slish Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Hei, for ei stund sidan byrja pc'n min å lage ein svært faretruande lyd. Det høyrdest ut som ein del inni pc'n løsna og hoppa rundt. Etter litt leiting fann eg ut at det var straumforsyninga som laga lyden, nærare bestemt vifta til straumforsyninga. Det som skjer er at vifta tek borti noko metall, og eg lurer på om det går an å fikse dette sjølv på nokon måte? File ned vifta, eller legge noko imellom so vifta ikkje når so longt inn i straumforsyninga? Straumforsyninga er forresten ein Chieftec CFT-750-14CS. Ellers må vel vifta inn til reparasjon, men kor dyrt kan det bli å skifte ei vifte på ei straumforsyning? Er det kanskje mogleg å finne ein slik viftedel sjølv på ein butikk, for so å montere den sjølv? Monge spørsmål no, men takk på førehand for alle svar! Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Dette er ikke noe du betaler selv, send den på garanti reperasjon. Kontakt butikken og forklar problemet Lenke til kommentar
slish Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 Dette er ikke noe du betaler selv, send den på garanti reperasjon. Kontakt butikken og forklar problemet Saken er at eg har bygd pc'n sjølv, med delar frå ulike webbutikkar. Og at ein eventuell garanti sikkert er brutt då eg opna straumforsyninga for å finne problemet. (Ops?) Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Du henvender deg jo bare til butikken som solgte deg strømforsyningen. I utgangspunktet har du ikke garanti om du har åpnet den, men det er jo ikke du som har forårsaket feilen så jeg ser egentlig ikke problemet. Men selvfølgelig avhenger litt av butikken. Ellers så er det sikkert mulig å bytte vifte utem at jeg vet det. Filing på viftebladene høres ikke veldig lurt ut med tanke på vibrasjon osv. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Siden du har åpnet den allerede gjelder nok ikke garantien lengre, dessverre. Men det er stort sett ikke noe problem å bytte viften. Nettbutikker som microplex.no har et stort utvalg av vifter som kan passe. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Som de andre sier, så er nok garantien brutt i og med at du åpnet den. Men jeg kan ikke tenke meg at problemet skal være så vanskelig å fikse. Kanskje litt filing av metall, eller bare å bytte ut hele vifta. De selges jo "overalt" (Clas, Biltema, databutikker). Ellers så har du jo nettbutikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå