Gå til innhold

HD PVR fra Canal Digital og siste software oppdatering

Anbefalte innlegg

Jeg har en ny HD PVR dekoder fra Canal Digital og tok nettopp en software oppgradering for å få bort barensykdommene.

Alt ble egentlig veldig bra med tanke på respons, design osv, men en vesentlig ting forsvant, nemlig lyden.

Noen andre som har opplevd at lyden blir borte etter oppdateringen??

Noe som kan gjøres for å få den tilbake?

Takker for alle tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en ny HD PVR dekoder fra Canal Digital og tok nettopp en software oppgradering for å få bort barensykdommene.

Alt ble egentlig veldig bra med tanke på respons, design osv, men en vesentlig ting forsvant, nemlig lyden.

Noen andre som har opplevd at lyden blir borte etter oppdateringen??

Noe som kan gjøres for å få den tilbake?

Takker for alle tilbakemeldinger.

Mangler du lyd på NRK og TV2 eller kun noen Canal+ kanaler og HD kanaler ?

Dersom du har lyd på NRK og TV2 men mangler på noen andre så må du antagelig skru av "hjemmekino" i lydmenyen. Det kan være problemet dersom du benytter HDMI kabel og lyd fra TV'n og ikke en AVreceiver.

I den gamle softwaren så sendte HDPVR'n alltid PCM stereo over HDMI . Nå sender den Dolby Digital lyd dersom "hjemmekino" er aktivert og kanalen sender Dolby Digital. Ingen TV'er støtter Dolby Digital lyd så skal du ha lyd i TV'n via HDMI på alle kanaler så må ikke "hjemmekino" være aktivert..

Du kan også forsøke å skru opp volumen på fjernkontrollen men det er antagelig ikke dette som er feil. Uansett er det lurt å teste med "hjemmekino" deaktivert ( dvs. "stereo" i instillingene for lyd).

Det kan også være lurt å forsøke å gjenopprette fabrikkinstillinger dersom du har fått trøbbel ( det sletter ikke harddisken).

Lenke til kommentar
Det kan også være lurt å forsøke å gjenopprette fabrikkinstillinger dersom du har fått trøbbel ( det sletter ikke harddisken).

Jeg har fått dette problemet med at jeg ikke kan ta opp (fordi harddisken liksom er full). Men om jeg gjennomretter fabrikkinstillinger som du sier, mener du da reinstallasjon? For da vil jo alt bli slettet trodde jeg (man må jo gjøre alt på nytt, språk, lister osv.). Tanken om å miste alt på harddisken og ikke minst måtte lage ny favorittliste gjør meg skikkelig deprimert. Men heller det enn å ikke kunne ta opp lenger :(

Lenke til kommentar

Jeg har fått dette problemet med at jeg ikke kan ta opp (fordi harddisken liksom er full). Men om jeg gjennomretter fabrikkinstillinger som du sier, mener du da reinstallasjon? For da vil jo alt bli slettet trodde jeg (man må jo gjøre alt på nytt, språk, lister osv.). Tanken om å miste alt på harddisken og ikke minst måtte lage ny favorittliste gjør meg skikkelig deprimert. Men heller det enn å ikke kunne ta opp lenger :(

Gjenoppretting av fabrikkinstillinger skal så vidt jeg vet ikke slette harddisken. Tror det finnes egne valg for formattering av harddisk. Et annen sak er om det hjelper uten at du reformatterer harddisken.

Du er sikker på at du har fått oppdatert til nyeste software via parabolen ?

Dersom mottageren er oppdatert så skal software versjon være 2.2.0

http://www.canaldigital.no/Kundeservice/Pa...R/24-mars-2009/

Lenke til kommentar
Du er sikker på at du har fått oppdatert til nyeste software via parabolen ?

Jada, det er jeg helt sikker på. Det står V2.2.0.

Første gang jeg har opplevd dette med at harddisken er full, men søkte litt og det virker som om dette var et problem før siste oppdatering, men tydeligvis har det ikke blitt ordnet opp i. :(

SETUP - Tilbakestill standardinstillinger ---> du er ikke sikker på om dette er nok til å fjerne opptaksproblemet?

Vet du hvordan man formatterer harddisken da?

Og takk for svar.

Endret av Mislykket
Lenke til kommentar

Vil bare si at jeg har snakket med Canal Digital og de kunne ikke gi meg noe nytt. Gjennopprettet fabrikkinstillinger uten hell. Så nå må jeg benke meg foran tv'en og se det jeg har tatt opp før jeg formaterer. :(:)

Endret av Mislykket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...