Gå til innhold

Kristendommen blir svakere og svakere, men blir Norge mer rasjonelt?

Anbefalte innlegg

Han er i dag også tilstede i en ny "fysisk form", Perrern

Nei det er han ikke. Jesus er død og råtten for lenge siden. Så lenge du kommer med påstander uten at du kan argumentere for dem, vet du like godt som jeg at du tar feil.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er vitsen med påsken da liksom, hvis jesus lever... :p

Så denne på en støtfanger he for litt siden: "Jesus er veien, bruk pigg dekk!" Den sto riktignok ved siden av "Redd skogen, spis en bever!", men men :grin:

Godt å se at den vanvittige og høyst ufortjente respekten kristendommen har nydt så godt av de siste tusen årene her på berget er avtagende :):D

Lenke til kommentar

Bibelen er faktisk ikke en fakta bok IHS. I mine øyne er det faktisk en eventyr bok som har 2-3 gode moraler i seg.

Hvis bibelen er en fakta bok, så vil jeg si at alle tekstene til bandene jeg hører på er fakta. At rødhette og ulven er fakta. at Espen askeladden fortellingene er fakta.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Enkelte ting i bibelen er faktisk kommet til som tilføyelser som slettes ikke var ført i pennen av den som angivelig sto for det aktuelle evangeliet.

Et godt eksempel på dette er historien som omhandler det kjente uttrykket på formen; "den som er uten synd kan kaste den første sten".

Måten dette er skrevet på, ordbruken og formuleringene er totalt forskjellige fra det som kommer før og etter.

I tillegg finnes ikke dette i de tidligste greske manuskriptene vi vet om, men opptrer først i skrifter fra rundt år 900CE.

I god tradisjon er det også her kleregiets menn som skriver ned sine fantasier, som de alltid har gjort.

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Jesus Kristus er fysisk (kroppslig) tilstede på jorden den dag i dag !

Cadaver - Decomposed Metal Skin > Jesus- Jesus- Jesus- Jesus is dead! Jesus- Jesus- Jesus- Jesus is dead! Jesus- Jesus- Jesus- Jesus is dead! Jesus- Jesus- Jesus- Jesus is dead!

Nei han er ikke kroppslig tilstede, han er død!

hvordan kan noe være dødt når det ikke finnes noe bevis for at det eksisterte?

Endret av Derfern
Lenke til kommentar

Er en stein død?

Kristendommen blir svakere. Før måtte 100% av befolkningen være kristne. Idag har kristendommen mista noe av den makta, men dominerer fortsatt. I vakumet etter kristendommen oppstår det en rekke nye livssyn. Hos befolkningen som ikke ville tro på jesus så lenge de ikke ble tvunget, finner man nå ateisme, nyreligiøsitet, astrologi, paganisme, satanisme, ufologi og mye rart.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
At du ikke ser de kristne betyr ikke at de ikke finnes.

Gav Jesus Kristus og Apostlene "opp sine jordslige rikdommer" ?

Jeg ser faktisk de kristne. De kjører rundt i dyre biler og eier TV, media avspillere, filmer, spillkonsoller, videokamera og datamaskiner på samme nivå som ikke-kristne også her i vesten.

Og hva har bibelen å si om jordslige rikdommer?

Matt 06,19

19 Dere skal ikke samle skatter på jorden, hvor møll og mark ødelegger, og hvor tyver bryter inn og stjeler. 20 Men dere skal samle skatter i himmelen, der verken møll eller mark ødelegger og tyver ikke bryter inn og stjeler.

Matt 19,23

23 Jesus sa til disiplene: «Sannelig, jeg sier dere: Det er vanskelig for en rik å komme inn i himmelriket. 24 Ja, jeg sier dere: Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn for en rik å komme inn i Guds rike.»

Mark 10,23

23 Da så Jesus seg rundt i kretsen av disiplene og sa: «Hvor vanskelig det vil være for dem som eier mye, å komme inn i Guds rike.» 24 Disiplene ble forferdet over Jesu ord. Men han sa igjen: «Barn, hvor vanskelig det er for dem som stoler på sin rikdom, å komme inn i Guds rike. 25 Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn for en rik å komme inn i Guds rike.»

