Perrern Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Bevis det IHS. og lykke til Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Ok, jeg gir meg, Bibelen har tydeligvis ikke alltid inneholdt det sitatet jeg henviste til. Dette fremtvinger dog noen andre interessante betraktninger. Stort sett hele den kristne delen av verden baserer seg på bibelteksten slik den er i en av de bibelversjonene jeg listet opp tidligere i tråden. Dette til tross for at de alle sammen inneholder skildringer av Jesus som ifølge deg er fullstendig utenkelig. Hvordan kan dette skje? Hvorfor er du så opplyst mens resten av verden er ignorant? Den kristne verden baserer seg ikke på Bibelen. Den kristne verden eksisterte lenge før Bibelen. Alle disse tilføyelsene og endringene av førsteutgaven, er bare viktig for de kristne som ikke vil underordne seg utgiveren av Bibelens førsteutgave. Nå må du slutte å røre da!! Du vet like godt som meg at uten bibelen, som du nå forsøker å hoppe over, er det pokker ikke noen som engang hadde HØRT om .... Tull, hele romeriket hadde hørt om Jesus Kristus før de første femti Biblene ble utgitt av Eusebius's scriptorium (forlag) Bevis det IHS. og lykke til De første femti Biblene ble utgitt år 332. Kristendommen ble anerkjent av Romerikets keiser år 313. (tyve år før Bibelen) Endret 17. april 2009 av IHS Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Det er faktisk ikke bevis IHS. Det er ikke bevis, du kan ikke bevise at han har sagt det. Det er akkurat som at du ikke kan bevise at jesus har sagt det det står i bibelen at han har sagt. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Ok, jeg gir meg, Bibelen har tydeligvis ikke alltid inneholdt det sitatet jeg henviste til. Dette fremtvinger dog noen andre interessante betraktninger. Stort sett hele den kristne delen av verden baserer seg på bibelteksten slik den er i en av de bibelversjonene jeg listet opp tidligere i tråden. Dette til tross for at de alle sammen inneholder skildringer av Jesus som ifølge deg er fullstendig utenkelig. Hvordan kan dette skje? Hvorfor er du så opplyst mens resten av verden er ignorant? Den kristne verden baserer seg ikke på Bibelen. Den kristne verden eksisterte lenge før Bibelen. Alle disse tilføyelsene og endringene av førsteutgaven, er bare viktig for de kristne som ikke vil underordne seg utgiveren av Bibelens førsteutgave. Nå må du slutte å røre da!! Du vet like godt som meg at uten bibelen, som du nå forsøker å hoppe over, er det pokker ikke noen som engang hadde HØRT om .... Tull, hele romeriket hadde hørt om Jesus Kristus før de første femti Biblene ble utgitt av Eusebius's scriptorium (forlag) Bevis det IHS. og lykke til De første femti Biblene ble utgitt år 332. Kristendommen ble anerkjent av Romerikets keiser år 311. (tyve år før Bibelen) Anerkjent? På den tiden fantes det drøssevis av guder og kristendommen var bare en av mange som folk trodde på. Det du prøver å si var at hele den kjente verden den gangen fløy rundt å trodde på jesus, men der er jeg redd du tar feil... Den gangen trodde de på religioner der mann og kvinne var likestillet.. En langt bedre løsning spør du meg Først etter at keiseren ble tvangs kristnet begynte terrorveldet kristendom der ALLE ble tvangs kristnet og jeg syntes ikke at det er så mye å skryte av? Men at du MÅ ha bibelen for i det hele tatt å tro på det kristne eventyret er ikke til å komme fra. Den gangen var det ikke så veldig mange som kunne lese så det var himmel losene som spredte det "glade" budskap med svovel prekner og lignende.. Med trussler og sverd ble kristendommen spredd og godtroende, ignorante mennesker trodde på dette og noen gjør det enda.... Hadde en sånn prest da jeg konfirmerte meg jeg, som syntes det var mye bedre å spre skrekk og gru om hva som ville skje med tvilere enn å faktisk forsøke å forklare meg noen av selvmotsigelsene i bibelen og andre spørsmål jeg kom med... Mistenkte fyren for å være fryktelig ignorant og lite villig til å se med åpne øyne på ting og akkurat det med å se med åpne øyne på ting er det flere som sliter meg vet jeg... Endret 17. april 2009 av RWS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Dette sa Keiseren år 313. Tyve år før de første Biblene ble utgitt. http://en.wikipedia.org/wiki/Edict_of_Milan Tror du alt bare er et gigantisk lureri mot deg, Perrern ? Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 nei IHS, jeg bare oppfordrer til at du legger ut kilder med en gang du kommer med en påstand. men det er fakta det RWS sier her, selv om den ble annerkjent er det ikke sikkert alle viste om det. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Ok, jeg gir meg, Bibelen har tydeligvis ikke alltid inneholdt det sitatet jeg henviste til. Dette fremtvinger dog noen andre interessante betraktninger. Stort sett hele den kristne delen av verden baserer seg på bibelteksten slik den er i en av de bibelversjonene jeg listet opp tidligere i tråden. Dette til tross for at de alle sammen inneholder skildringer av Jesus som ifølge deg er fullstendig utenkelig. Hvordan kan dette skje? Hvorfor er du så opplyst mens resten av verden er ignorant? Den kristne verden baserer seg ikke på Bibelen. Den kristne verden eksisterte lenge før Bibelen. Alle disse tilføyelsene og endringene av førsteutgaven, er bare viktig for de kristne som ikke vil underordne seg utgiveren av Bibelens førsteutgave. Nå må du slutte å røre da!! Du vet like godt som meg at uten bibelen, som du nå forsøker å hoppe over, er det pokker ikke noen som engang hadde HØRT om .... Tull, hele romeriket hadde hørt om Jesus Kristus før de første femti Biblene ble utgitt av Eusebius's scriptorium (forlag) Bevis det IHS. og lykke til De første femti Biblene ble utgitt år 332. Kristendommen ble anerkjent av Romerikets keiser år 311. (tyve år før Bibelen) Anerkjent? På den tiden fantes det drøssevis av guder og kristendommen var bare en av mange som folk trodde på. Det du prøver å si var at hele den kjente verden den gangen fløy rundt å trodde på jesus, men der er jeg redd du tar feil... Den gangen trodde de på religioner der mann og kvinne var likestillet.. En langt bedre løsning spør du meg Først etter at keiseren ble tvangs kristnet begynte terrorveldet kristendom der ALLE ble tvangs kristnet og jeg syntes ikke at det er så mye å skryte av? "keiseren ble tvangs kristnet" Kristendommen ble stats religion i romeriket år 380 Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) IHS, der sa du faktisk ikke noe om at han ble tvangskristnet, du sa bare når kristendommen ble statsreligion. Endret 17. april 2009 av Perrern Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 nei IHS, jeg bare oppfordrer til at du legger ut kilder med en gang du kommer med en påstand. men det er fakta det RWS sier her, selv om den ble annerkjent er det ikke sikkert alle viste om det. Nei det var sikkert bare en privat sak mellom keiseren og et par kristne i romeriket Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Så du sier at han bare ble kristen selv helt automatisk? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 IHS, der sa du faktisk ikke noe om at han ble tvangskristnet, du sa bare når kristendommen ble statsreligion. Ja tror du virkelig verdens mektigste mann ble tvangskristnet ? Skjønner du virkelig ikke at RWS bare finner på dette selv ? Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Hvordan vet jeg at du ikke bare finner på dette selv, men da spør jeg, hvorfor, ble han helt plutselig kristen, han må jo fått det fra et sted. Endret 17. april 2009 av Perrern Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Hvordan vet jeg at du ikke bare finner på dette selv, men da spør jeg, hvorfor, ble han helt plutselig kristen, han må jo fått det fra et sted. "The key moment in the establishment if Christianity as the predominant religion of the Roman empire, happened in AD 312 when emperor Constantine on the eve before battle against the rival emperor Maxentius had a vision of the sign of Christ (the so called chi-rho symbol) in a dream." Endret 17. april 2009 av IHS Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Takk IHS, Der kom du med litt dokumentasjon, det er det vi vil ha, du kan gjerne fortsette å komme med det uopfordret. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Nå skal jeg ikke påstå at jeg er noen ekspert på området, men så vidt meg bekjent var det drøssevis av religioner i roma på den tiden og kristendommen var bare en av dem. Jeg vet ikke hvor jeg leste at keiseren ble snik kristenet, men jeg mener det skjedde på dødsleiet hans og det til tross for at han visstnok var open for alle andre religioner også... Men jeg VET ikke for sikkert, men har lest dette et eller annet sted. Det som derimot ikke kan stikkes under en stol er at jesus først etter kirkemøtet i nicea ble oppgradert til guddommelig... Når en begynner å lese historien til kristendommen og alt det de har stått for og utført oppover er det neimen ikke rart at jeg mistror ALT som har med den religionen å gjøre.... Makt middel nummer en i ganske lang tid.... Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 IHS, jeg har et spørsmål til deg. Jeg har sett mange forferdelige ting i denne verdenen, unger som blir voldtatt og solgt som slaver, jenter som blir steinet og drept. Sånn jeg har skjønt det er det Gud som bestemmer alt, og hans veier er uransaklige. Det jeg lurer på er følgende: Hvordan kan du elske en Gud som står bake disse sadistiske handlingene? Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Se filmen hos Youtube Den er litt interesant Jeg synes vi trengte litt comic relief, men som hadde noe med temaet å gjøre. Og bertilsen, den sier litt om gud og at han bestemmer alt. Endret 17. april 2009 av Perrern Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 IHS, jeg har et spørsmål til deg. Jeg har sett mange forferdelige ting i denne verdenen, unger som blir voldtatt og solgt som slaver, jenter som blir steinet og drept. Sånn jeg har skjønt det er det Gud som bestemmer alt, og hans veier er uransaklige. Det jeg lurer på er følgende: Hvordan kan du elske en Gud som står bake disse sadistiske handlingene? For et dumt spørsmål, Bertelsen Det er djevelen som gjør alt dette ikke Gud. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Så' hvorfor ødelegger ikke gud bare Djevelen? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Nå skal jeg ikke påstå at jeg er noen ekspert på området, men så vidt meg bekjent var det drøssevis av religioner i roma på den tiden og kristendommen var bare en av dem. Jeg vet ikke hvor jeg leste at keiseren ble snik kristenet, men jeg mener det skjedde på dødsleiet hans og det til tross for at han visstnok var open for alle andre religioner også... Men jeg VET ikke for sikkert, men har lest dette et eller annet sted. Det som derimot ikke kan stikkes under en stol er at jesus først etter kirkemøtet i nicea ble oppgradert til guddommelig... Når en begynner å lese historien til kristendommen og alt det de har stått for og utført oppover er det neimen ikke rart at jeg mistror ALT som har med den religionen å gjøre.... Makt middel nummer en i ganske lang tid.... Det var ikke "drøssevis av religioner" RWS Romerikets gamle statsreligion hadde flere guder Jupiter, Mars, Venus, Neptun osv. Kristendommen ble romerikets statsreligion år 380 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå