Teddybjørn Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Hvor høyt kan jeg overklokke AMD Athlon Tunderbird 1,4Ghz og hva slags vifte passer da? Hva er maks temperatur jeg bør ha på prosesoren?(jeg er skeptisk på om min lille EKL Papst vifte holder...kjøpt på komplett) Kan du hjelpe meg så mail eller svar i foumet. Lenke til kommentar
daho Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Du kan vel klare og overklokke 600mhz men da må du være litt veteran. Lenke til kommentar
ritz00 Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 600MHZ???!!!!! Tror du skal vere glad vist du klarer 250MHZ!! Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Sannsynligvis klarer du mellom 1550 og 1650 MHz. Overklokkings potensialet varierer fra prosessor til prosessor. Med ekstrem kjøling er det mulig å nå nye høyder, men........ Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Er det den opplåste t-birden du har (Den nyaste frå fabrikken) ? Då trur eg du i hvertfall kan klare 1650, tatt i betraktning at du har kvalitet minne og hovedkort (ved fsb-oc). Eg kjøyre min tbird med 157fsb*10.5. Den er stabil den. Men eg høyre jo at pc'en er i gang og......Lykke til skal du ha :smile: mvh Ørjan Lenke til kommentar
ulyd Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Er det minnet som avgjør hvor høyt man klarer å justere fsb, eller avhenger det av kort i maskinen m.m.? Hilsen en frustert overklokker som ikke kommer over 139MHz fsb :sad: Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 22. januar 2002 Del Skrevet 22. januar 2002 Tja, det kan jo være mange ting det... SOm sagt, prøv å skru av 4x agp... Funker ikke det kan du jo sette minnet til cas 3 og sjekke om det funker da... Eller så kan du jo røske ut alle tilleggskortene og sjekke om du kommer høyere... er du uheldig, klarer ikke hovedkortet kjøre noe høyere stabilt (noe som forresten er ganske uvanlig tror jeg)... finnes ikke noe fasitsvar dessverre, men det er det som er morro med overklokking =) Lenke til kommentar
Teddybjørn Skrevet 22. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2002 Prosessoren ligger på 55'C i følge hovedkortet, et Abit KG7- Lite. Er dette for varmt? Og er det til å stole på? Hvilken vifte bør jeg ha om dette er for varmt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå