Gå til innhold

Valg av Leggbeskyttere

Kriss^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Du merker nok ikke noe forskjell med mindre det er en ganske stor forskjell i vekt/størrelse. Bruker selv er billig Umbro-par til 199,- eller noe, de er ganske små, og veldig lette, har aldri svikta meg :)

Og jeg har litt på følelsen at de du linka til koster så mye pga. "Mercurial" navnet. Sue me, fanboys.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Yeah, ser ut som vi er ganske enige her i tråden, gå for de billigste. Forskjellen i kvalitet er ikke verdt forskjellen i pris. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vel, jeg er keeper, så vet ikke helt. Bare nevnte det.

Smart med de sokkene. Ved hver trening og kamp går det med flere meter teip hos noen på laget...

Ja, det er sant. Av og til får jeg litt vondt i beina fordi jeg bruker for mye teip. Og ang ankel beskytterene, så har jeg prøvd det og jeg syns det var veldig ubehagelig å spille med :)

Lenke til kommentar

Jeg spiller selv med +F50 leggbeskytterne, og ganske høyt oppe på leggen også. Jeg mener at det er viktig å spille med så lette leggbeskyttere som mulig i angrep, og gjerne ha de litt høyere opp enn hvor du f.eks hadde hatt de som midstopper. Det er sikkert helt greit med ankelbeskytter som midstopper eller keeper, men for min del hadde det blitt alt for klumpete.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen som vet vektforskjellen på de to leggbeskytterene? Viss det er en del vektfjorskell kan det hende de dyreste er best, men viss det er liten vektforskjell er de billigste det aller beste kjøpet. Hvor lang er egentlig størrelsene på leggbeskyttere? Jeg var nede på butikken i fjor og sa at jeg var 175 høy og fikk noen leggbeskyttere til min høyde. Når jeg kom hjem sammenliknet jeg de med de forrige og såg at det var mye større. Da reiste jeg nedigjen og fikk noen leggiser til de mellom 150 og 160 :D. Liker ikke store leggbesyttere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Samme hvor lette de er da, bare de ikke er tunge :p Hvis du skjønner, er ikke så mye mer enn placebo som gjør at folk tror de løper fortere med Vapor og karbon leggskinner :p

Lenke til kommentar

Placebo? Det er en grunn til at 100m løpere bruker lette sko. Hvorfor? Det går fortere. Lettere leggskinn/sko vil gjøre at du kan forflytte beinene dine fortere. Det går ikke sekunder fortere, men tideler og hundredeler kan ha en god del å si i enkelte situasjoner i en kamp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...