Gå til innhold

Kristendommen blir svakere og svakere, men blir Norge mer rasjonelt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hvordan kan gud liksom ha skapt ALT, men ikke satan? da har han jo ikke skapt alt.

Den teksten (QUOTE) har du skapt Perrern ikke Gud.

Men er ikke Gud ansvarlig for Satan da? Han er jo skaperen, og skal liksom vite alt?

Nei alle djevler svare for seg selv.

Ja, fordi Gud ikke vil ta på seg ansvaret med det han har skapt?

Djevel er noe du selv blir ikke noe som Gud er ansvarlig for.

Men Gud har jo skapt deg?

Ja

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Men hvordan kan gud liksom ha skapt ALT, men ikke satan? da har han jo ikke skapt alt.

Men er ikke Gud ansvarlig for Satan da? Han er jo skaperen, og skal liksom vite alt?

Ja

Så da er jo Gud ansvarlig. Han er ansvarlig for å skape deg, du blir en djevel. Gud er allviten, ergo er han ansvarlig.

Lenke til kommentar

Ja

Så da er jo Gud ansvarlig. Han er ansvarlig for å skape deg, du blir en djevel. Gud er allviten, ergo er han ansvarlig.

Hvem sier Gud er allvitende ?

Lenke til kommentar
I følge National Catholic Almanac fra 1968 er (den kristne, katolske) Gud «allmektig, evig, hellig, udødelig, uforanderlig, ufattelig, uutsigelig, uendelig, usynlig, rettferdig, kjærlighetsfull, barmhjertig, den høyeste, den viseste, allvitende, allestedsnærværende, tålmodig, perfekt, forutseende, enestående, sann».

Wikipedia, slå opp på: Gud

Men jeg trodde dette var vanlig? Har ihvertfall alltid blitt fortalt dette av gamle presten min.

Lenke til kommentar
I følge National Catholic Almanac fra 1968 er (den kristne, katolske) Gud «allmektig, evig, hellig, udødelig, uforanderlig, ufattelig, uutsigelig, uendelig, usynlig, rettferdig, kjærlighetsfull, barmhjertig, den høyeste, den viseste, allvitende, allestedsnærværende, tålmodig, perfekt, forutseende, enestående, sann».

Wikipedia, slå opp på: Gud

Men jeg trodde dette var vanlig? Har ihvertfall alltid blitt fortalt dette av gamle presten min.

www.bibelen.no

Søk på ordet "allvitende" eller "vet allt" resultat 0

Navn på den presten ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jeg forebeholder meg retten til å holde personopplysninger private her. Men er National Catholic Almanac så upålitelige da?

Dessuten, er det virkelig ikke slik at Gud er allvitende? Jeg vet det ikke står med ordet allvitende i bibelen, men det står veldig mye om hva Gud vet. Nok til at man kan gjøre seg denne tolkningen.

Da lurer jeg på hvorfor Gud ikke er allvitende?

Endret av Mirzá_Rezá_Kirmán
Lenke til kommentar
Jeg forebeholder meg retten til å holde personopplysninger private her. Men er National Catholic Almanac så upålitelige da?

Dessuten, er det virkelig ikke slik at Gud er allvitende? Jeg vet det ikke står med ordet allvitende i bibelen, men det står veldig mye om hva Gud vet. Nok til at man kan gjøre seg denne tolkningen.

Eksempel > Gud ser ikke på Dynastiet og vet ikke hva som skjer der.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Eksempel > Gud ser ikke på Dynastiet og vet ikke hva som skjer der.

Hvis gud skapte alt dette så må han være: En uber galactig super geni han må også være helt 100% feilfri, og han må være alltvitende, ellers er han jo ikke ordentlig gud.

Ja, og hvis ikke dette var tilfellet så kan vi reise spørsmålet om det var ansvarlig av Gud å skape noe så komplekst som han ikke hadde full kontroll over. Dermed faller skylden igjen tilbake på Gud, IHS.

Men hvorfor er den kilden om at han er allvitende ugyldig? Jeg ville gjerne sett deg komme med noen kilder, sier ikke at du nødvendigvis tar feil. Men kilder er jo greit.

Lenke til kommentar
Men, hvordan kan han ikke være noe annet når han har laget ALT! Det er ganske logisk egentlig, han må da forstå hva han lager, jeg antar vi ikke er en feil fordi han ikke visste hva han gjorde.

Han har ikke laget ALT Perrern Det er helt ulogisk

Created by Richard and Esther Shapiro > Dynasty (TV series)

Så Gud er ikke ansvarlig for ALT

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Men han skapte grunnlaget for alt, gjorde han ikke? Det er han som står sist på listen over hvem som har ansvar. I en hvilken som helst situasjon kan ansvaret spores tilbake til Gud.

Sorry, Mirzá_Rezá_Kirmán du må nok ta ansvaret selv. :huh:

Det må vi alle gjøre, det er vår skyld.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Men han skapte grunnlaget for alt, gjorde han ikke? Det er han som står sist på listen over hvem som har ansvar. I en hvilken som helst situasjon kan ansvaret spores tilbake til Gud.

Sorry, 'Mirzá_Rezá_Kirmán du må nok ta ansvaret selv. :huh:

Men hvem har ansvaret for at jeg er her?

Kan jeg skye mennesker i hodet med en pistol? Det er jo tross alt kulen som dreper, og ikke meg. Jeg er riktig nok ansvarlig for å trykke ned avtrekkeren. Men det er en ting, jeg har ikke trykt kulen inn i hodet på noen. Det var det pistolens avfyringsmekanisme som gjorde.

Lenke til kommentar

Sorry, 'Mirzá_Rezá_Kirmán du må nok ta ansvaret selv. :huh:

Men hvem har ansvaret for at jeg er her?

Kan jeg skye mennesker i hodet med en pistol? Det er jo tross alt kulen som dreper, og ikke meg. Jeg er riktig nok ansvarlig for å trykke ned avtrekkeren. Men det er en ting, jeg har ikke trykt kulen inn i hodet på noen. Det var det pistolens avfyringsmekanisme som gjorde.

Dine foreldre.

Indianer filosofi > kniven har skylda vi kaster kniven i elven

Lenke til kommentar

Og hvem har ansvaret for at de er her? Slik kan vi holde på helt tilbake til vi når Gud. Til syvende og sist er det han som må stå ansvarlig. Er han ikke allvitende så er han er uansvarlig som har skapt noe så komplekst som han tydeligvis hverken har kontroll eller oversikt over. Er han allvitende så ligger det vell noe i dette at Guds veier er uransakelige?

Lenke til kommentar
Og hvem har ansvaret for at de er her? Slik kan vi holde på helt tilbake til vi når Gud. Til syvende og sist er det han som må stå ansvarlig. Er han ikke allvitende så er han er uansvarlig som har skapt noe så komplekst som han tydeligvis hverken har kontroll eller oversikt over. Er han allvitende så ligger det vell noe i dette at Guds veier er uransakelige?

Deres foreldre, men alle må ta sin del av ansvaret. Ansvaret kan ikke bare skyves vekk. Uansett hvordan du en vrir og vender på det er du medansvarlig. Gud (Jesus Kristus ) har foressten gjort sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...