frebjo Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Hei Jeg har et problem jeg har slitt ganske lenge med og har til dags dato ikke klart å finne en beskrivelse på hvordan jeg skal få til dette. Jeg har siden: http://stemforsberg.no/Hovedside.php CSS-fila ser slik ut: body { text-align: center; background-image: url('Bilder/background.jpg'); } div.menu { margin:0; padding:0; width: 1100px; height: 70px; background-color:#e9e9e9; margin-left: auto; margin-right: auto; } div.frame { margin:0; padding:0; margin-left: auto; margin-right: auto; } div.frame2 { margin-left: auto; margin-right: auto; } div.twitter_div { width:240px; float:left; } div.lag1 { background: #e9e9e9; width:800px; height:2900px; position: relative; float:left; margin-left: auto; margin-right: auto; } div.lag2{ background: #e9e9e9; width: 300px; height:2900px; position: relative; float:left; margin-left: auto; margin-right: auto; } div.lag3{ background: #e9e9e9; float: left; width:800px; height:2950px; } div.lag4{ float: left; background: #e9e9e9; width: 300px; height:2950px; } div.lag5{ float: left; background: #e9e9e9; width: 300px; height:1770px; } div.lag6{ background: #e9e9e9; float: left; width:800px; height:1770px; } Og da ser HTML- fila slik ut: <body> <?php include("menu.htm");?> <div class="frame2"> <div class="lag1"> <?php $myFile = "nyheter.txt"; $fh = fopen($myFile, 'r'); $en = fgets($fh); $to = fgets($fh); $tre = fgets($fh); $fire = fgets($fh); print "<p align=\"center\"><font size=8 face=\"Tahoma\"><strong><u>Nyheter</u></strong></font></p>"; print "<p align=\"center\"><iframe src=$en width=\"760px\" height=\"900\"></iframe></p>"; print "<p align=\"center\"><iframe src=$to width=\"760px\" height=\"600\"></iframe></p>"; print "<p align=\"center\"><iframe src=$tre width=\"760px\" height=\"600\"></iframe></p>"; print "<p align=\"center\"><iframe src=$fire width=\"760px\" height=\"600\"></iframe></p>"; ?> </div> <div class="lag2"> <?php include("left.php");?> </div> </div> Det jeg da ser er at menu.php blir satt på rett sted(midt på siden), mens "lag1" og "lag2" ikke blir plasert på riktig plass(ligger ut til venstre). På forhånd takk for all hjelp Lenke til kommentar
maheath Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Hei... hva hvis du setter width:1100px; på "frame2" som du har gjort på "meny", så vet browseren hva den skal plassere mellom margene. Lenke til kommentar
frebjo Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Noen ganger ser man seg veldig blind på litt tekst, den der var litt opplagt Lenke til kommentar
StefSoma Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Fy fy... Frames er ikke bra, verken det eller tabeller. Beste er nok div tags, Vil anbefale å skalere ned siden litt. Blinde kan jo lese det som står i menyen, knappene er utrolig store og teksten i dem er også veldig svære. Hadde kanskje vært en fordel og satt font-family i css'en for body tagen til noe annet enn Times New Roman... Er mye endringer som kunne blitt gjordt her for å få siden veldig mye bedre PM om du skulle bestemme deg for å gjøre noe med det om du trenge hjelp, kan alltids komme med gode råd og tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå