taKenzZz Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Jeg planlegger å gå et løp på 5 år, altså master, i enten statsvitenskap eller sosiologi ved NTNU. For øyeblikket snakker jeg, foruten norsk og engelsk, flytende fransk og nederlandsk grunnet utenlandsk svigerfamilie og et "friår" i Belgia. I løpet av disse fem årene i Trondheim regner jeg med å ha fått lært meg tysk, spansk og russisk i form av selvstudie og semester i utlandet. Sett at jeg vil bo i Nord-Trøndelag, hva for slags arbeid kan jeg forvente meg her oppe i nord? Må jeg flytte til Oslo for en spennende jobb eller kan det tenkes at det er også noe interessant i hjemfylket mitt? Jeg er veldig opptatt av språk, og vil gjerne kunne aktivt bruke den kunnskapen jeg har opparbeidet meg etter endt studium. Tusen takk til de som orker å gi et meningsfylt svar! Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Har du vurdert å studere arabisk eller russisk i forsvaret? Språkutdannelsene der har veldig godt rykte. De har opptak til arabisk og russisk i år, samt pashtu og dari (persisk) til neste år. Søknadsfristen er 15. april. Du finner info om du søker på befalsskolen for etterretning og språk. Du får vel 60 studiepoeng på to år, med opsjon på ytterligere 40, men du lærer språket svært godt, med en del opphold i utlandet, og veldig intensiv undervisning. Du får også en ypperlig lederutdanning. Å søke er ikke bindende;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå