taKenzZz Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Hei! Jeg ser at bachelorgraden i statsvitenskap ved NTNU i år krever et snitt på 46,8. Snittet mitt er dog bare 45,8! Har jeg sjangs på å komme inn eller bør jeg vurdere andre studier? Mvh Ragnar Lenke til kommentar
DELLARMADA Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Ja, du har sjans Poengene kommer mest sannsynlig til å gå ned Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Har du 45.8 poeng etter ny eller gammel regnemåte? Lenke til kommentar
taKenzZz Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 Har du 45.8 poeng etter ny eller gammel regnemåte? Er vel etter gammel regnemåte. Jeg ble ferdig med videregående i fjor. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Når du var ferdig på videregående har ingenting å si. Poengsummen din forandres, det er den nye regnemåten som gjelder for alle. Da står du og vipper, og er på ingen måte garantert å komme inn. I og med at du er så nær poenggrensa er det umulig å si noe. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Har du karaktersnitt på 4,58, eller har du 45,8 opptakspoeng? Det virker ikke som du har satt deg så godt inn i dette, så jeg må spørre. Har du 4,58 i karaktersnitt og noen poeng i tillegg, kommer du iallfall inn. Men det snittet du mener studiet "krever i år" er vel bare fjorårets laveste poengsum som kom inn, og kan forandres betydelig i år. Lenke til kommentar
taKenzZz Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Har du karaktersnitt på 4,58, eller har du 45,8 opptakspoeng? Det virker ikke som du har satt deg så godt inn i dette, så jeg må spørre. Har du 4,58 i karaktersnitt og noen poeng i tillegg, kommer du iallfall inn. Men det snittet du mener studiet "krever i år" er vel bare fjorårets laveste poengsum som kom inn, og kan forandres betydelig i år. Har vel satt meg ganske greit inn i dette men det er ei stund siden jeg kikka på det. Jeg har 45,8 i opptakspoeng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå