Cektop Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Hei! Jeg har vurdert å kjøpe en Rover 400 eller 600 serie, men har ganske lite erfaring med biler. Er det lurt? Fant ikke så mye info om disse biler, men ut i fra det jeg har lest er det en billig bil med motor som er identisk til honda civic. Det vil altså si driftsikker og bensin gjerrig?! I tillegg har de fleste ROVER fint interiør med skinnseter og panel av tre (Britisk kvalitet). Synes disse biler var kjempe billige! 30-40tusen for en Rover 400/600serie 96-98mod med 100 til 150 tusen km stand. Så mine spørsmål er: Er disse biler gode (driftsikre & billige i service)? Er det noe man bør være obs på? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 rover er konk... og noen deler begynner å bli dyre og litt vanskelige å få tak i... men bilene var helt OK da de gikk, men med tanke på at de er konk hadde jeg ikke satsa på det... Lenke til kommentar
Cektop Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 Vel... Har nå lest igjennom alle tråder om ROVER på diverse norske forum, og alle har forskjellige meninger/erfaring med ROVER. En gruppe mennesker sier de ruster mye, og det blir da et stort problem siden jeg bor langt i nord. Andre sier at det er fantastiske og elegante biler som har vært svært pålitelige. Vet ikke hvem jeg skal tro på. Vesleengen: Om jeg gjør et kupp på å kjøpe meg en ROVER, så blir jeg også villig til å betale litt ekstra for de deler som går i stykker. Du er den første som skriver at ROVER deler er dyrere/vanskelig å få tak i. Folk på forum skriver at det produseres god del deler til ROVER (mange fabrikker i stor-britania), selv om de er konk. Honda har masse deler som passer til ROVER. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Mener å ha hørt at Rover 75 er en suveren bil, men at de fleste rovere fra de siste åra har trøbbel med elektronikken. Og det kan være dyrt. Når det gjelder biler fra konkursbo: Jeg kjører Saab og er ikke det minste skeptisk til deler og oppfølging. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Mener å ha hørt at Rover 75 er en suveren bil Rover 75 var kun ett poeng unna å bli den første bilen som fikk fem stjerner fra NCAP. Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg syns den ser trist og påtatt retro-elegant ut, eller om den bare er stilig. Men den skiller seg ut fra mengden av sølvgrå BMW'er og Toyotaer, og det liker jeg. Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Gamlingen hadde en rover 75 med en gang de kom på markedet, steike for en fin bil å se til, men dessverre dritt kvalitet da eletriske begynte å fucke seg og trelister begynte å dette av. solgte bilen etter å ha kjørt 17 000 km med den. Men det skal sies at det er en fantastisk flott bil å kjøre, samt den ser "ekslusiv" ut Lenke til kommentar
Cektop Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Gamlingen hadde en rover 75 med en gang de kom på markedet, steike for en fin bil å se til, men dessverre dritt kvalitet da eletriske begynte å fucke seg og trelister begynte å dette av. solgte bilen etter å ha kjørt 17 000 km med den. Men det skal sies at det er en fantastisk flott bil å kjøre, samt den ser "ekslusiv" ut Vel, det er vel ikke vits å kjøpe en ROVER bare for å se på den mens den står i garasjen ødelagt... Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Rover 400-serie er nesten identisk med Honda Civic, så deletilgang bør ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå