termi.- Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Lurer på om jeg skal kjøpe nytt skjermkort eller ikke. Har 3000+/- et par hundrelapper jeg skal bruke. Har fra før et 9800gtx+. Eller burde jeg gå for en quad core prosessor? Har fra før Asus P5Q og E8400 Prosessor. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Du kan få mye ut av å oppgradere skjermkortet, men det kommer da ann på deg. Syns du spillene du spiller kjører greit med akseptabel framerate, grafikk og bildekvalitet så er det ikke mye poeng i å oppgradere. For rundt 3000,- får du GTX285, men jeg vil heller anbefale deg å se på Radeon 4890 til rundt 2000,- som ikke ligger så langt unna GTX285. Alternativt har du også GTX275, men så vidt jeg vet er det ingen som har den på lager eller en sikker dato på når den kommer. Lenke til kommentar
termi.- Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Du kan få mye ut av å oppgradere skjermkortet, men det kommer da ann på deg. Syns du spillene du spiller kjører greit med akseptabel framerate, grafikk og bildekvalitet så er det ikke mye poeng i å oppgradere. For rundt 3000,- får du GTX285, men jeg vil heller anbefale deg å se på Radeon 4890 til rundt 2000,- som ikke ligger så langt unna GTX285. Alternativt har du også GTX275, men så vidt jeg vet er det ingen som har den på lager eller en sikker dato på når den kommer. Får da spilt de fleste spill med bra bildekvalitet og samtidig ha bra fps, men etter å ha handla ny skjerm som takler 1920x1080p så merker jeg spillene sliter hvis jeg kjører på full oppløsning. Foretrekker så høy oppløsning som mulig:) Regner med f.eks at 4890 yter bedre på høy oppløsning enn 9800gtx+? Skal se etter litt tester så får vi se hva det blir til, er jo alltid morro med ny hardware:) Lenke til kommentar
termi.- Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Ble til at jeg bestilte et 4890 kort, får heller kjøpe et til om 1 måneds tid å kjøre crossfire:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå