kvaerk Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Etter Eu kontroll fikk jeg en 2 er på pkt 8.2 som er avgass. Der CO en var på 1,48. Og nå trenger jeg hjelp til å få den ned under 0,5. Bilen hadde hull i eksosrørene, tett bakom lyddemperen vet ikke om det er en faktor. De er nå tettet, hullene var tilsammen ca 5 mm i dia, bak rust. Lurer på om lambda sonden kan være dårlig, og lurer på å kjøpe en på biltema...er det lurt. Skal og bytte ut olje, filteret lar jeg stå, 2 år siden sist jeg byttet det. Er det andre triks som kan hjelpe med å få ned Co en til under 0,5 for å komme i mål?? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Meget mulig at hull i eksosanlegget ga deg høy avgassmåling, selv om dette som regel fører til at man ikke får målt i det hele tatt. Du har ikke bytta oljefilter på to år, sier du? PÅ TIDE å bytte, sier jeg. (selv om dette neppe har med Co-verdien å gjøre) Lenke til kommentar
kvaerk Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Oljefilteret skal byttes, men akkurat nå er jeg interressert i å få bilen gjennom eu kontrollen. Har slengt på en flaske kondensfjerner i bensinen, og håper å få testet den imorgen igjen, hvis verkstedet har tid. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Luftfilter når er detta bytta sist? Oljefilter BYTTER DU HVER GANG. Er bare tull å spare 60kr på det. Er en billig "forsikring" for å ha god smøring i motor. Kan også være deffekt lambda. Går fint å bruke biltema sin. Men nå har du helt på kondensfjerner, så da er det kanskje mulig det hjelper på. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Lambdasonden kan de teste på verksted. Sist jeg hadde for høy CO måtte jeg bytte katalysator. Gangen før der (en annen bil) bytta jeg bare luftfilter (sportsfilter) og helte på en flaske med no bensintilsetning og da sank CO-verdien drastisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå