andreyy Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Heisann, er da på tide med en hobby og jeg lurer på om noen har tips til et billig nybegynner rc fly?? prøver å holde meg under 2000,- kroner. Håper noen har tips, takk. p.s, skal ikke være bensin fly -andreyy Lenke til kommentar
Chocker Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Du kan sjekke igjennom denne lista Leo betty er en grei start, også tåler det mye juling i tillegg Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 tusen takk, jeg tenke først litt på det her men jeg vet ikke om det er noe tess for en nybegynner?? Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 btw, det der leo betty flyet, hvor for flyr det?? Lenke til kommentar
HerrGhost Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Synes selv denne er veldig grei å begynne med, det var den jeg begynnte med, flyr ikke så alt for fort heller. Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) tusen takk, jeg tenke først litt på det her men jeg vet ikke om det er noe tess for en nybegynner?? Det flyet begynte eg med selv. Ville ikkje gått for Leo Betty eller noe Silverlit, da du mest sannsynelig blir fort lei av disse. Har skrevet et omtale av Dynam Cessna 400 EP selv på mitt nettsted her. Meget godt fly, som eg forsatt har det moro med. Endret 13. april 2009 av member-97590 Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Se litt på det Piper Cube flyet, tror det kosta meg 1000kr. Mitt første RC fly. Var lett å sette sammen og lett å fly. Helt greit fly. Link HER Endret 13. april 2009 av Borden Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 (endret) Har selv hatt Cessnaen. EPP fly som tåler mye juling. Dog så klarte eg og skikkelig "gruse" det, så nå skal eg ha meg GWS Slow Stick Link til Elefun sin side: Slow Stick PS: Silverlit er leketøy, ikkje RC fly... edit: lag til link Endret 13. april 2009 av Akvarius Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 heisann, jeg har da aldri prøvd RC fly før så jeg tok å kjøpte det neo betty flyet for øve meg og senere skal jeg ha cessna flyet som hoved fly tenker jeg, men tusen takk for alle svar;) Lenke til kommentar
SemirB Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) En cessna 182 er til å anbefale Koster vell rundt 1200,- Endret 24. april 2009 av SemirB Lenke til kommentar
Ruduz Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Heisann, er da på tide med en hobby og jeg lurer på om noen har tips til et billig nybegynner rc fly?? prøver å holde meg under 2000,- kroner.Håper noen har tips, takk. p.s, skal ikke være bensin fly -andreyy Hei Andrè Når du kal begynne med modellfly, er det viktig at du gjør det skikkelig i fra bunnen av. Det kan fort skje at diverse "billigjallafly"kan gi deg falske evner til å beherske aerodynamikken som forekommer når du plusselig en dag bestemmer deg for å kjøpe et fuel(nitro)-fly. Og tro meg, det vil du garantert komme til å gjøre. Da kan det bli dyrt, og læringen kan ta litt lenger tid. Selv lærte jeg på den dyre måten for 15 år siden, da var det heller ikke noen særlige simulatorer å få tak i. Men med dagens teknologi er denne hobbyen blitt noe absolutt alle kan lære seg uten at det koster noe særlig. Vil derfor anbefale at du invisterer i en RCsimualtor. En jeg anbefaler på det sterkeste, er Realflight G3, G4, G4,5 Alle disse er bare forskjellige vesjoner, men helt like i flyegenskapene. Jeg bruker selv simulatorene i dag for å øve meg på presis 3D flyging med bensinfly opp i 3-meters klassen. Når du mestrer simulatoren her (med selvfølgelig valgte trainerfly), kan du lett kjøpe deg et pent brukt trainerfly for et par tusenlapper(ofte inkl radioutstyr). Da vil du se at forskjellen ikke er stor når du står på stripa! Lykke til, denne hobbyen gir deg mye og er utrolig morsomt! Simulatoren har de på elefun, hender også de blir lagt ut for salg på rcmarked.no. Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 (endret) OK, men nå har jeg fått betty flyet. MEN HVORFOR I ALLE DAGER FØLGER DET IKKE MED LADDER!!!! JEG VET JO IKKE HVORDAN JEG SKAL LADDE DET :S EDIT: også funker ikke bakover funksjonen?? er dette vanlig?? Endret 21. april 2009 av andreyy Lenke til kommentar
andreyy Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 beklager bumping så fort men jeg må ha svar, PLEASE Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 OK, men nå har jeg fått betty flyet. MEN HVORFOR I ALLE DAGER FØLGER DET IKKE MED LADDER!!!! JEG VET JO IKKE HVORDAN JEG SKAL LADDE DET :S EDIT: også funker ikke bakover funksjonen?? er dette vanlig?? I følge denne siden fungerer senderen som lader. Dette står om det som følger med: Oppladbart batteri 6v 180 mAh Ni-MH 9,6v batteri til sender som fungerer som lader. Senderen krever 8x AAA batterier (medfølger ikke) Og et RC-fly har vel faktisk talt vanligvis ingen bakoverfunksjon, altså rygging visst det er det du mener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå