trespiser Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Hallo. Mulig dette er feil sted å poste dette men jeg kan ikke finne andre steder på forumet som passer. Jeg har skrevet noen dikt som jeg er veldig fornøyd med. Og flere blir det for jeg får stadig inspirasjon til nye dikt. Derfor lurer jeg på om det er mulig å få noe tilbake. Om jeg kan selge dem eller få stipend? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Den eneste måten for å tjene penger på dikt er vel å få de utgitt på trykk. Du kan eventuelt spørre diverse forlag om de er interessert. Men virkelig; jeg tror ikke det ligger mye penger i dikt. Du kan jo legge de ut på dikt.no for å få noe feedback på de. Eventuelt kan du legge de ut på en egen blogg. Lenke til kommentar
trespiser Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 ja, kan jo legge dem ut i all offentlighet men er det mulighet til å få en copyright eller noe sånn at ingen kan stjele det jeg skriver? copy and paste går jo uansett men sånn at jeg har bevis på at jeg har skrevet dem Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Nja, tror du virkelig at noen kommer til å stjele diktene dine da? Hvor stor er sjansen for at noen i det hele tatt leser dem? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Stor nok om vedkommende er flink. Jeg har funnet diktene mine rundt om på nettet etter at jeg har lagt de ut på dikt.no og hjemmesiden min, uten at folk har spurt om lov og slikt, selv om det står klart og tydelig på hjemmesida mi og den bloggen min hvor jeg legger ut diktene mine at de skal spørre om lov først, samt nevne at det er jeg som har skrevet de. Men jeg har til gode å få gitt ut diktsamlingene mine da, selv om jeg har sendt inn diktsamlinger til større og mindre forlag i flere år nå Men heldigvis for meg er det fortsatt folk som spør meg om de kan bruke diktene mine, enten til å lese opp i skoletimene når de skal ha om dikt, eller til å legge ut på profilen sin på Nettby, eller bruke i andre sammenhenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå