er også et ganske vanskelig og utfordrende spill med justerbar vanskelighetsgrad. Det eneste problemet jeg har er at det tar lang til å starte, og det er en del lange lastepauser i spillet. Dette har riktignok forbedret seg en del med oppdateringene, og jeg spiller det på en laptop med lave innstillinger for å unngå lag, så dersom du har en kraftig PC kan det bli bedre. Men som sagt, et spill å anbefale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...