Gå til innhold

Steroider, ond sirkel?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Wh1te, det er ikkje sikkert han gidder å sitte å forklare hva Winstrol gjør med kroppen.

 

Hva er poenget ditt?

 

Jeg vet hva winstrol gjør, poenget mitt er at han ikke gjør det. Likevel var han villig til å kjøre på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Av flere grunner. Mest fordi tendensen blant de som boler er å aldri - for alt i verden - innrømme det. Utøvere som doper seg ønsker å fremstå som rene. De vet at resultatene de oppnår undergraves i det de innrømmer doping.

 

Ingen av mine venner som boler innrømmer det. Den eneste grunnen til at jeg vet det er rykter og mer omfattende idrettskunnskaper enn dem. Jeg hadde foredrag om efedrin for klassen i fjor. I den sammenheng pratet jeg med et par av mine venner som trykker efedring som trankapsler. Ingen av dem hadde særlig innsikt i hva middelet faktisk gjorde og jeg skjønner godt at de ikke har lyst å innrømme tyngre stoffer når de i bunn og grunn ikke aner hva de stikker i låret, annet enn at det booster testosteronproduksjonen (for eksempel). Jeg husker en kompis som skulle ta en Winstrol-kur. Hvorfor, spurte jeg. Fordi du blir mer ripped, svarte han. Well, ok then...

Da skal jeg si meg veldig enig med deg. Det å ikke innrømme bruk av steroider for å fremstå som ren er patetisk, men man kan ikke se bort fra at en annen årsak til at folk ikke innrømmer det er at steroider (i tillegg til alt annet ulovlig) blir utrolig uglesett i samfunnet. Uten å ha noe peiling på psykologi vil jeg også tro at nykommere i vekttrening som begynner å bole med en gang har store komplekser. Man har jo alltids den andre bølingen som bare er stokk dum.

 

Samtidig har man jo den andre mindretallige polen av bolere som villig innrømmer bruken sin, slik som Westside-løfterne. De har jeg respekt for som hvem som helst i og med at jeg ikke kunne brydd med mindre om hva en annen person gjør med kroppen sin. Det jeg har et problem med er glorifiseringen deres av bruken (bare se på t-skjortene de selger). Tross alt så skal de ha det at de er ærlige, og de topper ikke den store fitnessvindelen som Weider og Co utfører med Mr. Olympia og alle byggerbladene de utgir.

 

Til syvende og sist så mener jeg at det er objektiv informansjon om emnet som gjelder. Så nært som ingen bolere vet helt hva de driver med, og uansett hvor tåpelig bruken er så hadde jeg ikke orket å snakke moral om det nå så var en venn som begynte. Erfaringsmessig så funker det aldri å si fra til folk at de drikker for mye eller at de ikke bør kjøre i 200 km/t, og da har det ingen hensikt å si fra om steroider heller. Hvis en person kommer fra en kur uten bivirkninger og like god helse som da han startet så er det flott for han, men hvis det ikke er tilfellet så lærer vedkommende forhåpentligvis av sine feil.

 

Jeg spurte forresten medisinstudentene på forumet om det vi diskuterte på forrige side, og her er svaret jeg fikk:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry13571140

Lenke til kommentar

Svar nok, TS?

 

Alle har ulike meninger om steroider, viss noen kommer med ett argument for steroider, så er det noen som kommer med ett mot, og vica versa.

 

Eg personlig sitter ofte å leser om folks erfaringer med steroider, og eg har enda å se en som har hatt dårli erfaring med det. (( Altså alvorlige biefekter ))

 

Personli så skal eg ikkje se bort ifra at eg hiver meg på ein kur ein gong i framtida, men akkurat no, er det uaktelt.

Lenke til kommentar

Hva med treningsstolthet, vil den ikke ta skade når man blir spurt av andre hvordan man har hatt så god fremgang og så viser man til en kombinasjon av steroider og hard trening, da får man i teorien 50% kreditt for fremgangen, og hos de som ikke skjønner seg på steroider vil gi 100% av æren til steroidebruket. For det er utrolig mange i verden som tror at steroider gir resultater uten å trene i det hele tatt, de tror det er magisk.

 

Man kan jo eventuelt drite i hva folk sier og tenker, men la oss si at vi skal drite i det, hva med stolthet, har man ingenting av det? hvis man driter i hva folk tenker, så kan der ikke være noe av det imo.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Var ein periode der eg tenkte på steriods sjøl, bare for å prøve liksom.

Tenkte på det kanskje i 3uker aldri sånn at eg faktisk kunne kjøpt det, men at det hadde vert kult å bli større, fortere, etter kvert falt tanken vekk... eg vokste kanskje litt opp elns:P

Eg bytta holdning og tenkte, "koffor skal eg bli større?" "Koffor skal eg løfte mer?" "Vil eg forandre utsende?".

 

SÅ endte det alltid på samme tanken. Eg trener styrke for eg elsker å trene. Elsker følelsen og energien eg får kver dag. Ikke ta meg feil, eg smile litt kver gang eg ser eg øke noen kg i benk, men det sluttet å være det viktigeste for meg.

 

Du får bare tenke litt på grunnen til å gjøre det, vennen din får gjør som han vil.

 

psst.. har du lyst på motivasjon til å dope deg se "Bigger Stronger Faster" dritkul dokumentar om steriods.:phttp://www.imdb.com/title/tt1151309/

Lenke til kommentar

Kan du forklare ka du mener med treningsstolthet?

 

Drite i ka folk sier og tenker er vel få som gjør, det er vel derfor ganske mange holder steroide bruken sin skjult. Altså, her i norge, viss du tar steroider, så er du ein juksepave, du er ein taper som ikkje kan gjøre det på den ekte måten. Virker iallefall som dei fleste som ikkje kan ein dritt om steroider tenker sånn.

 

Og det der med 50/100 % kreditt greiene, det er vel ingen seriøse løftere som bryr seg om sånt. Framgangen er der jo uansett ka dei andre meiner det kommer fra.

Lenke til kommentar

Viktig-->: Di som trener me steriods trener hardere og presser seg mer enn di som ikke gjør det. kan fortsatt ha treningstolthet når du trene me steorider-.- du gjør alt du kan for å yte max og det er bare det du bryr deg om.

 

Sier seff ikke at alle som doper seg trener hardere men di som tar det seriøst innen styrkeløfting gjør som regel det...

 

IMO bruken av dop er bare juks vist du skal bruke det mot noen. F.eks... et løp, svømming, styrkeløft osv.

Lenke til kommentar

Det kan vel ikke kalles for juks, men det er dog merkelig at de fleste holder kjeft om det, går i vide skjorter for å skjule musklene sine og alt de snakker om er hvor høy benkpress de har :) Det ligger en natur der i å lure folk (tar gjerne æra, men ingen skal vite hva du tok for noe)

Lenke til kommentar

Å har du det? Erfaringer please?

 

Freddy K, du har merket at viss du trener for hardt, så blir musklene sykt ømme og stive i flere dager? AAS motvirker dette trur eg da? Dont shoot me if I'm wrong.

 

Å eg sa aldri at det ble hardere.

Endret av Klovny
Lenke til kommentar

Steroider fungerer, enkelt og greit. Du vil få bedre resultater på samme treningsmengde og intensitet enn uten. Tilogmed folk som ikke trener vil oppleve muskelvekst miste fett med ekstra testosteron i kroppen, kun fordi det nye hormonnivået gir signal om det.

 

Når det er sagt så kan du ikke trene noe spesielt hardere eller mer (subjektivt sett), da restitusjonen er veldig lik det den er når du trener rent. Men du vil bli sterkere, og løfter automatisk tyngre vekter (uten at du nødvendigvis "tar i " mer.)

 

Ang. stølhet så får du det like mye med AAS enn uten.

 

Når det er sagt, så snur effekten av AAS opp ned når du går av. Her går du med null testosteron i kroppen, og det de fleste sitter igjen med - er en kropp og styrke de kunne oppnådd på samme tid uten steroider. Hvilket er en av årsakene til at de fleste velger å kjøre ny kur igjen og igjen....

 

Så det blir et valg å ta - enten velger man å bruke steroider fremover, eller så velger man ikke. Å tro at en eller to kurer vil gi deg noe er bare tull.

 

Min mening er at jeg ville vært i bedre form i dag om jeg aldri hadde brukt steroider. Og ser man langsiktig, kan man nesten garantere at en som trener rent hele livet, vil være i bedre form etter fylte 40 (tilfeldig tall) enn en som har brukt steroider i flere år.

 

Mitt tips er utvilsomt at man glemmer tankene om å prøve, og heller bruker pengene på kvalitetsmat og tilskudd, samt oppsøker flinke PT'er.

Endret av Freddy K
Lenke til kommentar

Freddy K, me er enige om ein ting : Kroppen går inn i ein katabol tilstand etter kur.

 

Men der er måte å forebygge dette, du kan ta ting som kick starter testoron produksjonen igjen. Det er måter å få testoronproduksjonen opp normalt og raskere.

 

Men for all del, eg har aldri tatt AAS, så eg skal ikkje utdype meg før eg har prøvd.

Lenke til kommentar

Uansett hva du bruker for å kickstarte egenproduksjonen igjen, så tar det virkelig tid før kroppen har stabilisert seg ordentlig. Selv følte jeg det tok nesten et halvt år, selvom blodprøvene viste fine verdier etter en måned. Husk at det er et veldig finstemt hormonsystem du tuller med. Dette er veldig individuelt og, hvordan man svarer på å bruke hormoner. Noen slipper billig unna, mens andre får bare masse drit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...