Gå til innhold

Innendoerskamera, vidvinkel viktigere enn zoom

Anbefalte innlegg

Hadde kjoept et d40 til fruen, men etter noen dagers bruk finner hun det litt for stort, saa jeg kommer til aa returnere det.

Kameraet skal hovedsaklig brukes innendoers paa subjekter som til tider kan fyke rundt i 100 (mao unger :) )

Hvilket kamera er aa anbefale til dette?

Budsjett kan godt strekkes til over det D40 koster.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. Panasonic LX3 gjør en bra jobb med å ta bilder av innendørs motiver, men det er i stor grad på grunn av bildestabiliseringen :ermm: Til å ta bilder av ting som nekter å holde seg rolig faller selv det igjennom i de fleste tilfeller. Og jeg tror dessverre du skal slite med å finne noe som er merkbart bedre på kompaktkameramarkedet. Fujifilms nyeste (F200-ettellerannet tror jeg det heter) har kanskje en liten edge på sensorfølsomhet, men Panasonicen har den mest lyssterke optikken på markedet så det går nok litt opp i opp.

Og da har jeg bare snakket om lysfølsomhet... hastigheten på zooming og fokusering er også mye dårligere på kompaktkameraer enn på selv den tregeste speilrefleks.

Lenke til kommentar

Så lenge man kan bruke blitz så er det vel ikke noe problem at ting flyr rundt. Enkelte av de dyrere kompaktkamerane har jo og blitz sko viss det er noe man føler er nødvendig.

Vil ikke anbefale noe spesifikke kamera, da jeg ikke har så mye erfaring med noen av de. Det finnes mange kompaktkamera som tar fremragende pek og klikk bilder forutsatt man bruker blitz innendørs. Du er jo avhengig av blitz på D40'en med mindre du har hissig dyr opptikk :)

Endret av kule-ku
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...