juliant Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Hei Skal bygge ny pc med relativt lite kabinett (Antec NSK 3480 m-ATX), og da er det jo greit å tenke litt ekstra på kjøling. Se tråden her for mer info om oppsettet. Kabinettet har fått skryt for god luftsirkulasjon, adskilt rom for psu osv. Er 120mm vifte bak og plass til 2x 92mm foran for luftinntak. Skal ha i7 920, GTX 285, minne og HDD inni der. Har ikke planer om å klokke pc'n med det første. Så da lurer jeg på: Kan det holde med stock kjølern på i7 eller må jeg kjøpe ny CPU kjøler? Evt. noen anbefalinger? (Og hvordan er det med støy fra den, vil ikke ha bråk) Skal jeg sette inn 1 eller 2 vifter i front? (har tenkt på Noctua NF-B9-1600) Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 ehh.... m-atx mrd 285? du har vel sjekka at du har lang nok plass? 285 er vel 26cm langt eller no.. Lenke til kommentar
juliant Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 ehh.... m-atx mrd 285? du har vel sjekka at du har lang nok plass? 285 er vel 26cm langt eller no.. Ja tror det skal gå greit det, har gjort noen mål av kabinettet i denne posten Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 så greit ut... men blir det for trangt finnes det såkalte "slimfans" som er tynne.. så kan hente litt plass der.. men ja ser bra ut... Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Det er langt nokk. OT: Noctuaviftene er i en klasse for seg. 285 er et meget kraftig skjermkort, og utvikler mye varme. Derfor er det greit å ha god airflow i kabinettet. Som du ser vil Noctua'ene og 120mm viften ta seg av dette, og GPU vil mest sansynliog ikke gå varm Stock-viften til 920 er god den, bråker litt med det vil uansett bli overdøvet av 285. Lenke til kommentar
juliant Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Da kjører jeg to Noctua 92mm, og bruker stock cpu kjølern takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå