Gå til innhold

Kristendommen blir svakere og svakere, men blir Norge mer rasjonelt?

Anbefalte innlegg

Og hvem har ansvaret for at de er her? Slik kan vi holde på helt tilbake til vi når Gud. Til syvende og sist er det han som må stå ansvarlig. Er han ikke allvitende så er han er uansvarlig som har skapt noe så komplekst som han tydeligvis hverken har kontroll eller oversikt over. Er han allvitende så ligger det vell noe i dette at Guds veier er uransakelige?

Deres foreldre, men alle må ta sin del av ansvaret. Ansvaret kan ikke bare skyves vekk. Uansett hvordan du en vrir og vender på det er du medansvarlig. Gud (Jesus Kristus ) har foressten gjort sitt.

Daua?

neimenn altså, gud må jo ha skapt jorden, men nå prater ikke jeg om synd eller noe på noen måte, jeg bare spør: Gud skapte vel jorden, og han skapte utgangspunktet? Det er et enkelt ja eller nei spørsmål, jeg sier ikke noe om at vi må ta ansvar for klimaet o.l. jeg vil bare vite: var det gud som skapte jorden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hvem har ansvaret for at de er her? Slik kan vi holde på helt tilbake til vi når Gud. Til syvende og sist er det han som må stå ansvarlig. Er han ikke allvitende så er han er uansvarlig som har skapt noe så komplekst som han tydeligvis hverken har kontroll eller oversikt over. Er han allvitende så ligger det vell noe i dette at Guds veier er uransakelige?

Deres foreldre, men alle må ta sin del av ansvaret. Ansvaret kan ikke bare skyves vekk. Uansett hvordan du en vrir og vender på det er du medansvarlig. Gud (Jesus Kristus ) har foressten gjort sitt.

Selvfølgelig er det individene som har ansvaret i øyeblikket. Men når det er Gud som har skapt verden, da er det han som må ta på seg ansvaret med alt som har gått galt. Man kan ikke bare fly rundt å skape planeter, mennesker og dyr uten å være sikker på hva resultatet blir. Heller kan man ikke fly rundt å putte pikken sin i fine jomfruer, det er uansvarlig når man ikke forstår konsekvensene av det. Du klarer ikke å gi en rettferdig forklaring på konsentrasjonsleirene under den andre verdenskrig. Gud må stå til rette for at han har laget en såpass bestialsk planet som denne. Han kan ikke fraskrive ansvaret på sine egne skapninger, som ikke har noe skyld i at de ble til på den måten de ble. Egoistiske, brutale og sultne. Vi gjør mye fælt, og i øyeblikket står vi selv ansvarlige. Men hvorfor gjør vi så mye fælt? Hvem har designet oss til å bli så fæle? Burde ikke denne designeren står ansvarlig?

Hva mener du forresten med at Gud har gjort sitt?

Endret av Mirzá_Rezá_Kirmán
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det individene som har ansvaret i øyeblikket. Men når det er Gud som har skapt verden, da er det han som må ta på seg ansvaret med alt som har gått galt. Man kan ikke bare fly rundt å skape planeter, mennesker og dyr uten å være sikker på hva resultatet blir. Heller kan man ikke fly rundt å putte pikken sin i fine jomfruer, det er uansvarlig når man ikke forstår konsekvensene av det. Du klarer ikke å gi en rettferdig forklaring på konsentrasjonsleirene under den andre verdenskrig. Gud må stå til rette for at han har laget en såpass bestialsk planet som denne. Han kan ikke fraskrive ansvaret på sine egne skapninger, som ikke har noe skyld i at de ble til på den måten de ble. Egoistiske, brutale og sultne. Vi gjør mye fælt, og i øyeblikket står vi selv ansvarlige. Men hvorfor gjør vi så mye fælt? Hvem har designet oss til å bli så fæle? Burde ikke denne designeren står ansvarlig?

Jesus Kristus tokk dødstraffen. Vi må alle ansvarsfullt følge Ham.

Lenke til kommentar

Igjen, du svarer ikke på noe av det jeg spør om. Når det ikke er vi som har bestemt hvordan vi skal være, det er ikke vi som har valgt ut egenskapene til mennesket som vesen. Hvordan kan vi da holdes ansvarlige for våre egne mangler? Det må da være skaperen, som ikke har skapt fullstendig som er ansvarlig?

Lenke til kommentar

THIS SUMMER! A BRAND NEW MOVIE BY THE CREATORS OF "ANALYZE THIS"!

