Gå til innhold

tips til rc fly

andreyy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-97590
tusen takk, jeg tenke først litt på det her men jeg vet ikke om det er noe tess for en nybegynner??

Det flyet begynte eg med selv.

Ville ikkje gått for Leo Betty eller noe Silverlit, da du mest sannsynelig blir fort lei av disse.

Har skrevet et omtale av Dynam Cessna 400 EP selv på mitt nettsted her.

Meget godt fly, som eg forsatt har det moro med.

Endret av member-97590
Lenke til kommentar
Heisann, er da på tide med en hobby og jeg lurer på om noen har tips til et billig nybegynner rc fly?? prøver å holde meg under 2000,- kroner.

Håper noen har tips, takk.

p.s, skal ikke være bensin fly :p

-andreyy

Hei Andrè

Når du kal begynne med modellfly, er det viktig at du gjør det skikkelig i fra bunnen av. Det kan fort skje at diverse "billigjallafly"kan gi deg falske evner til å beherske aerodynamikken som forekommer når du plusselig en dag bestemmer deg for å kjøpe et fuel(nitro)-fly. Og tro meg, det vil du garantert komme til å gjøre. Da kan det bli dyrt, og læringen kan ta litt lenger tid. Selv lærte jeg på den dyre måten for 15 år siden, da var det heller ikke noen særlige simulatorer å få tak i.

Men med dagens teknologi er denne hobbyen blitt noe absolutt alle kan lære seg uten at det koster noe særlig.

Vil derfor anbefale at du invisterer i en RCsimualtor. En jeg anbefaler på det sterkeste, er Realflight G3, G4, G4,5 Alle disse er bare forskjellige vesjoner, men helt like i flyegenskapene. Jeg bruker selv simulatorene i dag for å øve meg på presis 3D flyging med bensinfly opp i 3-meters klassen.

Når du mestrer simulatoren her (med selvfølgelig valgte trainerfly), kan du lett kjøpe deg et pent brukt trainerfly for et par tusenlapper(ofte inkl radioutstyr). Da vil du se at forskjellen ikke er stor når du står på stripa!

Lykke til, denne hobbyen gir deg mye og er utrolig morsomt!

Simulatoren har de på elefun, hender også de blir lagt ut for salg på rcmarked.no.

Lenke til kommentar

OK, men nå har jeg fått betty flyet. MEN HVORFOR I ALLE DAGER FØLGER DET IKKE MED LADDER!!!! JEG VET JO IKKE HVORDAN JEG SKAL LADDE DET :S

EDIT: også funker ikke bakover funksjonen?? er dette vanlig??

Endret av andreyy
Lenke til kommentar
Gjest member-97590
OK, men nå har jeg fått betty flyet. MEN HVORFOR I ALLE DAGER FØLGER DET IKKE MED LADDER!!!! JEG VET JO IKKE HVORDAN JEG SKAL LADDE DET :S

EDIT: også funker ikke bakover funksjonen?? er dette vanlig??

I følge denne siden fungerer senderen som lader.

Dette står om det som følger med:

Oppladbart batteri 6v 180 mAh Ni-MH

9,6v batteri til sender som fungerer som lader.

Senderen krever 8x AAA batterier (medfølger ikke)

Og et RC-fly har vel faktisk talt vanligvis ingen bakoverfunksjon, altså rygging visst det er det du mener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...