Gå til innhold

BK: naturens detaljer

dan83

Anbefalte innlegg

hei

prøvde meg på en ny liten foto tur i dag, hvor jeg fokuserte mest på makro!?

Er interessert i høre hva folket mener!?

Men vær snill, er første gang jeg prøver meg på denne typer bilder!! Vanligvis så foretrekker jeg å ta bilder av stor slåtte landskap eller av dyr/insekter!!!

post-142640-1239387255_thumb.jpg

post-142640-1239387315_thumb.jpg

post-142640-1239387332_thumb.jpg

post-142640-1239387468_thumb.jpg

Endret av dan83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syns alle bildene preger av å ha lite kontrast og er uskarpe. Dessuten for hardt lys. Slike bilder kan blir fine om du tar bilder senere på dagen når lyset er mindre sterkt.

uskarpe er de i hvert fall ikke(men er noen områder som ikke er i fokus),kontrasten er helt ok også i mine øyne, men for skarpt lys.....muligens ja!!!

Endret av dan83
Lenke til kommentar

Nr.1 og 3 er vel strengt tatt samme bildet da...

Men likerbest nr.2, det syns jeg var riktig så fint, høstfarger i april, ikke verst dèt! :!:

Nr.4 var da veldig så fallos-inspirert.. Med edderkoppnett på og greier :ph34r:

Er litt i dèt som allerede har blitt sagt om lyset , men lite kontrast er jeg vel ikke heeelt enig i.

Gode forsøk og thumbs up fra en annen som ikke har tatt så mye slike bilder han heller!

Edit; der var det kommet to nye bilder ja! Den "tua" av mose eller hva det nå enn er, var tøff!

Syns ikke det første av disse to nye var så heldig med så lys bakgrunn , men det er nå meg..

Endret av Larsenio
Lenke til kommentar
Nr.1 og 3 er vel strengt tatt samme bildet da...

Men likerbest nr.2, det syns jeg var riktig så fint, høstfarger i april, ikke verst dèt! :!:

Nr.4 var da veldig så fallos-inspirert.. Med edderkoppnett på og greier :ph34r:

Er litt i dèt som allerede har blitt sagt om lyset , men lite kontrast er jeg vel ikke heeelt enig i.

Gode forsøk og thumbs up fra en annen som ikke har tatt så mye slike bilder han heller!

Edit; der var det kommet to nye bilder ja! Den "tua" av mose eller hva det nå enn er, var tøff!

Syns ikke det første av disse to nye var så heldig med så lys bakgrunn , men det er nå meg..

Det er morsomt å få øvd seg litt på slik bilder og hvis man leter lenge nok i naturen, så er det nesten alltid mulig å finne greie motiver!!Nettopp en av de tingene som gjør natur foto såpass spennende :thumbup:

Men skulle så gjerne ønske at jeg hadde mer råd til å reise litt og ta bilder. Ulempen med å være fattig student :(

Lenke til kommentar
Syns alle bildene preger av å ha lite kontrast og er uskarpe. Dessuten for hardt lys. Slike bilder kan blir fine om du tar bilder senere på dagen når lyset er mindre sterkt.

uskarpe er de i hvert fall ikke(men er noen områder som ikke er i fokus),kontrasten er helt ok også i mine øyne, men for skarpt lys.....muligens ja!!!

Jeg synes heller ikke det er uklart, men det var ikke sylskarpt, noe jeg skulle ønsket at det var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...