Perrern Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Mange ord er ofte et tegn på at man ikke skjønner noe. Så, hvis du spør, hvorfor er evolusjon riktig, og jeg sier ja det er riktig, så er det bedre enn at jeg forklarer hvorfor det er riktig? Og hvis du skal vise at du forstår noe, altså virkelig forstår noe, så må du vise det fra alle sider, og da holder det ofte ikke med bare en setning. Endret 19. april 2009 av Perrern Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Mange ord er ofte et tegn på at man ikke skjønner noe. Så, hvis du spør, hvorfor er evolusjon riktig, og jeg sier ja det er riktig, så er det bedre enn at jeg forklarer hvorfor det er riktig? Og hvis du skal vise at du forstår noe, altså virkelig forstår noe, så må du vise det fra alle sider, og da holder det ofte ikke med bare en setning. Åjo da!! I IHS sin verden holder det med å si :"jeg har forstått det!". Trenger ingen lengre utredning da... Det er bare en settning IHS ikke klarer å si..... Noen som vet hva jeg sikter til? Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Jeg forstår ikke? eller, gud finnes ikke. Endret 19. april 2009 av Perrern Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Stemmer, glemte jeg tok feil. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Det er setning som er like enkelt som den er genialt: "Jeg vet ikke" Istedne for å bruke den setningen putter de gud inn i det hele isteden... Derfor er det ingen kristen som bruker den settningen.... He he Lenke til kommentar
IHS Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Mange ord er ofte et tegn på at man ikke skjønner noe. Få ord resulterer ofte i at folk ikke får med seg hva du mente..... bedre å være sikker og heller bruke noen ord ekstra isteden for å bruke for få... og få spørsmål senere eller at folk misforstår deg.... Men i din verden er vel for mange bokstaver etterhverandre vanskelig å skjønne eller? Stavingen blir omfattende? Følte du deg truffet ? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Mange ord er ofte et tegn på at man ikke skjønner noe. Få ord resulterer ofte i at folk ikke får med seg hva du mente..... bedre å være sikker og heller bruke noen ord ekstra isteden for å bruke for få... og få spørsmål senere eller at folk misforstår deg.... Men i din verden er vel for mange bokstaver etterhverandre vanskelig å skjønne eller? Stavingen blir omfattende? Følte du deg truffet ? Nope, I did not. Gjorde du? Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Det er setning som er like enkelt som den er genialt: "Jeg vet ikke" Istedne for å bruke den setningen putter de gud inn i det hele isteden... Derfor er det ingen kristen som bruker den settningen.... He he Hehe, den var ikke så dum den. Men nå har vi jo sporet helt av diskusjonen. IHS har enda ikke svart meg: Selvfølgelig er det individene som har ansvaret i øyeblikket. Men når det er Gud som har skapt verden, da er det han som må ta på seg ansvaret med alt som har gått galt. Man kan ikke bare fly rundt å skape planeter, mennesker og dyr uten å være sikker på hva resultatet blir. Heller kan man ikke fly rundt å putte pikken sin i fine jomfruer, det er uansvarlig når man ikke forstår konsekvensene av det. Du klarer ikke å gi en rettferdig forklaring på konsentrasjonsleirene under den andre verdenskrig. Gud må stå til rette for at han har laget en såpass bestialsk planet som denne. Han kan ikke fraskrive ansvaret på sine egne skapninger, som ikke har noe skyld i at de ble til på den måten de ble. Egoistiske, brutale og sultne. Vi gjør mye fælt, og i øyeblikket står vi selv ansvarlige. Men hvorfor gjør vi så mye fælt? Hvem har designet oss til å bli så fæle? Burde ikke denne designeren står ansvarlig? Hva mener du forresten med at Gud har gjort sitt? Jesus Kristus tokk dødstraffen. Vi må alle ansvarsfullt følge Ham. Kanskje du ikke forstår svarene du får ? Hmmm, nei jeg kan ikke si at jeg er tilfredsstilt med dette universale svaret ditt. Kan du være så snill å utdype det så jeg forstår? Jeg er så dum skjønner du! Jeg forstår jo ingen ting om denne Guden din. Om det er slik at du forstår dette så mye bedre enn meg, så burde du være istand til å gi en kort innføring i hvordan ting egentlig ligger an? Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Det samfunn uten Religion er utopi spørsmålet, har det blitt besvart, har det ikke, eller var det en annen tråd. Det er liksom tre store religionstråder jeg prate i, og jeg har på en måte klart å surre dette til o.o. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Nei, jeg ga opp etter tiende forsøk tror jeg det var. Jeg har begynt å miste tellingen, men jeg tror jeg har over 30 spørsmål hengende i lufta som IHS ikke har gitt meg noe svar på enda. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Fortsett å spør, kan ikke alle spørre, han må vel gi etter for gruppepress etterhvert. Men, var det i denne tråden eller i en annen? Endret 19. april 2009 av Perrern Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=13547554 Han kan få bruke hersketeknikkene sine så mye han vil for min del, han knekker aldri spørsmålstegnet mitt. Endret 19. april 2009 av Mirzá_Rezá_Kirmán Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Mange ord er ofte et tegn på at man ikke skjønner noe. Prester bruker maaaange ord i sine laaange taler... Hva sier det om dem? Endret 20. april 2009 av PantZman Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 At de ikke aner hva de prater om. Hvorfor er bibelen så lang og inneholder så mange ord, fordi den ikke aner hva den skriver om. I bibelen burde det holde med disse ordene: Gud finnes. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 I bibelen burde det holdt med: "Bruk meg som dopapir, opptenningspapir eller noe annet brukervennlig". [/ironi, spøk, galgenhumor, morsomhet, ikke alvorlig ment, beklager om noen religiøse blir oppgitt og skuffet] Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Heh, i og med at vi allerede er litt off topic så kan jeg jo bare si at en kompis av meg ikke hadde mere røykepapir igjen. så han tok en side fra bibelen, smakte løgn sa han. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Heh, i og med at vi allerede er litt off topic så kan jeg jo bare si at en kompis av meg ikke hadde mere røykepapir igjen. så han tok en side fra bibelen, smakte løgn sa han. He he, den var dagens for meg... Har prøvd mye rart å rulle i jeg også mens jeg røkte, men bibel papir var ikke blandt dem... Kanskje fordi jeg ikke har oppholdt meg på steder med bibel.... Har en nå, men jeg røyker ikke lenger, ellers så skulle jeg prøvd å rullet en med tredje mosebok.. ... "Smakte løgn!" ... ha ha, den var virkelig dagens.... :D Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Fint at du likte det da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå