Zafar Iqbal Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 (endret) Håper det er noen som kan hjelpe her. For noen dager siden startet jeg maskinen. Men den ville ikke starte tenke det var dårlig strøm så jeg satte i kabelen. Det jeg da ser er at maskinen starter i Windwos med de siste oppgavene jeg har jobbet med for ca en uke side. Laptopen har da antagelig gått i standbymodus selv om det er slått av på maskinen. Jeg har satt strøm oppsettet til og ikke slå av maskinen eller gå i standbymodus. Men til saken. Når jeg etter noen timer forsøker og ta ut kabelen slår maskinen seg av.Jeg starter på nytt og prøver igjen med samme resultat. Jeg oppdager da at batteriet ikke lades i det heletatt. Når jeg peker på strøm ikonet står det "Plugged in, not sharging". Jeg googler dette og finner flere tusen innlegg. Jeg prøver et par av forum innleggene jeg finner på google.com 1. Gå til Device Manager og avinstaller driver "Microsoft ACPI-Compliant Controll Metthod Battery".Deretter velg "scan for hardware changes". Men til ingen nytte jeg får tilbake den samme driveren og problemet vedvarer. 2.Ta ut batteriet og legg deg i fryseren for 10 min. Dette da noen mente batteriet hadde gått for varm og at dette kunne fungere. 3.Slå av maskinen, ta ut batteriet og hold på powerknappen i 1min. Sett inn batteri og se om det løser problemet. Dette skal vistnok har løse problemet for mange, på et forum jeg fant. Men mitt problem vedvarte. Jeg prøvde derfor mange forslige kombinasjoner. dvs 1min med og 1min uten direkte støm etc. Maskine piper en gang men ved oppstart ingen forandring. Nå føler jeg at jeg mer eller mindre har prøvd det som var og finne. Siden det er mange som plages av problemet. Tenkte jeg at jeg skulle høre her. Kansje andre opplever det samme som meg. I de fleste innleggene jeg fant på internett skrev folk at problemet oppstod etter oppdatering av vista sp1. Men jeg har hatt sp1 lenge så det kan ikke være det. Ser at mange av brukerne som opplever problemer har også oppdatert fra xp til vista. Men i mitt tilfelle er maskinen levert med vista. Men uansett virker det som om problemet skyldes Vista oset. Hvordan vista håndterer battericontrolleren. Jeg har sjekket mine siste oppdateringer fra ms for å se om noen av oppdateringen kan ha trigget dette. Men det siste jeg har fått av oppdateringer er til windows defender og office, ikke noen system oppdateringer. Jeg har for sikkerhetsskyld også tilbakestilt maskinen 2 uker for å se om det kan løse problemet. Men dessverre ingen hell. Håper noen kan hjelpe her. Har ikke tatt meg bryet med og kontakte HP. Da jeg leste en hel masse negativ omtale om hvilken kundesupport brukere med dette problemet hadde fått hos HP. Litt info: HP Pavelion dv9500 Notebok PC Service Pack 1 oppdatert med en gang det kom. System: 32 bit os Endret 11. april 2009 av Zafar Iqbal Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Har du bytta lader? hadde noe lignende og bytta lader og det funket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå