Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan utvikle et forhold med en tidligere seksuelt misbrukt?

Gjest Guest_anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_anonym_*

Har truffet en jente via et diskusjonsforum på internet og føler at jeg har blitt veldig glad i henne, og mere enn det.

Problemet er at hun beskriver store vanskeligheter med å leve i forhold. Hun er like glad i meg som jeg er i henne, men tanken på å gå inn i et forhold, eller det minste tegn til forpliktende samliv ser ut til å skremme henne dypt.

Hun ble seksuellt misbrukt av faren sin i åresvis som barn og ble senere i tenårene voldtatt og ellers fysisk og seksuellt misbrukt av senere partnere. Og også opplevd andre former for misbruk.

Og jeg er svært usikker på hvordan jeg kan komme meg nærmere henne, uten å tråkke på ting som skaper angst i henne. En gang tidligere fikk hun se meg på webcam og hun har uttrykt å føle seg veldig tiltrukket av meg, og det endte opp med cybersex og det er ingenting som tydet på at hun ikke likte dette. Men etterpå så virket det som hun fortrengte alt sammen, og ikke bare det, men også at hun hadde ingen seksuelle behov i det hele tatt og at hun følte at all flørt vi hadde hatt (med seksuelle undertoner) hadde ført til at hun følte seg skitten.

Og sånn har det vært generellt sett også. Hvis jeg viser det minste tegn på å like henne så virker det som hun trekker seg unna. Men hvis jeg viser tegn på at jeg vil trekke meg unna slik hun gjør, så er hun desperat etter å unngå det.

Kunne fortalt i det vide og det brede hvor mye frem og tilbake jeg føler at dette forholdet har vært, men poenget er hvertfall at jeg skjønner ikke noe av hvordan jeg kan komme meg nærmere henne uten å tråkke på ting som gir henne ubehag. Hun uttrykker klart både at hun vil ha mer av meg, og samtidig at hun ikke ønsker noe forhold i det hele tatt. Så jeg blir bare sittende tilbake og føle meg såret og forvirret, og vet ikke hva jeg kan gjøre.

Så lurte på om det er noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre, eller evnt. ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle jenter er forskjellige, og tilfellene er også forskjellig så dette er jo helt individuelt.

Jeg vil anta hun trenger å stole skikkelig på deg før dere tar neste steg i forholdet, problemet er at det kan ta veldig lang tid før dere kommer så langt. Har du tålmodighet, så fortsett gjerne, men jeg tror som sagt det kan ta tid. Hun trenger tydeligvis å ha en mannsperson hun kan stole på, så hvis du kan gi henne dette ville du ha hjulpet henne veldig på mange måter. Det spørs bare om du klarer å holde ut så lenge? Prøver du så ser du jo hvordan hun takler det.

Lenke til kommentar

Ormebol uten like dette her. Dette krever ekstrem selvdisiplin fra deg selv, samt stor selvinnsikt og ærlighet mot deg selv. Dine motiver må være klokkeklare og din kommunikasjon med henne må være ærlig og direkte samtidig som respekt og etterrettelighet settes i høysete.

Skal du ha ett forhold til henne så må hun kunne stole på deg 100% i ett og alt, og du må være villig til å gi dette til henne.

Et spørsmål er jo hvilken behandling hun har fått etter overgrepene.

Lenke til kommentar

Det er veldig sant det LOOM skriver. Det er nok viktig å gi henne tid.

Kva kunne du tru at det neste steget ville blitt? At dere møtes?

Du kan jo lufte ideen for henne, men understreke at når det skal bli, blir opp til henne (for å gi ho rom til å ta steget sjølv, utan å bli pressa inn i ubehagelige situasjoner). Har lest litt rundt omkring om menn som klager på at kvinner er vanskelige å "lese" under f.eks. ein date. Dette seiast å vera frå naturen av, kvinner er forsiktige med å vise kva dei føler. Dette vil eg kanskje tru er endå meir forsterka etter det ho har opplevd. Vær der for henne, hør på kva ho har å seie og la ho bygge bånd til deg slik at ho føler seg komfortabel med å møte deg. vil ho nok seia ifrå at ho er interessert i å møtes, når ho veit at du er interessert.

Dette med tid og om du er tolmodig nok kan nok vere eit dilemma. Men det er ikkje noko ein burde hekte seg opp i. Ting tar den tiden den tar, du blir bare utolmodig av å prøve å skunde på det.

Trur det du burde ha fokus på er det å kunne prate om ting. Ting går så mykje betre for seg, om ein veit kva den andre føler om ting og at ho veit kva du føler.

P.S! Ta råd med ein liten klype salt. Vi kan komme med råd som ikkje nødvendigvis passer like godt for dere to som andre. Alle er forskjellige og vil dermed reagere forskjellig på ting. Gjer det du sjølv trur passer best.

Lykke til til dere begge to :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...