Gå til innhold

Ørretfiske i de stille vann

Anbefalte innlegg

Heisann

Nå har sesongen startet, får håpe vannene langt der inne blir isfrie snart.

Noen her inne som fisker i OFA sine vann?

Moro om tips og vink hagler inn, er så mange vann jeg er nyskjerrig på :yes:

Jeg starter alltid sesongen på Øvresetertjern oppe på tryvann ved mnd skifte april/mai, bankers med den klassiske marken. Fin size der, har også opplevd grei størrelse selv etter en lang og hard vinter.

Senere i varmen er det et flott vann for nybegynnere med flua, også bra å vandre rundt med en spinner for å søke lykken etter halvkiloen ++..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fisker en god del i Nordre del av Nordmarka.

Trehjørningen, Elvann, Langvann, Nordvann, Måsjøene, Anderstjern og alle de der.

Har akkurat kommet hjem fra påskens siste pilketur i dag og kan konstantere at det er slutt for isfiske. Kommer ikke ut til røyevarp eller noen ting grunnet mye overvann og skumle råk. Måtte nøye med meg en halvveis plass som jeg bare fikk to stusselige abbor.

Jeg håper på at varmegradene og regnet gjør jobben sin fandens fort slik at jeg kan ta fram sluk og dupp igjen.

Det er mye bra fiske i vannene som jeg har nevnt. Lett å få abbor(tilogmed stor) hvis du har tålmodighet nok til å plukke opp alle tusenbrødrene i vanna rundt omkring. Røya har snart gått og lagt seg. Den sky markaørreten er litt vanskelig, men når fluene kommer, varmen sniker seg innpå, og kveldståka slutter å glimte til, så kan du geriljekaste på Elvann fra de fleste steder og håpe på størrelse. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...