norbat Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Ja, fortsett installeringen. Lenke til kommentar
Akrobaten Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Sånn! Da var Windows og nettdrivere installert Da er det bare å installere drivere til hovedkort, skjermkort, lydkort, mus, skjerm og printer? EDIT: Lurer forresten på om jeg skal installere et helt nytt virusprogram istedenfor Norman... Har hørt at det finnes gratisprogrammer som er enda bedre; har du noen forslag? Endret 13. april 2009 av Akrobaten Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Ein vanleg sikkerhetspakke som er vanleg å anbefale på forumet er: Antivirusprogram: Avira Brannmur: COMODO eller Online Armor Antispywareprogram: Malwarebytes' Anti-Malware og/eller SUPERAntiSpyware Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hør på tosha0007. Bruker det samme selv. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Sånn! Da var Windows og nettdrivere installert Da er det bare å installere drivere til hovedkort, skjermkort, lydkort, mus, skjerm og printer? EDIT: Lurer forresten på om jeg skal installere et helt nytt virusprogram istedenfor Norman... Har hørt at det finnes gratisprogrammer som er enda bedre; har du noen forslag? Det er viktig at du nå oppdaterer windows med alle patchene ink. SP3 (fås via windows update - start->alle programmer->windows update) Sikkerhetsprogrammene som er nevnt i en tråd over, er et godt forslag. Lenke til kommentar
Akrobaten Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Sammen med driverne til hovedkortet ble det installert en firewall fra Nvidia... ActiveArmor eller nvFirewall eller noe. Hva skal jeg gjøre med denne? Skal jeg installere en av de anbefalte brannmurene i tillegg? Lenke til kommentar
madmats Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Sammen med driverne til hovedkortet ble det installert en firewall fra Nvidia... ActiveArmor eller nvFirewall eller noe. Hva skal jeg gjøre med denne? Skal jeg installere en av de anbefalte brannmurene i tillegg? Visste ikke at Nvidia lagde sikkerhetsprogramvare, men det stemmer det: http://www.nvidia.com/object/security.html Mulig det er en god brannmur, men jeg vil vel tro at Nvidia er best på å lage skjermkort? Hadde jeg vært deg ville jeg avinstallert den og heller brukt en av de foreslått i tråden her, men det viktigste er jo at du har en brannmur. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Sammen med driverne til hovedkortet ble det installert en firewall fra Nvidia... ActiveArmor eller nvFirewall eller noe Den fjerner du,dette er for si det mildt søppel. Den kan også gjøre nedlaste filer korrupte,noe jeg har hjulpet flere med og finne grunnen til(som alltid har dem innstalert nvidia sin brannmur) Lenke til kommentar
Akrobaten Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Huff, nå skjønner jeg ingen ting. Jeg skulle installere COMODO Firewall, så plutselig får jeg beskjed fra Avira at det er funnet Virut på maskinen... Dette får jeg gang etter gang. Til slutt stopper det opp. Jeg får med meg at det siste varselet ikke sikter til C:, men til H:, som er Recovery-partisjonen. Mye mulig at de ander varslene også gjorde det :S EDIT: Sjekka begge partisjonene med Avira nå, det kom varslinger konstant på H:, men ikke en eneste en på C:... Endret 16. april 2009 av Akrobaten Lenke til kommentar
norbat Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Nå vet ikke jeg hva som ligger på denne recovery-partisjonen din, men jeg ville nok ha formatert den hvis det ikke ligger noe viktig som du trenger å ta vare på. For å formatere den, høyreklikker du på partisjonen og velger Formater... Lenke til kommentar
Akrobaten Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Har ikke anelse selv om hva som ligger på den... Det ser ut som om den er tom i Explorer, men det er tydeligvis NOE i den. Forresten har det dukket opp 6 "Warnings" i Avira sitt søk av C:. Hva kan dette være? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Får du noen info om hva disse warnings er? Lenke til kommentar
Akrobaten Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Så ut som om det var tre filer som ikke kunne skannes... er vel ikke noe farlig Søkte opp de filene, og så ikke ut som det var malware. Lenke til kommentar
Akrobaten Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Jeg prøver å formatere H:, men av en eller annen grunn går det ikke Jeg velger disse alternativene: Kapasitet: 5,41 GB (eneste alternativet) Filsystem: NTFS Størrelse på tildelingsenhet: 4 096 byte Volumnavn: RECOVERY Formateringsalternativer Hurtigformatering: Nei Aktiver komprimering: Nei Start Etter den liksom er ferdig, får jeg beskjeden "Windows kan ikke fullføre formateringen." Lenke til kommentar
Akrobaten Skrevet 25. april 2009 Forfatter Del Skrevet 25. april 2009 Tar og bumper denne... Veldig lyst til å få fjerna alt på den infiserte partisjonen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå