Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen overopphetes og skrur seg av

Anbefalte innlegg

På min Toshiba Satellite A300-1QD har jeg lenge hatt et problem med at PCen blir glovarm og skrur seg av midt i f eks et spill eller noe annet som krever prosessorkraft.

jeg fikk den i høst men i og med at jeg ikke bruker den så mye så har det ikke vært et stort problem før nå, når jeg har begynt å bruke den aktivt.

dette skjer hovedsakelig med nye spill som left 4 dead mens gamle klassikere som starcraft har ikke ført til samme skjebne.

jeg er ikke sikker på om det er temperaturen som gjør det, men jeg mistenker at det er det fordi PCen er mistenkelig varm, selv om den har mer viftestøy enn mange andre laptoper.

er det noen vifteinstillinger eller noe jeg kan gjøre for å redusere temperaturen?

har jeg noen klagerett etter et halvt år?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter et halvt år har du klagerett, ja. Reklamasjon på en pc er vel helt opp til 5 år etter kjøp.

Og IKKE åpne den opp, om det er garantisegl på den.

Det er en del produsenter som dessverre har puttet inn gode skjermkort i laptopene sine for å få solgt fler av de, med dårlige kjøleløsninger.

Du kan prøve å blåse luft igjennom kjøleren på den, enten med en kompressor, eller med slike "trykkluft på boks" du får kjøpt rundt om kring. Ikke prøv støvsuger da denne lager statisk elektrisitet.

Jeg ville nok kanskje kontaktet kundeservice om du ikke løser problemet på et lettvindt vis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...