humpebakken Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Hei! Jeg har et spørsmål i forhold til en gammel modul jeg har Roland mc-303. Lurer på om det er mulig å bruke denne som et midi-keyboard. Lydkortet jeg har til datamaskinen er mackie spike xd-2 og opptaksprogrammet er tracktion vs.2.0. Når jeg kobler midi out fra mc-303 til midi in på lydkortet blir det ikke registrert noen kobling i opptaksprogrammet. Mc-303 fortsetter også å oppføre seg som det gjør til vanlig, dvs spiller noter fra sin egen interne sequencer. Lurer også på om det generelt sett er mulig å bruke gamle synther til midikeyboard. Ønsker å bruke dem til å spille vst-plugins i opptaksprogrammet. Novise Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Jeg hadde den back in the days. Tror du må sette den på midi send på en eller annen måte. De rolandgreiene der er ikke så brukervennlige at det gjør noe, så er nok noen hemmelige tastekombinasjoner hvis jeg ikke husker feil. Ta å søk etter bruksanvisning, tror de ligger ute. Når det er sagt, hvorfor vil du bruke denne til å styre midi? Min mening er at det er lettere på datan. Men du ser nå selv Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Du finner en link til brukermanualen på Wikipedia. Bare søk på Roland mc-303 der. Kapittelet om Midi begynner på side 74. Har aldri hatt en slik en selv, så det sier ikke meg så mye, men der står det beskrevet hvilke instillinger du må gjøre for å bruke MC'en til å sende eller motta ulike typer MIDI-signaler. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå