taKenzZz Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Hei! Etter mye lesing på nettet har jeg forstått det slik at arbeidsgivere som ser etter folk med språkkunnskaper sikkert vil ha noe bevis på nivået til arbeidssøkeren. Hvordan gjøres dette? Må man dra til Oslo for en eller annen eksamen og derav få bevis på et nivå mellom A1 og C2 i "The Common European Framework of Reference for Languages" eller noe slikt? Eller går det an å ta slike "eksamener" overalt i Norge? Tenker da på eventuelle eksamener i engelsk, fransk, nederlandsk, tysk, spansk og russisk. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Mulig de finnes men vet dessverre ikke om noen, men intervjuer der det har vært relevant så tar de ofte deler av intervjuet på det språket det er snakk om. På den måten "avslører" de deg på en bedre måte enn å bare vise frem ett stykke papir. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Det franske kultursenteret (ligger i holtegata, tror jeg, www.france.no) arrangerer i alle fall tcf og delf, altså språktester i fransk, to ganger i året. Tcf måles a1-c2, slik du etterspør. Andre språk vet jeg ikke, men med litt googling finner du nok fort ut. Finn navnet på den aktuelle testen, så googler du navnet på testen + norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå