Gjest Susann Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Er dette normalt? Jeg er livredd for å innvolvere meg i menn.... Livredd for følelser... Livredd for å bli såret.... Det klarer jeg meg fint uten. Jeg var langt tøffere før, da jeg var 19 fikk jeg min første kjæreste, og vi fikk to barn sammen. Forholdet skar seg, og jeg traff en ny mann som bodde langt unna meg. Han såret meg stort... Har opptrådd veldig fælt ovenfor meg.... Siden har jeg blitt livredd å ha kontakt med menn i hele tatt, så jeg orker ikke det ennå.... Orker ikke å kjenne på hvordan menn kan være kyniske igjen.... Noen som har opplevd ting som gjøre det vanskelig med kontakt med menn/ damer? Høres kanskje teit og dumt ut dette, men jeg er helt dødsredd for å oppleve sårelser....Det blir som klaustrofobi..... Er jeg alene om å ha det sånn, eller fins det andre som føler det samme? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Ikke uvanlig. Hvem vil vel skyte seg i foten to ganger?(ikke stygt ment, men følte at den passet litt kan du si. ) Det jeg mener er, at når man først har blitt såret, så vet man at det gjør ufattelig vondt. Da prøver man å unngå denne smerten en gang til. Tror jeg. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Er dette normalt? Jeg er livredd for å innvolvere meg i menn.... Livredd for følelser... Livredd for å bli såret.... Det klarer jeg meg fint uten. Jeg var langt tøffere før, da jeg var 19 fikk jeg min første kjæreste, og vi fikk to barn sammen. Forholdet skar seg, og jeg traff en ny mann som bodde langt unna meg. Han såret meg stort... Har opptrådd veldig fælt ovenfor meg.... Siden har jeg blitt livredd å ha kontakt med menn i hele tatt, så jeg orker ikke det ennå.... Orker ikke å kjenne på hvordan menn kan være kyniske igjen.... Noen som har opplevd ting som gjøre det vanskelig med kontakt med menn/ damer? Høres kanskje teit og dumt ut dette, men jeg er helt dødsredd for å oppleve sårelser....Det blir som klaustrofobi..... Er jeg alene om å ha det sånn, eller fins det andre som føler det samme? Du er langt fra alene om å ha det slik. Hva med å ha platoniske vennskap med menn da? Vil det fungere bedre? Eventuelt bedrive sosiale aktiviteter der du treffer menn uten å treffe samme mann om igjen og om igjen? (Turistforeningen er et slikt sted f.eks.) Det går liksom fint å omgås mennesker uten å ende opp i forhold eller andre nære relasjoner med dem Lenke til kommentar
Gjest Suesann Skrevet 10. april 2009 Del Skrevet 10. april 2009 Ikke uvanlig. Hvem vil vel skyte seg i foten to ganger?(ikke stygt ment, men følte at den passet litt kan du si. ) Det jeg mener er, at når man først har blitt såret, så vet man at det gjør ufattelig vondt. Da prøver man å unngå denne smerten en gang til. Tror jeg. ---------------------------------------------------------------------- Det har du rette ord for det... : Det er slik at følelser kan være helt pinefullt vondt, når en først har blitt såret... Det er foreks. som å skyte seg i foten, og man vet hvor vond smerten blir hvis man må gjøre det igjen..... Utrolig hvor surt følelser kan være... Helt utrolig, er noe som kan gjøre ufattelig vondt..... Men godt at jeg ikke er alene om å føle ting slikt, at det ikke er unormalt..... Jeg ønsker meg en mann, men er livredd og sterk sterk angst for å måtte oppleve noe vondt igjen, og gi hen følelser... Samtidig så har jeg problemer å glemme fortidens menn...og følelser.... Og det gjør det ikke bedre.... Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Ikke uvanlig. Hvem vil vel skyte seg i foten to ganger?(ikke stygt ment, men følte at den passet litt kan du si. ) Det jeg mener er, at når man først har blitt såret, så vet man at det gjør ufattelig vondt. Da prøver man å unngå denne smerten en gang til. Tror jeg. ---------------------------------------------------------------------- Det har du rette ord for det... : Det er slik at følelser kan være helt pinefullt vondt, når en først har blitt såret... Det er foreks. som å skyte seg i foten, og man vet hvor vond smerten blir hvis man må gjøre det igjen..... Utrolig hvor surt følelser kan være... Helt utrolig, er noe som kan gjøre ufattelig vondt..... Men godt at jeg ikke er alene om å føle ting slikt, at det ikke er unormalt..... Jeg ønsker meg en mann, men er livredd og sterk sterk angst for å måtte oppleve noe vondt igjen, og gi hen følelser... Samtidig så har jeg problemer å glemme fortidens menn...og følelser.... Og det gjør det ikke bedre.... Om du ønsker deg en mann så har du ikke noe valg, du må overkomme angsten. Og ikke minst prøve å lære noe av å ha valgt feil menn tidligere. Lenke til kommentar
Vizzy Skrevet 11. april 2009 Del Skrevet 11. april 2009 Det er helt klart , det at du har opplevd dette. Og tar med deg denne erfaringen vil bare gjøre deg enda sterkere. Jeg har vært i samme prosses selv, og er normalt egentlig at alle går igjennom . Som brutal_man sier du må sloss mot frykten . Når man sitter i en slik posisjon er det vanskeli å stole og gi tillit . Fordi man beskytter seg selv hele veien og vil ikke kjøre ut i grøfta en gang til . Fordi man vet hvor stor fallhøyden er og faren. Lenke til kommentar
Gjest Susann Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Det er helt klart , det at du har opplevd dette. Og tar med deg denne erfaringen vil bare gjøre deg enda sterkere. Jeg har vært i samme prosses selv, og er normalt egentlig at alle går igjennom . Som brutal_man sier du må sloss mot frykten . Når man sitter i en slik posisjon er det vanskeli å stole og gi tillit . Fordi man beskytter seg selv hele veien og vil ikke kjøre ut i grøfta en gang til . Fordi man vet hvor stor fallhøyden er og faren. __________________________________________________________ Ja, det er ikke ... bare... bare... Eller bare til å hoppe ut i datemarkedet igjen... Jeg er mulig følsom, men det hele bærer med meg... Og jeg har problemer å komme over bitterheten, fortvilelsen, sårende stygg oppførsel, og alt jeg har opplevd.... Og jeg er veldig redd, fordi jeg vet hvor vondt det vil bli, hvis jeg får følelser for en ny person, og noe lignende skjer igjen.. Jeg vil også være helt på vakt.... Og ha problemer når jeg tenker på alt jeg har opplevd..... Jeg har opplevd litt spesielle ting også, som gjør at jeg vil være helt på hugget i en ny dating situasjon..... Og føler ikke enda for å begynne å date.... Lenke til kommentar
Vizzy Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Jeg selv som person møtte en fantastisk dame ifjor i Juni. Der ble jeg hardt såret og siden den gang har ikke vært på leting etter noe forhold. Bare kos og one night stands. Holdt følesene tilbake og skjermer meg. Siden jeg ikke selv er kommet over det enda, åsså følesene ligger der og jeg blir ikke kvitt dem. Så er litt individuelt når man finner tilbake tryggheten , jeg selv blir bedre og bedre for hver måned som går. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Jeg selv som person møtte en fantastisk dame ifjor i Juni. Der ble jeg hardt såret og siden den gang har ikke vært på leting etter noe forhold. Bare kos og one night stands. Holdt følesene tilbake og skjermer meg. Siden jeg ikke selv er kommet over det enda, åsså følesene ligger der og jeg blir ikke kvitt dem. Så er litt individuelt når man finner tilbake tryggheten , jeg selv blir bedre og bedre for hver måned som går. _________________________________________________________- Jeg har gått de i nesten 2 år, og hatt problemer å komme over ting jeg opplevde..... Men samtidig har han og jeg kranglet de siste 2 årene også... Og jeg har ikke kommet meg videre....!!!Blir fryktelig oppgitt av det.... Jeg vil jo videre, men har sperrer.... Han er hele tiden ute etter å lage bråk, og lage alt vanskelig for meg. Han bor i en by langt vekke fra byen jeg bor i.... Og jeg føler på en måte at han er forelsket i meg enda, men bevisst psyker meg ned fordi at vi hadde et ganske umulig forhold pga avstandsforhold, og barn osv...Han har drevet og psyket meg ned i flere år før, og så kommet tilbake igjen..... Så jeg blir liksom sittende å tenke på hvorfor det er sånn.... Det hele er veldig komplisert... Samtidig som selvbilde mitt er svakt.... pga alt han har gjort mot meg... Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 Det er nok utrolig vanlig å ha det slik du opplever det. Er lett å koble de dårlige erfaringene du hadde med denne ene mannen, til alle menn. Ingen liker å bli såret og for de aller aller fleste så tar det litt tid før selvtilliten er tilbake til normalt. Men som angst generelt så er det ikke mye annet å gjøre enn å prøve å forstå hva det er konkret med menn som du er redd for. Prøve å jobbe med de tingene, for deretter hoppe ut i det. En sunn fornuft med angst for menn og forhold er uansett ikke bare negativt. Spesielt ikke når du er mor til to barn og må derfor være litt mer kritisk til hvem du velger å ha i livet ditt. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 12. april 2009 Del Skrevet 12. april 2009 @TS om du _virkelig_ vil bli kvitt eksen så er det jo bare til å ignorere fyren. Om du ikke klarer det så er du en attention whore/martyr kombo... så, hva er svaret? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå