gmoviper Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Hei alle sammen, Har en Acer Aspire 6935G. Den har følgende innmat: - Intel Core 2 Duo CPU P8400 - 2.26 GHZ - GeForce 9600M GT (512mb) - 4 GB DDR3 ram Jeg hadde en eldre maskin som hadde langt mye dårligere speccs og den kjørte CS 1.6 på 100 fps fast. Denne klarer ikke mer enn 50-60. Denne og den gamle har like mye fps i WOW. Jeg har prøvd å endre drivere til skjermkortet tusen ganger uten hjelp. Endret på innstillingene til ytelse istedenfor kvalitet også. Noen som har forslag til hva som er galt eller hva jeg kan eventuelt prøve. Akkurat nå funket Omega driveren best. Men er langt ifra hva den burde yte.. På forhånd takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Cleaf Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Har veldig mye å si hvilken oppløsning du kjører på, det at den ikke klarer mer enn 50-60 fps på CS1.6 er godt mulig fordi du har vsync eller no slikt satt på i nVidia kontrollpanelet. Lenke til kommentar
gmoviper Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 vsync er slått av. Og i CS kjører jeg 800x600. Selve skjermen er 1366x768 Lenke til kommentar
Mokado Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Har du sjekket om alt av strømstillinger står på fult? Er tross alt 3 forskjellige steder du kan forandre på det med acer sine laptoper. Lenke til kommentar
gmoviper Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Jeg veit om bare en Pwn3r. Der har jeg satt den til høy ytelse. Hvor er det jeg kan se det andre steder? Lenke til kommentar
gmoviper Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 Fant et annet sted med strømplanen. Funker som bare det nå. TUsen takk pwn3r Lenke til kommentar
Cleaf Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Bra det ordnet seg for deg. Lenke til kommentar
gaute14 Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Fant et annet sted med strømplanen. Funker som bare det nå.TUsen takk pwn3r Finner bare det ene : strømalternativer i kontrollpanel. Hvor ligger de andre? Lenke til kommentar
gmoviper Skrevet 12. april 2009 Forfatter Del Skrevet 12. april 2009 Samme sted bare til Høyre i menyen. Acer Power Management tror jeg det het. Det som bare er at har jeg alt på fullt så kjører maskinen helt fantastisk. Bare at den slår seg av etter en kvarter ca... Overheat! Lenke til kommentar
halo2k Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Ta av PhysX i nvidia kontrollpanel, og anti-aliasing Lenke til kommentar
gmoviper Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Slo av anti-aliasing, men aner ikke hva er PhysX Lenke til kommentar
gmoviper Skrevet 13. april 2009 Forfatter Del Skrevet 13. april 2009 Har følgende innstillinger: -Akselerasjon med flere skjermer/GPU-typer: Ytelsemodus for flere skjermer -Anisotropisk filtrering: Programstyrt -Anti-aliasing-gammakorrigering: På -Anti-aliasing-gjennomsiktighet: Av -Anti-aliasing-innstilling: Ingen -Anti-aliasing-modus: Av -Feilrapportering: Av -Fremtving MIP-gjengivelse: Ingen -Konform Teksturklemme: Bruk maskinvare -Maskimum forhåndsdefinerte bilder: 3 -Teksturfiltrering-anisotropisk teksturprøveoptimalisering: Av -Teksturfiltrering-kvalitet: Kvalitet -Teksturfiltrering-negativt detaljenivå (LOD): Tillat -Teksturfiltrering-trelinjet optimalisering: På -Trippel Buffering: På -Trådkjørt Optimalisering: Auto -Utvidelsegrense: Av -Vertical Synkr: Fremtving deaktivering Er det noen av disse som ikke stemmer helt og jeg burde endre på? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Physx er på menyen til venstre, om du har installert det. Physx er ikke nødvendig i det hele tatt. Eneste det gjør er at fysikken i f.eks når et hus raser sammen blir mer realistisk, om spillene har støtte for Physx da. Det er det ikke så mange som har. Prøv å skru av trippel buffering på lista der. Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hvor lenge har du hatt maskinen? Dersom den skrur seg av på grunn av overoppheting er det kanskje på tide å rense den for støv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå