Surmelk Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 (endret) Et spørsmål, jeg vurder å søke lærerutdanning, men det krever over 3 i mattematikk og norsk (Gjennomsnittlig). Hvis jeg har norskkarakterene 2, 3, 3 og en eksamens karakter på 4. Blir da gjennomsnittet 3 eller mindre? Spørsmålet er da "hvordan teller eksamenskarakteren?" Endret 10. april 2009 av Surmelk Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 I tillegg til generell studiekompetanse må søkerne oppfylle følgende krav: * Minimum 35 skolepoeng (karakterpoeng og eventuelle realfagspoeng) * Minimum karakter 3 i matematikk * Minimum gjennomsnittskarakter 3 i norsk (gjennomsnitt av hovedmål, sidemål og muntlig) Tydelig at du sliter med matten når du ikke klarer å regne ut snittet. Du har 3 i snitt. Lenke til kommentar
Surmelk Skrevet 10. april 2009 Forfatter Del Skrevet 10. april 2009 I tillegg til generell studiekompetanse må søkerne oppfylle følgende krav: * Minimum 35 skolepoeng (karakterpoeng og eventuelle realfagspoeng) * Minimum karakter 3 i matematikk * Minimum gjennomsnittskarakter 3 i norsk (gjennomsnitt av hovedmål, sidemål og muntlig) Tydelig at du sliter med matten når du ikke klarer å regne ut snittet. Du har 3 i snitt. Tydelig at du absolutt ikke skjønte hva jeg mente. Spørsmålet var ikke et mattematisk spørmål, spørsmålet var mot regelverket. Er Eksamenskarakteren samme verdi som de vanlig standpunkt karakterene Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Det er faktisk et veldig godt spørsmål. Før (r94), regnet du ut gjennomsnittet av eksamen+ standpunkt for hvert fag,altså hadde du én karakter i nynorsk, én i bokmål og én i norsk muntlig som telte når du regnet ut snitt. I dag teller alle karakterene like mye (altså teller eksamen like mye som standpunkt når du regner ut snitt), men hvordan dette blir når du søker lærerutdanning vet jeg ikke. Send mail til samordna opptak, de kan svare helt sikkert. Og post gjerne resultatet her Lenke til kommentar
Mandibula Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Det logiske her er vel at - du må ha gjennomsnitt på 3 eller mer i norsk for å være kvalifisert for opptak. Her legges samtlige norskkarakterer (inkludert eksamenskarakteren) sammen, og det er gjennomsnittet av disse som teller. Er snittet høyt nok, er du kvalifisert. - det brukes vanlige søkekriterier for selve poengutrekningen ved opptaket. Hver karakter teller like mye, slik som forklart i de vanlige reglene til Samordna Opptak. Er snittet ditt høyt nok, kommer du inn. Det kan vel uansett være greit å sjekke det ut :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå