opijo Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 (endret) Litt om meg selv: 13 år , 60 kg , 170 cm. Jeg trener ganske seriøst , 2 timer per workout og spiser mye proteinrik mat etter treningen. Jeg har snart trent i 1 år med styrke. Startet med 5 kg , så begynte jeg med 7,5 og nå tar jeg 10 kg.. (10 på hver hånd) Jeg er ganske sterk og sterke enn de fleste. Og plz ikke si at trening er usunt i så ung alder (i don't care) Har har en kasse med vekter på 20 kg (10 kg per manaul) Har også en chin ups stang oppe i døren. Hva øvelser jeg tar: (tar lett 10 kg per hånd og 12 reps)Chest press (7,5 kg hver hånd) Pullover (10-20 kg , bryst og triceps) Chin ups (11 reps er det meste jeg har klart , ganske heavy øvelse) 8 minutes trainer --------------------------- De øvelsene jeg oppga , er de bra for å bygge muskler? og hvor mange reps og sets skal man ta for å bygge volum? Kan dere gi meg noen flere øvelser som er bra for bygg av biceps og bryst? , helst øvelser der du trenger manualer har ikke stang. Siste spørsmål: Er det noe max størresle på biceps eller bryst du kan få i så ung alder? Takker for alle svar Endret 11. april 2009 av opijo Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Volum er ca 8-12 repitisjoner, men det anbefales av mange å variere, og ca 3-5 sett. Skal du bygge volum burde du ha et program som dekker hele kroppen, ellers vil du få ondt i ryggen, eller ubalanse (som kan føre til skader og du vil se rar ut). Lenke til kommentar
opijo Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 Det er derfor jeg tar 8 minutes trainer , den trener hele kroppen. (Tar noen chin ups og pull ups for å trene ekstra mye rygg og bryst) Men har noen forslag til noen gode øvelser til armer og bryst? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 (endret) Benkpress og flyes. Endret 11. april 2009 av Sebbe Lenke til kommentar
DMN Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 (endret) Volum er ca 8-12 repitisjoner, men det anbefales av mange å variere, og ca 3-5 sett. Hva bygger du den på? Jeg har alltid trent i oppfatningen av at det beste er 6-8 reps for volum, mer enn 10 reps blir mer eksplosivt. Men ja variasjon er alltid bra. Vel, er nok ikke en spesifikk maks størrelse på biceps og bryst. Men med tanke på alderen din så er kroppen langt ifra ferdig utvokst, så den har mye større begrensinger enn det enn 18 åring ville hatt. Og http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/ er en fin link for å finne øvelser. Endret 12. april 2009 av DMN Lenke til kommentar
opijo Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Benkpress og flyes. Jeg tar flyes , men som sagt jeg har ikke stang.. Så jeg kan ikke ta benkpress.. Chest press er en annen versijon for benkpress bare der bruker du manualer i steden for. Og http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/ er en fin link for å finne øvelser. Ja , jeg vet om den siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå