Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mannen viktigere enn å få barn

Gjest Guest_Line_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Line_*

Min mann vil ikke få barn, for han mener at da vil han komme i andrerekke, og føle at jeg bruker han kun for å få barn.... Jeg føler det er ødeleggende for et forhold med ham.

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min mann vil ikke få barn, for han mener at da vil han komme i andrerekke, og føle at jeg bruker han kun for å få barn.... Jeg føler det er ødeleggende for et forhold med ham.

Hva tenker dere?

Klart han kommer i andre rekke. Pokker heller! Men seriøst, ikke planlegg en fremtid med noen som avviker så meget på et så viktig punkt for deg.

Lenke til kommentar

Jeg er en mann å du vil få mening fra mitt sted i en alder av 21 år.

Jeg selv i et forhold der barne emnet hadde kommet opp, vist jeg nå hadde vært 25 år ellerno i et forhold. Hadde villet blitt skeptisk. Fordi det snur om på livet. Det vil påføre at man mister en del av den økonomiske kjøpekraften man har til å kjøpe hva man ønsker. Evt dra på reiser , kjøpe møbler og annet blir svekket. Selve fritiden og mulighet for å være med venner blir mindre. Med engang barnet kommer vil jeg føle at jeg blir prioitert som nr.2 , fordi da er barnet det viktigste i forholdet og ikke jeg. Fordi barnet kommer først , og det er helt riktig. Men dette skremmer noen. Det kommer nok av at man er redd og ikke klar for dette enda. Fordi det endrer forholdet. Og vist man ikke er klar for dette , så er det ikke enkelt. Kommer ann på hvor man er i livet, hva slags behov man har og ønsker. Fordi med engang man har fått barn , har man låst seg sammen til noen og på en måte framtiden forutsatt. Hus , bil , stasjonsvogn og familielivet her blir det.

Så du må tenke hva som er viktig for deg. Se hvem det er en framtid med , oppfyller han dine ønsker.

Endret av Vizzy
Lenke til kommentar

Barn er en investering som man ikke bare kan selge seg ut om man plutselig finner ut at man angrer (med mindre man har hjerte til å adoptere det bort).

Du kommer til å miste MYE fritid til deg selv og partneren. Hvor mye kan du takle å miste?

Karriere og videreutdanning er allergisk mot barn. Jeg vet om småbarnsmødre i klassen min som prøver å ta en høyere utdanning, og mannen jobber på andre siden av landet og kommer hjem kun i helgene. For å si det sånn, det blir ikke mye lesing hjemme. Isåfall må man vente til ungen er gammel nok til å kunne lage mat selv og stelle selv.

Pengene du tjener kommer til å forsvinne fortere jo eldre barnet blir (tenk fjortizz-perioden hvor barnet skal ha penger til siste mote og fest osv osv osv). Kanskje det stopper opp når barnet er gammelt nok til å tjene egne penger selv. Men da har det allerede gått langt over et tiår.

Greier du å oppdra barnet ordentlig? Man skal coache et menneske som ikke har en eneste peil om verden. Å oppdra ungen til å bli et skikkelig menneske er dritvanskelig, er en grunn til at man ser mange drittunger ute nå. Fordi mange foreldre ikke kan være foreldre egentlig, de ville bare poppe ut en unge fordi man "bare hadde lyst på et".

Lenke til kommentar

Hva tenker dere?

Mulig han ikke ønsker seg barn, punktum. Altså at det der bare er et påskudd. Spesielt anklagen om bruk av ham kun for å få barn virker litt tullete på meg (da skal du være bra verpesyk :whistle: ).

Har du gitt ham litt tid, latt ham få venne seg litt til tanken? Hvis det er veldig viktig for deg, men helt utelukket for ham, så må jeg nesten si meg enig med brutal_mann.

Lenke til kommentar

Hva tenker dere?

Mulig han ikke ønsker seg barn, punktum. Altså at det der bare er et påskudd. Spesielt anklagen om bruk av ham kun for å få barn virker litt tullete på meg (da skal du være bra verpesyk :whistle: ).

Har du gitt ham litt tid, latt ham få venne seg litt til tanken? Hvis det er veldig viktig for deg, men helt utelukket for ham, så må jeg nesten si meg enig med brutal_mann.

Nå vet ikke jeg hvor gammel dere er, men det vil nokk gå seg til med alderen tror jeg. Er ikke så fristende å få barn i ung alder. Man har enda en lang liste over ting man må gjøre før man dør, og det blir fort vanskelig med barn da.

Lenke til kommentar

mannen kommer i annen rekke, men det gjør nok du ( kvinnen) osså. barnet kommer i første rekke.

vet ikke hvor gamle dere er, men å få barn vil forandre veldig mye på lifs situasjonen.

økonomisk.

Fritid.

Plikter.

Søvn.

osv osv.

Men er dere klar for dette så er det ingen ting som er bedre enn å få barn.

Lenke til kommentar

Hva tenker dere?

Det var en jævlig spesiell ting å si. Du får lufte at du eventuelt vurderer å finne noen som deler din fremtidsvisjon.

Lenke til kommentar

Hvor lenge har dere vært kjent? Dette ville jo jeg også ha sagt hvis jeg nettopp hadde blitt kjent med damen. Det er jo menn som har opplevd damer som utnytter de på denne måten, så det er jo ikke noe nytt.

Hvilken alder er dere i? Jeg ville heller ikke ha hatt unge før jeg føler jeg har både utdanning nok og penger til å ta av meg en unge. Ikke føler jeg meg gammel nok til å slå meg til ro heller enda. Så er dere ett ungt par ville jeg også her ha skjønt fyren. Det er rett og slett ikke alle som er klar for noe slikt enda.

Lenke til kommentar

Så det blir vell et spørsmål til damen . Om hun ønsker å finne noen med samme framtids visjoner som henne og forlate mannen med å være ego. Eller er hun villig til å vente på at mannen blir klar. Kan være 5 år f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...