Grand Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) kroppen din tenker at det ikke er vits å lage testosteron så nøttene dine kan krympe inn å slutte å lage testosteron. Og når du slutter med steorider så starter du å lage kvinnlige hormoner og du sitter igjen med boobies og lys stemme. Endret 16. april 2009 av Sno Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Greg Valentino har en 10 min lang rant om trening på YouTube der han faktisk sier mye klokt, men ellers er fyren en klovn og bør ikke brukes som argumentasjon Dessuten så er det synthol han har brukt for å bli seende slik ut, og det er lite relevant i og med at det ikke er et anabolt androgen steroid, men bare syntetisk olje men jeg får meg aldri til å fullstendig respektere folk som løfter vekter og boler. Hvorfor det, egentlig? Mener du at det er overfladisk å ty til slike midler hvis man bare vil bli mer muskuløs? Da er jeg i så fall litt enig. Blir det annerledes for en Mr. Olympia f.eks, der det å sette sprøyter i rompa praktisk talt er det han får betalt for? For all del, jeg drikker gjerne en flaske vin på ukedager for å bli mer kreativ. Det har jeg også gjort av og til, og det er skummelt hvordan man kan begynne å rettferdiggjøre å gjøre det oftere, uten at man er avhengig. Sett utfra alkoholisme i nær familie og hvordan det begynte tror jeg sånnsett at alkohol kan lede til en minst like ond spiral som steroider. Drikk og bol med måte folkens! Å bruke steroider er lov i Norge, er kjøp og salg som er ulovlig. Bare for å ha det juridiske på plass, du blir ingen lovbryter, men etter mitt syn blir du en juksemaker. Som white skrev så er det egentlig omvendt. Du blir en forbryter, men ingen juksemaker hvis man ikke konkurrerer i testede konkurranser. Hvem er det i såfall man jukser seg forbi? Kameraten som er jevnsterk? Endret 16. april 2009 av awkward Lenke til kommentar
Grand Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Dessuten så er det synthol han har brukt for å bli seende slik ut, og det er lite relevant i og med at det ikke er et anabolt androgen steroid, men bare syntetisk olje Åja, så da lyver dokumentaren egentlig? Men etter et kjapt google søk så virker det som synthol var farligere enn sterorider? Lenke til kommentar
rolax Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Uten å være svær selv, vil jeg tro det at det er gøyere å være stor, uten å ha dopet seg. Når folk da anklager deg for doping, kan du bare le. Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Eller når alle tror du har tatt steroider uansett hva du sier så kunne du liksågreit bare tatt det. Lenke til kommentar
rolax Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Det er vel også en måte å tenke på... men da får du jo i tillegg alle bivirkningene. Alle musklene vokser jo, inkludert hjertet. Lenke til kommentar
Klovny Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Awkward, noen må spør;) Har du tatt steroider før? Du virker veldig argumenterende for det and you know your homework 1. Alle dere som sier AAS er ein snarvei, dropp da.. Når du er på steroider så må du trene dobbelt så hardt, spise dobbelt så masse, du tar ikkje berre 1 pille eller sprøyte så veier du 140kg og ser ut som Ronnie.. 2. Steroider er IKKJE farlig etter min mening, hvis du har gjort research og gjør det rett. 3. Til dere som sier at dere ikkje har respekt for dem som er på AAS.. Seriøst.. Kor gammel er du? Folk som bruker AAS er vanlige personer, men som intresserer seg for trening, litt meir enn andre. 4. Ikkje døm alle steroide brukere fra det du har sett av 18-19 åringer som kun trener overkroppen, og ikkje har nåke som ser litt ut som ett trenings program. Det er desse brukerene som er ute etter ein snarvei, det er desse som sitter igjen med bivirkninger, fordi, dei har ikkje peiling på ka dei bruker, og hvordan dei skal ha PCT etc. Bivirkninger : Ballene dine krymper, men dei kommer tilbake til normal størrelse etter cyclen og din egen testoron produksjon blir som vanlig igjen kort tid etter cyclen viss du gjør det korrekt. Du kan få Gyno. dette er so called bitch tits, dette kan du forhindre ved å bruke Nolvadex og/eller andre ting. Roid Rage.. dette konseptet er berre heilt idiotisk, grett nok at når du er på ein cycle at du kan ha litt humørsvingninger, men det er ikkje sånn som fremstilt på filmer og TV, det er ei fjør som blei til ei høns.. Rolax : Eg trur ikkje at hjertemuskelen vokser av AAS? Men hvis den gjør, den gjør jo ikkje akkurat noe skade, folk har jo vert på steroider i over 40 år, og dei er noen av dei sunneste menneskene eg har sett. Endret 19. april 2009 av Klovny Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 1. Tull at man må trene dobbelt så hardt og spise dobbelt så mye ved bruk av AAS. Anabole steroider fungerer, enkelt og greit. Man får lettere og bedre resultater. Å spise og trene optimalt er noe man bør gjøre for å maksimere resultatene sine uansett. Å si at man MÅ spise og trener dobbelt så hardt, eller så funker det ikke - det er pisspreik. 2. Steroider kan gi og løse ut psykiske lidelser, og det er ikke uvanlig. En kompis av meg jobber på akuttmottak og har en hel del steroidebrukere der. (noen bruker andre stoffer i tillegg, men ikke alle) Depresjoner og angst er ikke til å kødde med. Oraler sender kolesterolet til helvete, er ikke det en bivirkning? Venstre hjertekammer hypertrofierer og blodet fortykning, hvilket på sikt kan gå drit. De bivirkningene dine er helt overfladiske, det er hva som skjer i kroppen og hodet som er farlig. Lenke til kommentar
Klovny Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Freddy, eg skal tippe dem steroide brukerene som kommer på akkuten er ganske så fucka opp i hodet allerede. Og som eg sa, dei som vil ha OPTIMALE resultater må trene dobbelt så hardt og spise dobbelt så masse. Dei andre gjør det berre for å ha ein snarvei, som eg og sa... Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Nei de er ikke fucka i hodet i utgangspunktet. Men å fucke med hormonene i kroppen (et veldig finstemt system) kan fint gjøre deg fucka i hodet. Man kan ha sykdommer / problemer som ligger latent, hvor steroider kan trigge det. Dette vet man ikke før det skjer desverre. Du må gi deg med den dobbelt så hardt og dobbelt så mye trening og bare bruke gasp klær greia, det er bare tull. Dersom man fra før trener med høy iintensitet og mengde, så vil ikke mer eller tyngre trening nødvendigvis være bedre fordi man bruker steroider. Endret 5. desember 2009 av Freddy K Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Dessuten så er det synthol han har brukt for å bli seende slik ut, og det er lite relevant i og med at det ikke er et anabolt androgen steroid, men bare syntetisk olje Åja, så da lyver dokumentaren egentlig? Men etter et kjapt google søk så virker det som synthol var farligere enn sterorider? Jeg har ikke sagt at dokumentaren lyver, jeg sier bare at synthol er totalt irrelevant i denne sammenhengen. Dette blir som å sammenligne amfetamin og heroin. Begge to er rusmidler, men vidt forskjellige og de har fint lite med hverandre å gjøre. Samme gjelder synthol og AAS. Awkward, noen må spør;) Har du tatt steroider før? Du virker veldig argumenterende for det and you know your homework Nei, det har jeg ikke, og det skrev jeg for så vidt tidligere indirekte i det første innlegget mitt. Hvor virker jeg argumenterende for det? Jeg synes alle mine punkt var ganske så i mot steroider. Ellers så vil jeg ikke kalle det å kunne forkortelser som PCT og navnet på et par legemidler for å vite hjemmeleksa Eg trur ikkje at hjertemuskelen vokser av AAS? Men hvis den gjør, den gjør jo ikkje akkurat noe skade, folk har jo vert på steroider i over 40 år, og dei er noen av dei sunneste menneskene eg har sett. Jeg er relativt sikker på at hjertet vokser av styrketrening uten bol også. Selvsagt i ingen stor grad, men mer muskelmasse og blod gir hjertet mer å arbeide med. Hvordan kan du vite at de folkene du har sett er så sunne? Du kan ikke dømme fra utsiden. Det er blodtrykk, kolesterol, leververdier og en drøss med andre ting som avgjør om man er i form eller ikke. Profesjonell kroppsbygging har aldri vært sunt, og selv om det er mange oldtimers som fremdeles lever i beste velgående er det mange som også har brent seg på steroider (eller idiotisk feilbruk om du vil), slik som Andreas Munzer f.eks. Endret 19. april 2009 av awkward Lenke til kommentar
Klovny Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Det eg mente Akward var at du kan mer enn dei fleste;) Vel, eg trudde du argumenterte for steroider:P Har vel kanskje noe med at eg er bakrus og ikkje har hatt mat idag:S Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Jeg vil starte med å si at jeg har i alle år vært en stor motstander av steroider, all treningen min har blitt bygd opp på tre ter; ting tar tid. Jeg har alltid trent på lovlig vis, og de gangene jeg har blitt spurt om jeg har tatt steroider har jeg svart stolt med hevet hode; nei, aldri! Vel, historien starter med at jeg og 3 kompiser begynte i en alder av 17/18 år og trene hard styrketrening. Nå to år senere har 2 av dem sluttet og jeg og en annen trener like aktivt. Dette gikk i og seg selv ganske fint, siden vi hadde nokså lik vektklasse og tok de samme maksene i mark/bøy/benk. Nå rundt juletider la jeg merke til at kammeraten min vokste forbi meg i forhold til volum og styrke. Jeg tenkte ikke stort over det, mulig han hadde starta på et nytt kostholds program? Vi hadde begge klare mål ved juletider, og et av dem var å greie en benk maks på 130 før sommeren, vi var på 120. Men innen februar hadde han allerede klart en maks på 135, mens jeg satt på sidelinja og skjønte ikke en dritt. Det var da tanken på steroider kom inn i bildet, og jeg konfronterte han med dette. Han innrømmet å ha kjørt en kur med winstrol rundt juletider. Han pratet dette så opp i skyene. Han hadde ikke opplevd en eneste "plagsom" bivirkning, og merka tydelig masse økning. Han hadde rett og slett kutta ned på noen måneder med slit og stramt kosthold og oppnådd det samme resultatet. I begynnelsen ble jeg fly forbanna. Men han fortsatte og overtale meg og sa jeg han kunne skaffe samme dosen til meg og, til en kompispris. Jeg nekta selvfølgelig, men nå begynner jeg å tenke litt.. Hvorfor ikke? Jeg har argumentert fram og tilbake for meg selv, og kommet fram til at det eneste som stopper meg fra å gjøre det er treningsprinsipper og moralverdier. Er dette nok til å stoppe meg fra å gjøre det? - Forvirret. Steroider er en fantastisk ting, på kort sikt. Sjekk utube etc, nok av bolere som ble veldig store, og som mister leveren i 50åra og får hjertestans. Så hvis du ikke har tenkt å leve så lenge- kjør på. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 når alt kommer til alt så handler steroider om det mentale. å skynde seg å få fremgang, utolmodighet, vantro etc. det er det samme som om man skulle hente inn en heisekran for å klare å "løfte" 400 kg i markløft. jeg kjenner 2 stk i min krets som tar steroider. den ene ble veldig sterk i benk, 230 kg maksløft. den andre trente ikke baseøvelser i det hele tatt (merkelig nok) men han hadde noen syke triceps. den ene slutta på steroider, han virker ganske normal, men han er sur hele tiden så humøret er ikke på topp. og den andre spiser lite mat så han har gått ned i vekt den siste tiden. han ble ganske sterk i curl (så og si den eneste øvelsen bortsett fra roing) som jeg har sett han ta, han tok vel 3 reps på 80 kg i curl. og jeg som er uten steroider tar 100 kg i curl 1 rep, så man behøver ikke ta dette. det handler egentlig så lite som å spise masse og riktig mat kombinert med hard og riktig trening. husk hvile. Lenke til kommentar
rolax Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Rolax : Eg trur ikkje at hjertemuskelen vokser av AAS? Men hvis den gjør, den gjør jo ikkje akkurat noe skade, folk har jo vert på steroider i over 40 år, og dei er noen av dei sunneste menneskene eg har sett. Det som er farlig er at sekken til hjertet vokser ikke, og da får den mindre plass å slå på. Sunne og sunne... Ståle Wadswoth, leder for steroider.net, fikk hjerteinfarkt, og kan ikke trene hardt lengre. Lenke til kommentar
Klovny Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Kan eg få en kilde på at det er steroide relatert? Og lever problemer får du bare ved orale steroider Endret 19. april 2009 av Klovny Lenke til kommentar
rolax Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Jeg fikk vite det på et antidopingkurs, ledet av antidoping Norge. Jeg har ikke lest det, og kan derfor ikke gi noen kilder. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Sikkert ganske mye av det samme du hørte som står her http://www.antidoping.no/t2.asp?p=71610 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 men jeg får meg aldri til å fullstendig respektere folk som løfter vekter og boler. Hvorfor det, egentlig? Mener du at det er overfladisk å ty til slike midler hvis man bare vil bli mer muskuløs? Da er jeg i så fall litt enig. Blir det annerledes for en Mr. Olympia f.eks, der det å sette sprøyter i rompa praktisk talt er det han får betalt for? Av flere grunner. Mest fordi tendensen blant de som boler er å aldri - for alt i verden - innrømme det. Utøvere som doper seg ønsker å fremstå som rene. De vet at resultatene de oppnår undergraves i det de innrømmer doping. For kroppsbyggere er doping utelukkende overfladisk. Hvis jeg ikke husker helt feil må alle som deltar i Mr. Olympia ha en legeattest som bedyrer deres uskyld. Det er omtrent like latterlig som Tyler Hamiltons forklaring på hvorfor han ble tatt i bloddoping. Ingen av mine venner som boler innrømmer det. Den eneste grunnen til at jeg vet det er rykter og mer omfattende idrettskunnskaper enn dem. Jeg hadde foredrag om efedrin for klassen i fjor. I den sammenheng pratet jeg med et par av mine venner som trykker efedring som trankapsler. Ingen av dem hadde særlig innsikt i hva middelet faktisk gjorde og jeg skjønner godt at de ikke har lyst å innrømme tyngre stoffer når de i bunn og grunn ikke aner hva de stikker i låret, annet enn at det booster testosteronproduksjonen (for eksempel). Jeg husker en kompis som skulle ta en Winstrol-kur. Hvorfor, spurte jeg. Fordi du blir mer ripped, svarte han. Well, ok then... Lenke til kommentar
Klovny Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Wh1te, det er ikkje sikkert han gidder å sitte å forklare hva Winstrol gjør med kroppen. Hadde du gått rundt og sagt at du var på Steroider viss jobben din var avhengig av at du brukte steroider? Steroider er jo ulovli i dei fleste land. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå