Gå til innhold

Kristendommen blir svakere og svakere, men blir Norge mer rasjonelt?

Anbefalte innlegg

Jesus Kristus er fremtidens menneske. Jesus Kristus er et høyerestående menneske som kommer en gang i fremtiden. Kristendommen utvikler dette nye mennesket i oss.

Fremtidens mennesker er de som får barn som overlever og selv får barn. Det er evolusjonens brutale lov. Såvidt meg bekjent fikk ikke Jesus barn.

Jesus Kristus valgte en annen måte å formere seg på. Fremtidens mennesker er som Jesus Kristus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oxford theologian Alister McGrath (author of The Dawkins Delusion) maintains that Dawkins is "ignorant" of Christian theology, and therefore unable to engage religion and faith intelligently.

Hvor mye trenger man å vite om kristendom og islam for å forstå at det er svada? Er det slik at jo mer man får vite jo mer fornuftig blir disse religionene? Jeg har plukket opp en del fra bibelen opp gjennom årene og noe av koranen, men har følelsen av at det er omvendt, jo mer jeg vet om disse bøkene, jo mer bullshit virker det som.

Alt sammen er frykt-basert..."men tenk om det er sant!"

Tenk om det IKKE er sant (mest sannsynlig logisk sett) og du kaster bort ditt eneste liv på tvangstanker og bastet og bundet til svada!

Hvorfor har gud gitt oss en hjerne som er i stand til å tenke logisk og rasjonelt når slike tanker leder oss til å ikke tro på gud. Er det for å friste oss for å se hvem som er virkelige troende? I såfall, står ikke det i motsetning til at gud er god?

Lenke til kommentar
Anbefaler alle å høre mer fra Richard Dawkins, en av vår tids viktigste tenkere:

http://www.youtube.com/results?search_type...1&oq=dawkin

Tror ikke Dawkins' arbeid har noe for seg. Han er muligens ekspert på evolusjon, men hvordan han skal avreligionisere et samfunn vet han ikke. Dawkins strategi har nok motsatt effekt av hva som er tenkt.

Oxford theologian Alister McGrath (author of The Dawkins Delusion) maintains that Dawkins is "ignorant" of Christian theology, and therefore unable to engage religion and faith intelligently.

Hovedpoenget hans er jo greit nok - at ingen religioner kan forsvares rasjonelt. Men han virker mest opptatt av å bashe religiøse, og å latterliggjøre folk som tenker irrasjonelt.

Jesus Kristus valgte en annen måte å formere seg på. Fremtidens mennesker er som Jesus Kristus.

Kilde?

Her ser dere Dawkins hisse på seg en demonstrant.

Endret av roberteh
Flettet tre innlegg fra samme bruker.
Lenke til kommentar
Når jeg sier at Jesus har eksistert, mener jeg selvfølgelig Jesus slik han er beskrevet i Bibelen.

Det er slett ingen selvfølge. Hva med Jesus slik han er beskrevet i Koranen? Er jeg kristen om jeg tror på han også? Det er angivelig den samme fyren.

Om det eksisterte en kar som het Jesus i Midtøstenn for 2000 år siden, kan godt hende, men det er irrelevant.

Prøv igjen.

Lenke til kommentar
Når jeg sier at Jesus har eksistert, mener jeg selvfølgelig Jesus slik han er beskrevet i Bibelen.

Det er slett ingen selvfølge. Hva med Jesus slik han er beskrevet i Koranen? Er jeg kristen om jeg tror på han også? Det er angivelig den samme fyren.

Dette er bare kverulering. Koranen har ingenting med Kristendommen å gjøre. Du er kristen om du tror på Kristus slik han er beskrevet i de kristnes bok. Bibelen.

Lenke til kommentar
Anbefaler alle å høre mer fra Richard Dawkins, en av vår tids viktigste tenkere:

http://www.youtube.com/results?search_type...1&oq=dawkin

Tror ikke Dawkins' arbeid har noe for seg. Han er muligens ekspert på evolusjon, men hvordan han skal avreligionisere et samfunn vet han ikke. Dawkins strategi har nok motsatt effekt av hva som er tenkt.