A STORY ABOUT A LITTLE BOY WHO BELIVED WITHOUT PROOF.

STARRING CHRISTIAN BALE AS IHS A CHRISTIAN APOLOGIST WHO HAS A

EXCUSE FOR EVERY FUCKING QUESTION!

RATIONALIZE THIS!

rated T for Teen

Lenke til kommentar

jeg fant et lite dikt/sang som faktisk snakker en del om jesus, som er ganske innteresant, samtidig som det er ment som comic relief.

Jesus loves the little zygotes

all the zygotes of the world.

Jesus loves them until they're born

then abandons them forlorn.

Jesus loves the little zygotes 'til they're born.

Jesus loves the little children

all the children of the world.

Jesus gives them heart defects

measles, mumps, and ringwormed necks.

Jesus loves the little children of the world.

Jesus lets their parents beat them,

bruise their bodies black and blue.

Jesus gives them birth defects,

scurvy, ticks, and palette clefts.

Jesus loves the little children of the world.

Jesus gives the children cancer.

Earaches, lice, and scabies too.

Bowel obstructions, altered lips,

blighted brains and twisted hips.

Extra chromosomes to help them when they pray.

Hallelujah.

Jesus gives the children acne.

AIDS and leprosy galore.

Germs and worms of every kind.

Things to make the children blind.

But he cannot give them smallpox anymore.

Scientists and unbelievers

wiped the pox right off the earth.

Jesus still gives gifts to kids,

broken nose and burnt eyelids.

But he cannot give them smallpox anymore.

se i spoiler.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det individene som har ansvaret i øyeblikket. Men når det er Gud som har skapt verden, da er det han som må ta på seg ansvaret med alt som har gått galt. Man kan ikke bare fly rundt å skape planeter, mennesker og dyr uten å være sikker på hva resultatet blir. Heller kan man ikke fly rundt å putte pikken sin i fine jomfruer, det er uansvarlig når man ikke forstår konsekvensene av det.

Du klarer ikke å gi en rettferdig forklaring på konsentrasjonsleirene under den andre verdenskrig.

Gud må stå til rette for at han har laget en såpass bestialsk planet som denne. Han kan ikke fraskrive ansvaret på sine egne skapninger, som ikke har noe skyld i at de ble til på den måten de ble. Egoistiske, brutale og sultne. Vi gjør mye fælt, og i øyeblikket står vi selv ansvarlige. Men hvorfor gjør vi så mye fælt?

Hvem har designet oss til å bli så fæle?

Burde ikke denne designeren står ansvarlig?

Igjen, du svarer ikke på noe av det jeg spør om. Når det ikke er vi som har bestemt hvordan vi skal være, det er ikke vi som har valgt ut egenskapene til mennesket som vesen. Hvordan kan vi da holdes ansvarlige for våre egne mangler?

Det må da være skaperen, som ikke har skapt fullstendig som er ansvarlig?

Hmmm, nei jeg kan ikke si at jeg er tilfredsstilt med dette universale svaret ditt. Kan du være så snill å utdype det så jeg forstår? Jeg er så dum skjønner du! Jeg forstår jo ingen ting om denne Guden din.

Lenke til kommentar

"Jesus Kristus tokk dødstraffen. Vi må alle ansvarsfullt følge Ham." er svar på alt gitt...

Minner meg om en gammel episode fra Dexters Laboratory med navnet: The Big Cheese(1996)

Dexter skal lære seg fransk mens han sover ved hjelp av en stor maskin med en platespiller på toppen.

Platen begynner å hakke og spiller opp og opp igjen "omelette du fromasche".

Når han våkner neste dag er omelette du fromasche det eneste han kan si. Det viser seg at omelette du fromasche er svaret på alle verdens spørsmål og problemer og Dexter blir både rik og berømt.

Ser noen likheter her. :roll:

Lenke til kommentar

hah, husker den episoden, og jeg ser likheter.

men IHS, Det at du er en mann av få ord trenger ikke nødvendigvis å være positivt.

Det er litt som å være sta, det er positivt og negativt, men det kommer ann på situasjonen.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar
Mange ord er ofte et tegn på at man ikke skjønner noe.

:roll:

Få ord resulterer ofte i at folk ikke får med seg hva du mente..... bedre å være sikker og heller bruke noen ord ekstra isteden for å bruke for få... og få spørsmål senere eller at folk misforstår deg....

Men i din verden er vel for mange bokstaver etterhverandre vanskelig å skjønne eller? Stavingen blir omfattende? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...