Luk 16,22

22 Så døde den fattige, og englene bar ham til Abrahams fang. Den rike døde også og ble begravet. 23 Da han slo øynene opp i dødsriket, hvor han var i pine, så han Abraham langt borte og Lasarus ved hans side. 24 Han ropte: «Far Abraham, forbarm deg over meg og send Lasarus hit, så han kan dyppe fingertuppen i vann og svale tungen min. For jeg pines i denne flammen.» 25 Abraham svarte: «Husk, mitt barn, at du fikk dine goder mens du levde, og da fikk Lasarus det som var vondt. Nå trøstes han her, mens du er i pine. 26 Og dessuten er det en dyp kløft mellom oss og dere, slik at ingen kan komme herfra og over til dere, om de så ville, og ingen fra dere over til oss.»

Luk 18,24

24 Da Jesus så det, sa han: «Hvor vanskelig det er for dem som eier mye, å komme inn i Guds rike! 25 Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn det er for en rik å komme inn i Guds rike.»

Ef 05,03

3 Hor, all slags urenhet og pengejag må det ikke engang være tale om hos dere; slikt sømmer seg ikke for kristne.

Ef 05,05

5 For dere skal vite at ingen som driver hor, lever i umoral eller er pengegrisk og altså dyrker en avgud, skal få del i Guds og Kristi rike. 6 La ingen narre dere med tomme ord! For det er slikt som gjør at Guds vrede rammer de ulydige.

Kol 03,05

5 Så la da det jordiske i dere dø: hor, urenhet, lidenskaper, ondt begjær og pengejag, som ikke er annet enn avgudsdyrkelse. 6 Det er slikt som gjør at Guds vrede rammer de ulydige.

Hebr 13,05

5 Vær ikke glad i penger, men vær tilfreds med det dere har.

Jak 05,01

1 Og nå, dere rike! Gråt og klag over all den ulykke som skal komme over dere! 2 Rikdommen deres råtner, og klærne blir møllspist; 3 gullet og sølvet ruster bort, og rusten skal vitne mot dere og fortære kroppen deres som ild. Dere har brukt endetiden til å samle rikdom.

Jeg bare elsker den med kamelen og nåløyet.

Det er faktisk lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn det for en kristen med blant annet datamaskin og TV, å komme inn i Guds rike.

Jeg ser ingen god grunn til at kristne IKKE skal selge sine overflødige luksus eiendeler.

Endret av O3K
Lenke til kommentar
At du ikke ser de kristne betyr ikke at de ikke finnes.

Gav Jesus Kristus og Apostlene "opp sine jordslige rikdommer" ?

Jeg ser faktisk de kristne. De kjører rundt i dyre biler og eier TV, media avspillere, filmer, spillkonsoller, videokamera og datamaskiner på samme nivå som ikke-kristne også her i vesten.

Og hva har bibelen å si om jordslige rikdommer?

Matt 06,19

19 Dere skal ikke samle skatter på jorden, hvor møll og mark ødelegger, og hvor tyver bryter inn og stjeler. 20 Men dere skal samle skatter i himmelen, der verken møll eller mark ødelegger og tyver ikke bryter inn og stjeler.

Matt 19,23

23 Jesus sa til disiplene: «Sannelig, jeg sier dere: Det er vanskelig for en rik å komme inn i himmelriket. 24 Ja, jeg sier dere: Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn for en rik å komme inn i Guds rike.»

Mark 10,23

23 Da så Jesus seg rundt i kretsen av disiplene og sa: «Hvor vanskelig det vil være for dem som eier mye, å komme inn i Guds rike.» 24 Disiplene ble forferdet over Jesu ord. Men han sa igjen: «Barn, hvor vanskelig det er for dem som stoler på sin rikdom, å komme inn i Guds rike. 25 Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn for en rik å komme inn i Guds rike.»

Luk 16,22

22 Så døde den fattige, og englene bar ham til Abrahams fang. Den rike døde også og ble begravet. 23 Da han slo øynene opp i dødsriket, hvor han var i pine, så han Abraham langt borte og Lasarus ved hans side. 24 Han ropte: «Far Abraham, forbarm deg over meg og send Lasarus hit, så han kan dyppe fingertuppen i vann og svale tungen min. For jeg pines i denne flammen.» 25 Abraham svarte: «Husk, mitt barn, at du fikk dine goder mens du levde, og da fikk Lasarus det som var vondt. Nå trøstes han her, mens du er i pine. 26 Og dessuten er det en dyp kløft mellom oss og dere, slik at ingen kan komme herfra og over til dere, om de så ville, og ingen fra dere over til oss.»

Luk 18,24

24 Da Jesus så det, sa han: «Hvor vanskelig det er for dem som eier mye, å komme inn i Guds rike! 25 Det er lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn det er for en rik å komme inn i Guds rike.»

Ef 05,03

3 Hor, all slags urenhet og pengejag må det ikke engang være tale om hos dere; slikt sømmer seg ikke for kristne.

Ef 05,05

5 For dere skal vite at ingen som driver hor, lever i umoral eller er pengegrisk og altså dyrker en avgud, skal få del i Guds og Kristi rike. 6 La ingen narre dere med tomme ord! For det er slikt som gjør at Guds vrede rammer de ulydige.

Kol 03,05

5 Så la da det jordiske i dere dø: hor, urenhet, lidenskaper, ondt begjær og pengejag, som ikke er annet enn avgudsdyrkelse. 6 Det er slikt som gjør at Guds vrede rammer de ulydige.

Hebr 13,05

5 Vær ikke glad i penger, men vær tilfreds med det dere har.

Jak 05,01

1 Og nå, dere rike! Gråt og klag over all den ulykke som skal komme over dere! 2 Rikdommen deres råtner, og klærne blir møllspist; 3 gullet og sølvet ruster bort, og rusten skal vitne mot dere og fortære kroppen deres som ild. Dere har brukt endetiden til å samle rikdom.

Jeg bare elsker den med kamelen og nåløyet.

Det er faktisk lettere for en kamel å gå gjennom et nåløye enn det for en kristen med blant annet datamaskin og TV, å komme inn i Guds rike.

Jeg ser ingen god grunn til at kristne IKKE skal selge sine overflødige luksus eiendeler.

IKKE datamaskin og TV ? Du er så utrolig gamle testamentelig, O3K

Du minner om jødene som trakk den slutning at man ikke kunne drepe en flue på sabaten, fordi skriften sier du skal ikke slå ihjel. Eller kanskje den Amish sekten i USA.

Er du sikker på at det er de kristne du ser ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Han er i dag også tilstede i en ny "fysisk form", Perrern

hvordan kan han være det? han ble jo født for 2000 år siden. Ingen mennesker lever i 2000 år. Jeg vil også ha bevis på at han faktisk lever.

Matteus > Mens de holdt måltid, tok Jesus et brød, takket og brøt det, ga disiplene og sa: «Ta imot og spis! Dette er min kropp.

Lukas > Så tok han et brød, takket og brøt det, ga dem og sa: «Dette er min kropp, som gis for dere. Gjør dette til minne om meg

Johannes > Jeg er det levende brød som er kommet ned fra himmelen. Den som spiser av dette brødet, skal leve til evig tid. Og det brødet jeg vil gi, er min kropp, som jeg gir til liv for verden.

Paulus > Jeg taler til dere som til forstandige mennesker. Bedøm selv det jeg sier! Velsignelsens beger som vi velsigner, gir ikke det oss del i Kristi blod? Brødet som vi bryter, gir ikke det del i Kristi kropp? Fordi det er ett brød, er vi alle én kropp. For vi har alle del i det ene brød.

Jesus Kristus er fysisk (kroppslig) tilstede på jorden den dag i dag !

men hvis jesus er brød å vin og vi skal bli jesus kristus i framtiden, jeg har ikke lyst til å bli en gjærbakst.

Når Jesus Kristus en dag kommer med alle sine hellige, er det ikke som brød å vin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...