Hahaha! Nei, å skrive flere bestsellere, artikler, lage tv-programmer som sendes både i hjemlandet og i andre land, stille opp på interviewer osv osv, nei det er nok absolutt ingen bra strategi nei hvis man har tenkt å spre sine tanker.

Lenke til kommentar

Om det eksisterte en kar som het Jesus i Midtøstenn for 2000 år siden, kan godt hende, men det er irrelevant.

Prøv igjen.

nå kverlulerer du noe enormt.

Tror du på jesus som i jesus kristus er du kristen nok om det.

Jeg tror ikke på at det fantes noe jesus fra nazarth, da det tyder på at byen nazareth ikke eksistere på den tiden.

Lenke til kommentar
Dette er bare kverulering. Koranen har ingenting med Kristendommen å gjøre. Du er kristen om du tror på Kristus slik han er beskrevet i de kristnes bok. Bibelen.

Ah, nå er det plutselig ikke lenger Jesus, men Kristus! Hvordan kan man motsette seg slik slående argumentasjon? Ja ja, du har iallfall omsider presisert definisjonen.

De som tror på Jesus.

Muslimer tror på Jesus. Han er en viktig profet i islam. Det er en vesentlig forskjell mellom Jesus og Jesus Kristus.

Kverulering eller ikke, Jesus alene er tvetydig, og, som demonstrert tidligere i tråden, fører til at både jeg og muslimer blir kategorisert som kristne. Feilaktig om det skulle være noen tvil. :sleep2:

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar
Hahaha! Nei, å skrive flere bestsellere, artikler, lage tv-programmer som sendes både i hjemlandet og i andre land, stille opp på interviewer osv osv, nei det er nok absolutt ingen bra strategi nei hvis man har tenkt å spre sine tanker.

Hahaha!

Det han gjør fungerer for å gjøre passive ateister mer militante. Det er ikke en god strategi for å avvende de som er religiøse.

Du er kristen om du tror på Jesus Kristus. Enkelt og greit.

Endret av thai-mat
Lenke til kommentar
Kristendommens død?

Den dagen ser du aldrig.

Har du noen kilder som beviser det? Hvorfor skal ikke menneske videreutvikle seg og kanskje finne ny tro i framtiden, det er faktisk helt naturlig og menneskelig.

Jesus Kristus er fremtidens menneske. Jesus Kristus er et høyerestående menneske som kommer en gang i fremtiden. Kristendommen utvikler dette nye mennesket i oss.

Litt kjipt at han døde for en god stund siden da.

Forresten thai-Mat, jeg er litt Enig TrondH86 her, jeg er ikke kristen fordi jeg ikke tror på trollerier og magi. Men at det en eller annen gang fantes en fyr som het jesus kan jeg nesten garantere (når folk kan kalle ungen sin supermann så skjønner jeg ikke hvorfor en fyr ikke kan ha hett jesus opp gjennom tidene). men om han gjorde det som det står i bibelen at han gjorde er en helt annen sak.

Desutten, muslimer er jo ikke Kristne, de er jo muslimer, og de tror jo på jesus de, sannsynlighvis på en litt annen måte.

Jeg er heller ikke kristen, men jeg tror at en eller annen gang gjennom den lange tiden som menneske har eksistert så har det vært en fyr som hete jesus, men jeg tror ikke på magien han ifølge bibelen utførte.

Kan jeg også spørre hvilke strategi du foreslår for Dawkins for å avreligionisere verden?

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
Kan jeg også spørre hvilke strategi du foreslår for Dawkins for å avreligionisere verden?

Utdanning viser seg å fungere fint. På den måten kritiserer man religion indirekte. Folk lærer at beviser er viktig, og begynner kanskje å stille kritiske spørsmål til egen tro. Ved å gå ut og høvle over religiøse som Dawkins gjør, tror jeg folk vanskeligere lar seg avreligionisere.

Lenke til kommentar
Fremtidens mennesker er som Jesus Kristus.

Isåfall så tyder nok det på at kristendommen kommer til å dø ut, for til tross for at kristendommen har vært her en stund så er det svært få, om ingen, kristne her til lands som er i nærheten av å være som Jesus Kristus.

Hva skjedde med "den som er fattig på jord skal være rik i himmelen"? Den kristne Jesus var sikkert en kjernekar han, prolemet er at ingen kristne er som ham. For hadde de vært det hadde jeg ikke hatt noen problemer med kristendom, og jeg hadde sikkert fortsatt vært kristen selv. Men som sagt, problemet er at svært svært få, om ingen, kristne er som han.

F. eks, hvorfor er det ingen kristne som gir opp sine jordslige rikdommer? Hvorfor har kristne jordslige goder som dyre biler, filmer,TV, spillkonsoller, dyre møbler, for ikke å nevne datamaskinen du selv bruker. Er ikke datamaskiner en jordslig gode kanskje?

Hvorfor er det ikke dramatisk positiv forskjell mellom kristne og ikke-kristne?

Lenke til kommentar

Fremtidens mennesker kommer aldri til å bli som Jesus Kristus og godt er det. Det hadde vært helt grusomt her i verden om alle hadde vært som ham.

Lenke til kommentar

Fremtidens mennesker kommer aldri til å bli som Jesus Kristus og godt er det. Det hadde vært helt grusomt her i verden om alle hadde vært som ham.

Hvem sa alle.

Fremtidens mennesker er som Jesus Kristus.

Isåfall så tyder nok det på at kristendommen kommer til å dø ut, for til tross for at kristendommen har vært her en stund så er det svært få, om ingen, kristne her til lands som er i nærheten av å være som Jesus Kristus.

Hva skjedde med "den som er fattig på jord skal være rik i himmelen"? Den kristne Jesus var sikkert en kjernekar han, prolemet er at ingen kristne er som ham. For hadde de vært det hadde jeg ikke hatt noen problemer med kristendom, og jeg hadde sikkert fortsatt vært kristen selv. Men som sagt, problemet er at svært svært få, om ingen, kristne er som han.

F. eks, hvorfor er det ingen kristne som gir opp sine jordslige rikdommer? Hvorfor har kristne jordslige goder som dyre biler, filmer,TV, spillkonsoller, dyre møbler, for ikke å nevne datamaskinen du selv bruker. Er ikke datamaskiner en jordslig gode kanskje?

Hvorfor er det ikke dramatisk positiv forskjell mellom kristne og ikke-kristne?

At du ikke ser de kristne betyr ikke at de ikke finnes.

Gav Jesus Kristus og Apostlene "opp sine jordslige rikdommer" ?

Kristendommens død?

Den dagen ser du aldrig.

Har du noen kilder som beviser det? Hvorfor skal ikke menneske videreutvikle seg og kanskje finne ny tro i framtiden, det er faktisk helt naturlig og menneskelig.

Litt kjipt at han døde for en god stund siden da.

Han er ikke død. Han lever i de kristne og gjør fortsatt sine gode gjerninger.

Endret av roberteh
Flettet tre innlegg fra samme bruker.
Lenke til kommentar

Hahaha!

Det han gjør fungerer for å gjøre passive ateister mer militante. Det er ikke en god strategi for å avvende de som er religiøse.

Du er kristen om du tror på Jesus Kristus. Enkelt og greit.

Nå er virkelig ikke objektivet å avkristne større samfunn heller, men å rett og slett fremme god argumentasjon for hva han tror og hva det er konsensus om. Dette heter opplæring og er fritt for de aller fleste - At noen velger å ta dette som kritikk for sin egen forestilling om universet og dets faktiske hendelser og stadig doktrinerer på bakgrunn av at de personlig mener utdanningsverkene har lite for seg, is laughable.

Å si at noe velargumenterende er dårlig, uten å begrunne hvorfor denne meningen er så objektivt korrekt som mulig, er og forblir et utvilsomt håpløst innskudd i enhver debatt.

Endret av cuadRo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...