SRD Skrevet 10. april 2009 Skrevet 10. april 2009 Jeg bruker idag en Macbook til å redigere bildene mine på, men denne henger ikke helt med når det gjelder ytelse. Så jeg har tenkt på å kjøpe en ny maskin, men problemet er at Apple-maskinene har en så utrolig høy pris. Så det jeg har tenkt til er å sett opp en maskin av "vanlig" hardware, overklokke den, og installere Mac OS X på den. Oppsett Noen som vet om dette vil fungere ? Ps. Har Eksterne harddisker fra før, så lagring/backup er ikke noe problem
Ståle Skrevet 10. april 2009 Skrevet 10. april 2009 Hvorfor overklokke? Er vel like greitt å kjøpe grei hardware med en gang?
buitre Skrevet 10. april 2009 Skrevet 10. april 2009 Syns du bør holde deg til maskinenes styrker. Skal du bygge en maskin, er det greit å bruke windows. Som regel vil maskinen være mer stabil. Ønsker du å bruke OSX, er det best å kjøpe en maskin fra Apple. Maskinen du har bygd, sammen med 64bit Vista vil gi deg en dramatisk ytelsesøkning. Ville også vurdert 6 eller 12 Gb RAM.
del_diablo Skrevet 10. april 2009 Skrevet 10. april 2009 Ville ha dratt in 64-bits Fedora i stede for Mac. Men en Hackitosh kunne ha fungert pent(eller du kunne ha kjøpt fra noen av produsentene som selger disse).
SRD Skrevet 10. april 2009 Forfatter Skrevet 10. april 2009 Hvorfor overklokke? Er vel like greitt å kjøpe grei hardware med en gang? Jeg liker bedre å kjøpe en billig CPU å overklokke den, istedenfor å bruke flere tusen ekstra på en litt raskere cpu Syns du bør holde deg til maskinenes styrker. Skal du bygge en maskin, er det greit å bruke windows. Som regel vil maskinen være mer stabil. Ønsker du å bruke OSX, er det best å kjøpe en maskin fra Apple. Maskinen du har bygd, sammen med 64bit Vista vil gi deg en dramatisk ytelsesøkning. Ville også vurdert 6 eller 12 Gb RAM. Har vurdert det også, problemet er bare at jeg føler at å redigere og organisere bilder er utrolig mye lettere og raskere på Mac. Men mer er Ram er sikkert ikke dumt
SRD Skrevet 10. april 2009 Forfatter Skrevet 10. april 2009 Ville ha dratt in 64-bits Fedora i stede for Mac. Men en Hackitosh kunne ha fungert pent(eller du kunne ha kjøpt fra noen av produsentene som selger disse). Hvordan er det DNG-filer i Fedora? fungerer det? hva menes med "overklokking" ? Det betyr at hvis jeg kjøper en 920 prosessor på 2.67 Ghz, så kan jeg justere den opp til f.eks 3.4 Ghz slik at den blir en del kjappere. Ps. er det ikke flere som kjører Mac OS X helt stabilt på PC? Jeg har lest om folk som bruker Mac OS X på AMD-maskiner uten problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå