lektroluv Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 (endret) Jeg har et Gigabyte Radeon HD 4850 1 GB Passive og får relativt bra ytelse ut av det, men skulle gjerne hatt litt mer. Mitt spørsmål er derfor om det hjelper å sette inn ett til og kjøre Crossfire? Og vil det andre kortet bli "brukt" hele tida (dvs, bruke strøm og gi fra seg varme) eller blir det "disablet" når man ikke spiller? Vil helst ikke at det koker over inni kabinettet.. Grunnen til at jeg kjører passive er fordi PC'en står i samme rom hvor jeg ser film og vil da selvsagt ha det så rolig som mulig. Jeg har et Lian Li kabinett med 120mm vifte foran og bak, samt en over skjermkort slot'ene som trekker luft ut (dere vet jo hvordan scand v2 kabinettet ser ut..). Resten av oppsettet ser slik ut: Kabinett: Lian Li PC6070BSCANDV2 PSU: MIST, 650W, avtagbare kabler, Rev.3 HK: ASUS P6T Deluxe X58, Socket-1366 CPU: Intel Core i7 920 Kjøler: Noctua NH-U12P SE1366 RAM: Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3, 3GB HDD: Intel 80GB X25-M SSD 2,5" S-ATA II MLC High Performance Endret 11. april 2009 av lektroluv Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 Glemte også å spørre om PSU'en min vil greie 2 skjermkort. Jeg har sjekka med et par siden som regner ut sånt og det ser ut som om jeg er safe, men skader ikke å høre med folk som har litt mer peiling. Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Ingen som vet? Lenke til kommentar
SVD Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 PSUen din vil greie 2 4850 skjermkort helt greit, og du kommer til og få relativt mye bedre ytelse med 2 skjermkort, det gjelder så og si bare spill som støtter CF, men det gjør de fleste spill som trenger mer kraft enn et 4850. Husk at du må sette inn et 4850 med 1gb minne hvis du vil ha 1gb og ikke 512mb til sammen, minne blir ikke lagt i sammen som mange tror men det blir speilet, så det totale minnet avhenger av hvor stort minne det er på skjermkortet som har minst minne. (så 1gb+1gb=1gb og 0.5gb+1gb=0.5gb.) Jeg er ikke sikker på om det blir for varmt, men hvis det blir det kan du alttids sette en 120mm vifte til og blåse på skjermkortene. Når du ikke spiller vil jeg tro at skjermkortene bruker ganske lite strøm, så tror ikke det skal være noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå