Gå til innhold

Problemer med ytelse i7 & 4870x2

Anbefalte innlegg

Hey, Gikk just til innkjøp av flere nye deler til min maskin.

Delene er:

I7 920

ATI 4870x2

Gigabyte ex58 UDE5

OCZ 1600mhz 2gbx3

OCZ 1000w Psu.

har testet med windows vista & win7. ytelsen er laber.

Nyeste drivere og hele pakken har vært testet. Kameraten min har klin likt oppsett å får samme crap resultater i både 3dmarks & spill.

Hva skjer med det ? vi har snust mye rundt, lest studert, alle bare skryter av dette oppsettet, mens vi sitter her å føler oss megarundlurt.

Noen som har noen tanker om noe vi kan gjøre for å forbedre ytelsen ? evnt noe som må forandres på eller noe i den duren, for vi har nesten gitt opp å føler for å sende kortet tilbake igjen.

Alle tips blir satt pris på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er litt greitt å se resultatene dere har fått.

Tipper at det hjelper å overklokke cpu`en til 3,5 ghz :D

I7 920 på standard hastighet yter ikkje så fryktelig mye på spill og programmer som ikkje støtter flere tråder. Dette grunnet den litt lave standard hastigheten.

Lenke til kommentar

3Dmark advantage : 12599

3Dmark 06 : 18700

andre brukere med samme hardware ligger over dobbelt i advantage og ca 10,000 over i 06.

Spill er helt random, farcry2, wow,gta4 etc etc. alt vi har for hånden.

kjipt ytelse på alle sammen.

CPU småputrer på 3.4 as we speak.

Endret av satyr1con
Lenke til kommentar

Vil legge til at i 3dmark vantage så får jeg helt syke artifacts under de første testene, joda jeg vet at de er Physx favoritter nvidia barn. Kompisen min får akkurat samme ting under benchmarken, så det skal være helt utrolig om begge kortene våres har samme feil ;)

Ingen smartinger der ute som vet noe ? har hatt samme problemer med kort el lignendes ?

Lenke til kommentar
3Dmark advantage : 12599

3Dmark 06 : 18700

andre brukere med samme hardware ligger over dobbelt i advantage og ca 10,000 over i 06.

Spill er helt random, farcry2, wow,gta4 etc etc. alt vi har for hånden.

kjipt ytelse på alle sammen.

CPU småputrer på 3.4 as we speak.

Når man får 28700+ i 3dmark 06 så er cpu`en klokket til nærmere 4,5+ ghz hvis man bruker et 4870x2 kort. Skjermkortet er da også overklokket ganske heftig.

Tror du har snust litt på xtremesystems nå :)

Stock hastighet med i7 920 og stock 4870x2 kommer ikkje over 20k i 3dmark 06.

Jeg får ca 22k i 3d06 med dualcore @ 4,5ghz og 2 stk 4870 512mb i crossfire. Da er skjermkorta også klokket litt.

Lenke til kommentar

ja har vært innom xtreme ja ;) men det er forskjell på å barbere seg å kappe av seg hue ^^

så har sett på endel tester, sammenliknet på 3dmark sine sider, samme oppsett, oc'er osv. føler likevell jeg ligger temmelig lavt ang standarden. sikkert ikke mye som skal til for at jeg bikker over til normalen, finner bare ikke ut hva.

men må si jeg er fristet til å benytte angreretten og tafse litt på et 295 istedenfor ;) Bedre overall ser jeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...