Gå til innhold

Hitler videoer: Er det orginallyd?

Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vet ikke helt hva jeg skal tro med engang,men i dette øyeblikk kan jeg ikke annet enn å bare tro på det. inntil det motsatte bevises.

uansett artig å se ww2 i farger.

dette fikk meg på tankene av en tidligere hendelse. der hvor en gruppe studenter hadde forsøkt å selge en forfalsket dagbok de utga for å være hitler sin. som dekket alt fra krigens start til ende. den var godt gjennomført og avisene bet nesten på det. vet ikke hva som skjedde med disse studentene da det ble offentliggjort at dette var en forfalskning.om den hadde vært ekte så ville dette vært en sensasjon og naturligvis noe man kunne blitt rik på.men slik ble det altså ikke.

Lenke til kommentar
dette fikk meg på tankene av en tidligere hendelse. der hvor en gruppe studenter hadde forsøkt å selge en forfalsket dagbok de utga for å være hitler sin. som dekket alt fra krigens start til ende. den var godt gjennomført og avisene bet nesten på det. vet ikke hva som skjedde med disse studentene da det ble offentliggjort at dette var en forfalskning.om den hadde vært ekte så ville dette vært en sensasjon og naturligvis noe man kunne blitt rik på.men slik ble det altså ikke.

Du tenker på forfalskeren ved navn Konrad Kujau som skrev "Hitlers dagbøker" og i 1983 solgte de til det store og anerkjente tyske bladet Stern for flere titalls millioner kroner.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hitler_Diaries

http://en.wikipedia.org/wiki/Konrad_Kujau

Lenke til kommentar
vet ikke helt hva jeg skal tro med engang,men i dette øyeblikk kan jeg ikke annet enn å bare tro på det. inntil det motsatte bevises.

Det som får meg til å være nesten helt sikker at lyden er konstruert, er stemmen til Hitler. Den stemmer rett og slett ikke mener jeg, det er ikke hans stemme. Her er en til fra samme:

Se filmen hos Youtube

og ena en:

Har hørt stemmen hans flere ganger, blant annet på en dokumentar som heter "Hitler speaks", der vi hører han snakke vanlig/langsomt. Opptaket ble funnet i Norge, og er fra samtaler med Finner i en jernbanevogn. Samtalen ble bugget av Finsk Rikskrinkasting.

Opptakene ble senere brukt til å gjengi hva Hitler sa på disse private opptakene til EvaBraun. Det ble gjort ved hjelp av en ny teknikk som leser leppe-bevegelser og gjengir med stor sikkerhet de riktige ordene.

Hitlers stemme var veldig grov på en måte, og ganske annerledes enn den som er på disse opptakene her. Mener jeg hvertfall.

Endret av groenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...