Blekk. Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Har sett at mange svetter som en gris når de spiser! Spesielt mannfolk Kan noen si hvorfor??? Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Det har eg aldri lagt merke til. Lenke til kommentar
Blekk. Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Maten er varm? Likevel? Er det en grunn for å svette? ok, dumt spørsmål.. Endret 10. april 2009 av Perfecta Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) jeg svetter vis maten er veldig varm eller den er meget sterkt krydret. vis maten er varm så blir jeg litt klam sånn generelt(sikkert fordi varmen stråler ut fra magen og hele kroppen går opp i temperatur. når det er veldig sterk mat så svetter jeg under øyene og panna/hårbunnen *tillegg* vis ikke varme er en grunn for å svette så er det rart at vi mennesker svetter når det er varmt ute eller driver med en aktivitet som gjør oss varme. svette er en mekanisme for å kjøle kroppen det. Endret 10. april 2009 av stich_it Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Har "svettet" litt om jeg har gått en hel dag uten å spise noe særlig, for så å få en god porsjon middag. Eller, svetter vet jeg ikke, men blir varm og rød i kinnene, samt klam. Lenke til kommentar
pepsi343 Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 faren min svetter hvis han spiser fort, drit morsomt å se på :!: Lenke til kommentar
laurell Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 faren min svetter hvis han spiser fort, drit morsomt å se på :!: Han spiser OG forbrenner på engang, effektivt Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Tja, dette var nå eit noko uvanleg spørsmål. Sjølv trur eg nok det kjem av at maten er for varm, eller at vedkommende spis så fort at ein blir heilt . Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 sterk mat ? svetter ikke selv, kun av og til om sommeren, men det er jo pga det er så varmt i rommet at det skal ikke noe til før jeg begynner å svette. Lenke til kommentar
Hoel Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Svetten kommer vel av at kroppen setter i gang å fordøye maten og dette produserer varme. Hvor mye energi som kreves for å fordøye maten varierer med hva man spiser, hvor mye man spiser og fra person til person. Derfor svetter noen mens de spiser. I tillegg kan varmen fra maten eller "varmen" lagd av kryddret mat også få kroppen til å svette. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Sjefen min får svetteperler i hele ansiktet når han spiser sterk mat i kantina hver dag. Han digger jo tabasco og chili og sånn drit og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå