Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Passord spørsmål ved oppstart ikke til stede.

Anbefalte innlegg

Hei!

Hadde pcen inne til reperasjon for en liten stund siden. Når jeg fikk den tilbake tenkte jeg ikke serlig over det, men har egentlig begynt å irritere meg litt i det siste. Når jeg starter opp pcen, blir det ikke spurt om passord før en kommer videre inn på datamaskinen.

Kan det være at denne funskjonen ble deaktivert under reperasjonen av den (virusfjerning), og er det noen som vet hvordan en kan skru denne funksjonen på igjen?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det snakk om Windows-passord, eller oppstartspassord?

Hørtes ut som det var oppstartspassord.

Om du hadde passordbeskyttet oppstart av pc'n din da du sendte den inn på service, måtte nok servicefolket resette dette passordet, for å få gjort jobben sin.

For å sette dette, går du inn i BIOS, og finner fanen som heter security.

Du må sette både BIOS-passord, og oppstartspassord.

Det varierer litt mellom de forskjellige BIOS'ene hvordan disse settes. Noen har samme passord på begge, andre kan du velge forskjellige på.

Lenke til kommentar

Akkurat i det pc'n starter, står det ofte "Press F2 to enter setup" eller noe liknende nederst. Da kommer du inn i BIOS. Kan også være delete-knappen, eller andre F-knapper.

Noen BIOS'er har en velkomstskjerm, og noen av de skjuler denne teksten. Om du ikke ser noe til det, kan du forsøke TAB-knappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...