Gå til innhold

Trening uten noe utstyr

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har holdt på å trent litt hjemme en stund, uten noe utstyr, og kunne trengt et par nye øvelser.

De jeg gjør for øyblikket, er Handstand Pushups, armhevinger, knebøy på 1 bein, l-seat og pullups. (Beklager, kommer ikke på noen gode norske ord for noen av dem)

Og ja, er det noen andre gode styrkeøvelser som man kan gjøre uten noe form for utstyr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åja. når jeg tenker meg om, så har jeg noe å henge meg i. Men det er alt.

Skal se på press up :)

edit: press up og pushup er jo akkurat det samme?

Muscle up ja, har tenkt på den, men er ikke sterk nok til å ta 1 engang. Akkurat overgangen er dritvanskelig. Kunne kanskje begynt å ta noen negative.

Endret av Vycan
Lenke til kommentar

Hang ups (chin ups) er en veldig ekstrem øvelse og god for ryggen og armene..

Kan nesten si at Handstand push-ups er nesten det samme som press up , du trener de samme musklene på Handstand push-up og press ups..

Og nei , armhevinger og press ups er ikke det samme , på press ups så trener du brystet og du har hendene litt lengre inn.. Det ser nesten det samme ut , men det er ikke det :p

Muscle up og Chin ups er nesten det samme , bare på chin ups holder u en stang , you get the point

Endret av opijo
Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg helt sikker på forskjellen på pull up og chin up, men er ikke det om du holder hendene frem eller bak på stanga? Eller bredden på grepet?

Er det egentlig vits å bytte mellom pull up og chin up?

Og med push up og press up?

Endret av Vycan
Lenke til kommentar

Husk at brystet skal være ned i bakken på press up

Er det egentlig vits å bytte mellom pull up og chin up?

Chin ups er lettere enn Pull up.

Mener at du skal ha bøy i knærene når du tar chin ups og når du tar pull ups så skal knærene være rett ut. (strake , whatever you call it)

For meg så spiller det faktisk ingen role , hvis du klarer å løfte deg opp så er det bare helt konge!

Endret av opijo
Lenke til kommentar

Noe offence men dere er helt ute å kjøre med beskrivelsene deres av cin-ups\pull-ups ;) Chin-up (i USA etc) er ganske enkelt kroppshevinger med undertak, altså håndflatene vender mot deg, pull-ups er når håndfaltene vender fra deg. Kort fortalt er chin-ups ofte lettere da du får brukt biceps mer, mens pull-ups er litt tyngre for lats. Variasjon kan være fornuftig for å øke i begge :)

Lenke til kommentar
Mener at du skal ha bøy i knærene når du tar chin ups og når du tar pull ups så skal knærene være rett ut. (strake , whatever you call it)

For meg så spiller det faktisk ingen role , hvis du klarer å løfte deg opp så er det bare helt konge!

Husk på å krølle tærne også! :fun:

Noe offence men dere er helt ute å kjøre med beskrivelsene deres av cin-ups\pull-ups ;) Chin-up (i USA etc) er ganske enkelt kroppshevinger med undertak, altså håndflatene vender mot deg, pull-ups er når håndfaltene vender fra deg. Kort fortalt er chin-ups ofte lettere da du får brukt biceps mer, mens pull-ups er litt tyngre for lats. Variasjon kan være fornuftig for å øke i begge :)

Ikke for å pirke, men er det ikke slik at pull-ups og chin-ups er ca. like tungt for lats, men at pull-ups er tyngre for armene i og med at de er i en mindre effektiv posisjon for å dra ifht. chin-ups?

Lenke til kommentar

Hva heter det når du holder håndflatene mot ørene?

Har et annet spørsmål og, hvor lang hviletid mellom settene burde man ha når man bare tar den negative delen av noe? Sliter jo seg ut mye mer på det enn når man trener på vanlig måte.

Lenke til kommentar

Ikke for å pirke, men er det ikke slik at pull-ups og chin-ups er ca. like tungt for lats, men at pull-ups er tyngre for armene i og med at de er i en mindre effektiv posisjon for å dra ifht. chin-ups?

Med lik grepsbredde er de temmelig like, men tar man brdere grep blir det tyngre for lats, jmf studien gjort ift grepsbredde. Samtidig blir de fleste av oss svakere med bredt grep da sånn at man ved å legge på ekstra belastning kan gi lats rikelig med juling med smalt grep og :)

Håndflatene vendt innover eller mot ørene kalles hammergrep\nøytralt grep aka hammerchins eller chins med bøytralt grep.

Lenke til kommentar

Hele kroppen egentlig :) Hvis du ser på en muscle-up så skjønner du at det egentlig er en kombinert pull-up og en dip. Hvis du er nogenlunde sterk i begge øvelsene skal du kunne lære deg det med å bare prøve deg fram til du får det til. Det krever mye styrke, men det krever kanskje enda mer teknikk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...