frodelan Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 For to dager siden opplevde jeg at PCen laaste seg 3-4 ganger ved vanlig bruk. Naar jeg provde aa starte maskinen paa nytt den 4.gangen fikk jeg mange vertikale striper paa skjermbildet som skiftet farge under bootingen, og windows startet ikke opp. Startet saa maskinen i sikkerhetsmodus med nettilgang, oppdaterte Lavasoft Ad-Aware, MBAM og Avira, scannet og fant tre trojanske hester som jeg tilsynelatende fikk fjernet uten videre problemer. Brukte PCen i gaar uten antydning til problemer. Naar jeg saa skulle bruke PCen i dag saa froes den igjen. De vertikale stripene dukker igjen opp ved restart. Problemet er at de naa dukker opp umiddelbart etter oppstart av maskinen, og faar dermed ikke startet opp i sikkerhetsmodus. Har noen opplevd eller hoert om noe lignende foer? Trodde foerst at problemet gjaldt virus, men naa er jeg ikke sikker lenger... Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 1. Sjekk at alle komponenter og kabler sitter skikkelig 2. Fjern støv fra kjøleribbene på skjermkortet og prosessor. 3. Prøv med en enkel minnebrikke i forskjellige slotter Om dette ikke hjelper prøv med et annet skjermkort. Lenke til kommentar
frodelan Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 Takk for raskt svar! Etter en del googling saa ser det ut til at dette dessverre er et kjent problem med Dell XPS M1330. Hos noen maatte grafikkortet byttes, mens andre maatte bytte hele hovedkortet. Denne traaden er oppe i 117 sider!: http://forum.notebookreview.com/showthread...772&page=11 Slik ser forresten problemet ut: Tar kontakt med Dell naa og gir oppdaterer traaden naar de forhaapentligvis faar fikset problemet. Med tanke paa hvor omfattende dette problemet ser ut til aa vaere saa er det nok flere som kommer ut for samme problem senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå