Gå til innhold

Kristendommen blir svakere og svakere, men blir Norge mer rasjonelt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så Jesus Kristus er på jorden som en kopp eller et beger, som også mange mener er den hellige gral.

Vil han da transformere seg utifra koppen/begeret til en menneskelignende skapning?

Brødet og vinen (ikke begeret) transformerer de kristne til Jesus Kristus.

Lenke til kommentar

Løgn og bedrag!

Ja det tror du, mens en milliard mennesker opplever noe annet.

Ja, mens milliarder av mennesker opplever noe helt annet enn det igjen.

Foreløpig, Perrern

Lenke til kommentar
Foreløpig, Perrern

Det er ditt mål å lære andre mennesker hva de skal tro. Ingen tror på Jesus uten at de blir fortalt at de skal tro på Jesus. Blir det mer sant av det? For 500 år siden var hele Norge katolsk. For 400 år siden var hele Norge protestantisk. Betyr det at i det ene øyeblikket var katolikismen riktig, mens i det andre øyeblikket var protestantismen sannheten?

For 1300 år siden fantes det ikke noen kristne i Norge, betyr det at kristendommen er falsk?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Foreløpig, Perrern

Det er ditt mål å lære andre mennesker hva de skal tro. Ingen tror på Jesus uten at de blir fortalt at de skal tro på Jesus. Blir det mer sant av det? For 500 år siden var hele Norge katolsk. For 400 år siden var hele Norge protestantisk. Betyr det at i det ene øyeblikket var katolikismen riktig, mens i det andre øyeblikket var protestantismen sannheten?

For 1300 år siden fantes det ikke noen kristne i Norge, betyr det at kristendommen er falsk?

Både katolikker og protestanter tror på Jesus Kristus.

For 1300 år siden (700 tallet) var det ingenting som het Norge.

Lenke til kommentar

Løgn og bedrag!

Ja det tror du, mens en milliard mennesker opplever noe annet.

Ja, mens milliarder av mennesker opplever noe helt annet enn det igjen.

Foreløpig, Perrern

Ja, foreløpig, men kan ikke du si meg hvor lenge. Så vet jeg når jeg må starte å sove med kniv under puta.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

På 700-tallet fantes det ikke en kjeft som trodde på døde jøder i Skandinavia. Jeg snakker ikke om Norge slik nasjonen er idag, jeg snakker om det geografiske landområdet vi idag kaller Norge.

For 1300 år siden var ingen kristne her, betyr det at kristendommen er falsk? Iløpet av 10'000 år har ikke en eneste person i Norge trodd på Jesus.

Lenke til kommentar

På 700-tallet fantes det ikke en kjeft som trodde på døde jøder i Skandinavia. Jeg snakker ikke om Norge slik nasjonen er idag, jeg snakker om det geografiske landområdet vi idag kaller Norge.

For 1300 år siden var ingen kristne her, betyr det at kristendommen er falsk? Iløpet av 10'000 år har ikke en eneste person i Norge trodd på Jesus.

Biskop Willibrord misjonerte i Skandinavia på begynnelsen av 700-tallet.

http://no.wikipedia.org/wiki/Willibrord_av_Utrecht

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...