oleff Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) I tabellen 'test' har jeg kolonnen 'type'. Denne kolonnen skal samle inn ett eller flere alternativer fra et php-script. Jeg har forsøkt å sette opp posten slik (MySQL Administrator): SET('Alternativ1','Alternativ2','Alternativ3') Jeg får imidlertid trøbbel når jeg skal legge inn data i tabellen med php-script. Tilkobling og lagring av andre data er ok, men jeg får kun lagt inn 1 og 1 variabel på tross av bruken av SET. Trodde det skulle være mulig å få lagret flere alternativer ved å bruke SET. Jeg har forsøkt å legge inn data både ved hjelp av 'list' og 'checkbox' i Dreamweaver, men begge deler gjør at bare den sist valgte variabelen registreres i databasen. Slik ser Dreamweaver koden ut for 'list': <form action="registrer.php" method="post"> <select name="type" size="8" multiple="multiple" id="type"> <option>Alternativ 1</option> <option>Alternativ 2</option> <option>Alternativ 3</option> ... og slik for 'checkbox': <input type="checkbox" name="type" value="Alternativ1" id="type" /> Alternativ1 <input type="checkbox" name="type" value="Alternativ2" id="type" /> Alternativ2 <input type="checkbox" name="type" value="Alternativ3" id="type" /> Alternativ3 Hva i huleste har jeg misforstått? Endret 10. april 2009 av oleff Lenke til kommentar
oleff Skrevet 11. april 2009 Forfatter Del Skrevet 11. april 2009 (endret) Whatever. Jeg gir herved opp. Løsningen blir å lage individuelle kolonner for det enkelt alternativ. Da omgår jeg SET-funksjonen og kan bruke en mer vanlig og enklere ENUM('Alternativ1') funksjon på hver kolonne. Endret 11. april 2009 av oleff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå