Melodii Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Er det noe jeg ikke kan, så er det å klare å holde hodet kaldt over en lengre periode når stresset på skolen og mye jobb gjør at tiden blir for knapp. Å være på jobb og ha mye å gjøre, går helt fint. Da vet jeg at jeg skal hjem etter x antall timer. Men når jeg har mange eksamener, innleveringer, prøver osv, som venter meg de kommende ukene, i tillegg til 50% stilling i resepsjonen på et hotell, blir det vanskelig å holde hodet kaldt. Det som stresser meg, er at jeg har eksamen i tysk muntlig og skriftlig i mai. Jeg gruer meg helt forferdelig mye til disse eksamene.. Mest fordi jeg stiller alt for store krav til meg selv og synes alle karakterer under 5 er dårlige, men også fordi jeg vet jeg har vanvittig mye annet på timeplanen min. Hva skal jeg gjøre? Jeg må lære meg å slappe av! Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Ja, nå svarte du vel på ditt eget spørsmål egentlig... Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Melodii Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 Ja, nå svarte du vel på ditt eget spørsmål egentlig... Nei, for jeg aner ikke hvordan. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Hvor mye av "det andre" du har på timeplanen din er ting som du absolutt *må* gjøre ? Du må ikke brenne lyset ditt i begge ender. Sett av tid til bare å slappe av og f.eks meditere. TM meditasjon er f.eks dokumentert i flere studier til å virke veldig bra. Ellers kan det jo være lurt å se litt på dietten din og sørge for å få i deg nok næringsstoffer. De som er stressa har ofte behov for ekstra B-vitaminer, magnesium og tildels kalsium. Alle burde få i seg en god multivitamin og mineralpille og Omega-3 gjerne i form av fiskeolje daglig, da dette er mer og mer vanskelig å få dagsbehovet dekket i normalt kosthold. Lenke til kommentar
Melodii Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Hvor mye av "det andre" du har på timeplanen din er ting som du absolutt *må* gjøre ? Du må ikke brenne lyset ditt i begge ender. Sett av tid til bare å slappe av og f.eks meditere. TM meditasjon er f.eks dokumentert i flere studier til å virke veldig bra. Ellers kan det jo være lurt å se litt på dietten din og sørge for å få i deg nok næringsstoffer. De som er stressa har ofte behov for ekstra B-vitaminer, magnesium og tildels kalsium. Alle burde få i seg en god multivitamin og mineralpille og Omega-3 gjerne i form av fiskeolje daglig, da dette er mer og mer vanskelig å få dagsbehovet dekket i normalt kosthold. Alt er skolearbeid som jeg skal ha vurderinger i. Jeg driter i å gjøre lekser og slikt som jeg ikke vil få vurdering i uansett. Det har jeg ikke tid til med alle vurderingssituasjonene. Tusen takk for tipsene. Skal prøve ut alt jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå