Betenkt Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Har begynt å oppleve at maskinen min plutselig blir forferdelig treg og CPU-måleren på G15-tastaturet itt plutselig spretter høyt opp. Om jeg går og ser på prosesser el. er det ikke noe som tar mye av CPUen og ledig systemprosess kan si at 80-90% er ledig, likvel kan musepekeren lagge på skjermen og lyd hakke. CPUen er en Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz Det er nå nylig den har begynt å gjøre dette. Strømforsyningen min ble ødelagt så sendte inn maskinen til Komplett som byttet strømforsyning. Fikk igjen maskina og skjermkortet fungrte ikke, sendte det inn og fikk nytt. Det fikk antageligvis støt når strømforsyningen klikka, kan noe liknende ha skjedd med CPUen? Kjører Windows Vista Home Basic 64bit EDIT: På Ressursovervåking, hva vil antalle tråder en prosess har si? Kan noen forklare de forskjellige resultatene der for meg? =) Endret 10. april 2009 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Sink Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Har du sjekka cpu temp? Mulig den throttler. Vill gjetting selvfølgelig. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Ligger vel innenfor normale. Etter en stund med måliger ligger det slik: Min Max Core#0: 46ͦC 56ͦC Core#1: 39ͦC 49ͦC Har hatt kjølingsproblemer før men det fikk jeg fiksa. BTW sitter i vikingskipet nå, nokså kjølig at the moment. Får se om problemet vedvarer når jeg kommer hjem senere i dag, og ta nye målinger da. Har ikke hatt problemet på en god stund nå, likevel, flere mulige årsaker? Skjer kanskje igjen. Og kan noen forklare tråder? Om en prosess har et stort antall tråder, hva har det å si? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Mange glemmer av å sjekke Kernel tider når CPU forbruket spretter høyt. Hva er det som får disse til å gå høyt er mange årsaker, men de vanligste er enten en driver i systemet som har slått seg vrang, enten at den ikke passer til hardware eller at den er skadet på en eller annen måte. Andre årsaken kan være virus som roter med Windows på ganske lavt nivå, da kan du også få samme symptomer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå