Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Zoloft og bivirkninger...

Gjest Harley Quinn

Anbefalte innlegg

Gjest Harley Quinn

Jeg leser til tider innlegg her inne om folk som går på zoloft men ikke likte dem og dermed gikk videre til andre piller og det får meg til å tenke litt. Var dette pga bivikrnigner som lite sexlyst eller ga rett og slett ikke pillene noen effekt på dere?

Startet på de på onsdag, har bare hatt litt kvalme men ellers ingenting (og jeg får sjelden bivirkninger av noe). Så jeg vil helst beholde de, men jeg er litt usikker på hva de skal gjøre med meg så greit å vite hva som evt ikke funker for andre slik at jeg vet hva jeg skal se etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette med medisiner er gjerne individuellt, dvs at en type medisin kan fungere godt på en person, og fungere dårlig på en annen. Hvis det hadde vært sånn at alle hadde null effekt av Zoloft, så hadde ikke man solgt denne medisinen. Så selv om du skulle lese om at andre har vært plaget av f.eks. for mange bivikninger og dermed sluttet å bruke de, så betyr det ikke at det de sier gjelder for alle.

Med de fleste anti-depressiva tar det gjerne noen uker før man oppnår full effekt, og før den tid så kan du jo ikke vite om det er noe som fungerer eller ikke.

Hvis du bare har hatt litt kvalme som bivirkning, så er jo det et godt tegn. Og når det gjelder bivirkninger generellt så er det noe som mange ofte er mer plaget med i starten, men som avtar etterhvert.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noe betydelig bivirkninger av å ha gått på zoloft i kanskje litt over et halvt år, og for min del så har de funket bedre enn jeg trodde. Selv om det kanskje har vært en placebo effekt så føler jeg at de funker for meg hvertfall.

Merket heller ikke noe spesielt når jeg prøvde ut cipralex.

Er selv nokså skeptisk på at piller skulle fikse de problemene jeg har men de gjør jobben og jeg fungere litt bedre i hverdagen.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...