Gå til innhold

Oppslagstavlen vs Politikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Det var undertegnede som flyttet tråden din. Den var rapportert som kandidat for denne kategorien. Jeg så meg enig i dette da problemstillingen var noe vag, som det heter "Om du skal opprette en tråd så ha en klart definert problemstilling. Rene "utbrudd", kunngjøringer, ideer, propaganda og hjertesukk hører hjemme i Oppslagstavlen", om du ikke føler dette er rett anbefaler jeg deg til å endre førstepost samt tillegge noen kilder og gjøre det hele mer utfyllende, så er jeg åpen for å vurdere denne på nytt.

:)

Endret av roberteh
Skriveleif.
Lenke til kommentar

Dersom man ønsker tilbakemelding på konkret moderering er det ofte lurt å kontakte angjeldende moderator direkte.

På generelt grunnlag (det er for sent på natten for meg til å se på trådene) kan jeg si at det ikke er emnet som avgjør plasseringen, men førstepostens utforming. Spesielt om den definerer en problemstilling og spørsmålsstilling for debatt. Jeg har sagt litt mer om dette i sticky'en "Politikk og samfunn - en kategori i utvikling" i Politikk-kategorien.

Merk også at mange tråder i kategorien ble startet lenge før Oppslagstavlen eksisterte, og det kan være enkelte som i dag ville blitt flyttet.

Geir :)

Lenke til kommentar
Alle vet jo at "Oppslagstavlen" er politikk-forumets "trash can" ;)

Det er det - for ordens skyld - ikke. Jeg ser smiley'en din, men siden det er en del brukere som faktisk oppfatter det slik, kan det være greit å avlive myten, slik at ikke våre moderatorer oversvømmes av PM'er som sier "Hvorfor synes du tråden min er søppel?"

Oppslagstavlen er enkelt og greit et tilbud til de som har lyst til å dele noe med folk uten å definere en spørsmålsstilling av almen interesse i tråd med reglene for hovedkategorien. Det går ikke på kvaliteten av tråden, bare på om den inviterer andre brukere til saklig debatt. Tidligere ble slike tråder stengt, nå slipper man det.

Vi har et problem med at folk flest poster i hovedkategorien i alle fall, og overlater vurderingen til moderatorene. Dermed blir det liggende en del flyttelinker. Håpet er at folk skal se dem og skjønne hvorfor. Men når det så en gang i mellom dukker opp tråder som ikke er flyttet, spesielt når tråder som ble laget før Oppslagstavlen fantes blir bumpet, så blir folk usikre, slik som trådstarter her. Da er det bare å spørre. :)

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt før: Om dere mener en tråd er feilaktig flyttet, så send meg en PM. Så blir det vurdert. Det ligger ingen prestisje i disse flyttingene, så er det feil flytter vi dem bare tilbake.

Den angjeldende tråden er ikke flyttet fordi den mangler spørsmålsstilling, men fordi den neppe kvalifiserer for punkt 1 i reglene for posting i hovedkategorien, sitat:

1. Vurderer om emnet har almen interesse, og om et innlegg her kan føre til debatt og opplysning.

Uavhengig av en god førstepost må det være lov til å tvile på den almene interessen for legalisering av menneskekjøtt som mat.

Du har laget flere legaliserings-/kriminaliseringstråder nå. De som har et rimelig aktuelt og seriøst emne bør ikke flyttes. Jeg ser at tråden om kriminalisering av røyking i barnehjem også ble det. Det er faktisk et aktuelt emne. Den er derfor flyttet tilbake.

Lager du for mange av dem vil folk etterhvert oppfatte det som spam. Noen gjør det allerede. Det er en annen problemstilling. Da er det kanskje bedre om du oppretter en litt mer generell tråd om i hvilken grad lovgiverne skal blande seg i hva vi gjør og hva vi tror og hva vi spiser.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...